Wie blijft thuis als je kindje ziek is?

Yoëll gaatnaar oma en daar kan hij altijd komen.
Maar als mn hummeltje ziek is, blijft mama thuis.
Ik werk 2 dagen en bert 5 dagen, ik werk op vijf minuten fietsen en bert op een half uur met de auto

Maar net hoe het uitkomt. Is nog niet voorgevallen. Kian is nooit ziek (op enkel ziekenhuis bezoek na, maar toen was het week-end)
Liefs Nelleke

Het liefst blijf ik zelf thuis als Tijs ziek is. Maar dat gaat nu eenmaal niet altijd. Op woensdag en donderdag blijft dan mijn schoonmoeder gewoon lekker met Tijs bij ons in huis en kan ik met een gerust hart gaan werken. Op vrijdag gaat hij naar het KDV, dus dan moet er wel wat geregeld worden.

Ik heb ook een groot verantwoordelijkheidsgevoel naar mijn werk toe. Gelukkig is mijn leidinggevende heel flexibel (ben ik zelf ook). Vaak kan ik wel naar huis en neem ik werk mee. Als ik maar zorg dat het afkomt. Dan werk ik in het weekend wel wat uurtjes, heb ik helemaal geen problemen mee. Maar soms moet iets echt af en kan ik dus echt niet weg. Dan heb ik gelukkig altijd nog een moeder en schoonmoeder die kunnen oppassen.

Maar als ik niets kan regelen, dan ga ik toch echt zelf naar huis. Want mijn mannetje is wel degelijk het belangrijkste. Omdat mijn leidinggevende weet dat ik zo'n verantwoordelijkheidsgevoel heb, is het ook dan uiteindelijk geen probleem. Ik draag dan de opdracht goed over, zodat ik met een gerust hart kan gaan.

Gelukkig heb ik op de momenten dat het tot nu toe nodig was alles goed kunnen regelen en opvangen. Niet dat Tijs zoveel ziek is geweest, maar hij presteerde het dan iedere keer net om ziek te worden op de dagen dat ik moet werken. Of bijvoorbeeld alleen op vrijdagmiddag ziek zijn... Al met al is hij tot nu toe 2 x echt ziek geweest en heeft hij een paar keer 1 a 2 dagen koorts gehad.

Groetjes,
mv Tijs

Ik ben natuurlijk ook het liefst zelf thuis als ze ziek zijn maar dat gaat niet altijd. Als ze erg ziek zijn (zoals bij Tess met het rs virus) dan ruil ik diensten zodat ik thuis ben.
Verder hebben wij het zo geregeld dat de beide oma's oppassen en die kunnen ook heel goed voor zieke kindjes zorgen.

Ik vindt het vaak wel moeilijk om op mijn werk te zijn (vooral bij slaapdiensten) als ik weet dat de kindjes ziek zijn.

Liefs sandra

als ze echt ziek is zou ik liever thuis blijven,maar als ze gewoonwat ziek is kan mijn moeder gewoon bij haar zijn.
ik kan niet altijd weg,hoe graag ik ook wil.
ik kan niet zomaar mijn collega achterlaten met 12 kinderen.
mijn kind staat wel op nr 1,dus ik zou alles op alles zetten en anders zou mijn man vrij nemen mocht het nodig zijn.want je bent er als ouder toch het liefst zelf bij.
vooralsnog is Mila een keer ziek geweest(paar dagen hoge koorts ivm tanden)dus afkloppen.gr piewie,mv Mila

Mama is altijd thuis hihi.....moet maar 8 uurtjes in de week werken en kan ik echt geen vrij krijgen dan komt Papa naar huis en in hoge uitzondering komt Oma ( mijn mams) wij willen natuurlijk het liefst zelluf bij onze boef in huis zijn vooral als hij zelluf niet fit is....

Gelukkig heb ik die mogelijkheid ook...

Liefs Denise

Tessa is nog niet eerder ziek geweest, maar anders zou papa thuisblijven! En ze gaat op de woensdag en donderdag naar het KDV en als ze dan ziek zou zijn en hubbie zou echt moeten werken dan kan opa en oma bijspringen (oma werkt alleen nog maar op ma en di)

Lisenka mv Tessa

Ik merk dat ik het liefst zelf thuis blijf als de kinderen ziek zijn.
Toch vind ik dat dat niet kan tegenover mijn werk.
En ga dus maar aan het werk en bel of mail tussendoor naar huis hoe het daar gaat.
Erik mijn man werkt  thuis op  ons melkveebedrijf.
Maar ja als er buiten iets  is moet hij wel weg kunnen, dus op hem kun je niet bouwen.
Dus ... als één van de kinderen ziek is zorgt oma meestal voor hen.
Alleen bij extreme situaties blijf ik zelf thuis.
Zoals Jasper --- toen 2,5 jaar ---  die van de trap was gevallen en ter opservatie één nacht in het zieknhuis moest verblijven en daarna nog een week rustig aan moest doen vanwege een zware hersenschudding.
Aniek die pseudo kroep heeft gehad.
En Mirthe in januari toen ze het RS virus had.

Groetjes, Helma.

Terug
Bovenaan