wie boven de 30 proberen ook zwanger te worden?

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Het lijkt me leuk een groepje hier op te richten met mama's  boven de 30  die ook proberen zwanger te worden van een  kindje!
Ik ben zelf 34 jaar en moeder van een zoontje van 5 jaar. Vorig jaar juni heb ik helaas een miskraam gehad na bijna 12 weken zwangerschap! Na een rustperiode proberen we nu inmiddels weer zo'n drietal maanden zwanger te worden.
Ik heb veel behoefte aan steun, vooral rond die moeilijke dagen dat de menstruatie weer is doorgekomen. Ik heb dan echt moed nodig om me weer op te peppen en nieuwe moed te verzamelen voor de volgende maand. Ik had liever nog een paar jaar jonger willen zijn. maar helaas had mijn man tot vorig jaar geen tweede kinderwens.
Hoop dat er andere vrouwen zijn die in het zelfde schuitje zitten en elkaar willen steunen!

groetjes,
Mirjam!

Hoi Mirjam,

Hier ook zo'n oudje... ha ha. Ik ben Suus en ben 36 jaar. Wij proberen sinds oktober om zwanger te raken, maar tot nu toe helaas. Maar we houden de moed erin. Ik heb ook gemerkt dat ik niet iedere maand een eisprong heb, ik gebruik ovulatietesten. Maar vanavond heb ik positief getest en ben er gewoon blij van!
Wat erg van je miskraam vorig jaar. Wanneer heb jij je NOD? kan ik je in de gaten houden en voor je duimen. Die van mij heb ik rond 27 februari.
Veel succes met zwanger worden!

Groetjes Suusje

Hallo Mirjam,
Ik ben 35 jaar en we zijn al ruim 2 jaar bezig waarvan 1 jaar in de medische molen. In november 2005 heb ik eerste IUI behandeling gehad maar helaas zonder resultaat. In december ben ik dan toch spontaan zwanger geworden, dus het kan wel. Helaas heb ik bijna 4 weken geleden een miskraam gehad, dus dat is heel jammer.
Nu weer even wachten op mijn volgende menstruatie, en dan gaan we beginnen met de 2e IUI.
Ik wens jullie ook heel veel succes toe en hopenlijk kunnen we ons snel voegen bij het forum Zwanger zijn!
Groetjes Jeanette

Hoi dames,
Leuk dat ik nu ook eens lees over vrouwen van boven de 30.
ik ben 34 jaar en ben begin jan. met de pil gestopt. Gisteren kreeg ik mijn menstruatie. Ben blij dat ik daar niet al te lang op heb hoeven wachten. Immers, ik slikte hem al vanaf mijn 20ste.
En ach ja, we zijn de jongsten niet meer, maar heb veel hoop dat het gaat lukken. Ik had al wel eerder mijn kinderwens, maar had er nooit zo serieus over nagedacht als nu. Ik heb ook het gevoel dat ik er nu pas klaar voor ben.  Het gaat  dus om ons eerste kindje. Mijn man is ook een  stuk ouder dan ik ben, dus voor hem is het ook beter  dat het niet te lang op zich laat wachten.
Aangezien het mijn 1ste echte menstruatie is, weet ik dus nog niet hoe mijn cyclus in mekaar zit. Ik weet dus ook niet wanneer mijn nod is. (hopelijk blijft het de volgende keer weg, natuurlijk). Ik ben wel van plan om te gaan testen met ovulatietesten, omdat ik  niet al te lang wil wachten, ook vanwege mijn leeftijd.  We zien wel hoe het loopt.
Ik duim voor ons allen dat het snel raak mag zijn! En we houden mekaar op de hoogte. Vind het leuk om ervaringen te delen.

Liefs,
Bellie

O, ja en wat ik ook nog even wilde vertellen: ben aan de tarwekiemcapsules gegaan vanaf afgelopen zaterdag en had gisteren dus mijn ongi. Ik weet niet of het daardoor op gang is gekomen. Verder neem ik ook foliumzuur én heb ik een maansteen aangeschaft.
Mijn man zit aan de zinktabletten.
Ik weet niet of het allemaal helpt, maar baat het niet, dan schaadt het niet.
Ik ben ook op de pendelsite geweest van Nientje.
Er zijn 3 voorspellingen gedaan;
meisje in feb.
meisje in mei
jongen in sept.
Ik weet niet of ik erin moet geloven, maar ik hoop echt dat het snel raak mag zijn. En of het nu een jongen of meisje wordt; het is allemaal welkom!
Maar tot nu heb ik eigenlijk geen reden tot klagen, het is amper mijn 1ste ronde. Ik hoop dat jullie en ik snel zwanger worden, hoe het dan ook tot stand komt. Dus ik duim voor ons allemaal.

Liefs,
Bellie

Hallo meiden!

Leuk dat jullie hebben gereageerd en meedoen!
Jeanette; wat verschrikkelijk van je recente miskraam. Hoever was je? Bij mij is het al weer ruim een half jaar gelden maar toch heb ik er nog erg veel verdriet van.Iedere maand wachten is me eigenlijk al te veel omdat je het op een gegeven moment zo graag wilt.
Suus; mijn NOD ligt rond 7 maart. Ik gebruik ook ovulatietesten sinds de miskraam. Daarvoor deed ik dat nog niet (ik was na 3 rondes zwanger anders was ik het later wel gaan gebruiken denk ik). Waarom denk je dat je niet iedere maand een eisprong hebt? Vanwege de ovulatietesten of omdat je menstruatie uitblijft/overslaat?
Belle; helemaal spannend als je net met de pil bent gestopt! De pendelvoorspellingen beloven veel goeds in ieder geval!!! Spannend!

groetjes,
Mirjam

Hallo dames.

Ik hoop dat ik hier ook mee mag kletsen met jullie

Ik zal me eerst even voorstellen:

Ik ben Myra, 37 jaar, en getrouwd met hans van 41 jaar.
Samen hebben we een zoon Arvid van 5 en een half jaar, en zijn nu in de medische malle molen al ruim 5 jaar bezig om zwanger te raken van ons 2de kindje, wat tot op heden nog niet gelukt is.

Op 29 januari jongstleden had in mijn 4de IUI-inseminatie gehad, en mijn NOD was 14 februari (vandaag dus).
Ik mocht van de arts dus vandaag, met mijn allereerste ochtendurine een test thuis doen.
Dus ik deed dat, en vanmorgen om 06.00 uur gaf de test helaas negatief aan.
Als ik niet ongi word, test ik over een dag of 3 nog eens.

Maar vanmorgen was mijn temperatuur ook weer tot de normale waardes gezakt (36.7), en na de eisprong tot gistermorgen was het gewoon 37.1.
Dus daaraan kan ik merken, en dat weet ik gewoon, dat ik binnen een dag ongesteld word, helaas.

Dus mijn nieuwe NOD is ergens halverwege maart.

En dan maar op naar de 5de IUIbehandeling in maart dan maar weer.

Ik vind het heel erg deze keer, omdat ik hele goede vooruitzichten had, volgens de arts die bij mij  follikelmetingen doet.

Ik voel me vandaag in ieder geval zwaar klote (sorry voor het woord).

Maar ik vind het fijn dat ik hier mee kan kletsen met jullie.

Groetjes Myra Wever

Hoi Mirjam en andere meiden! Ik ben Patricia, 36 jaar jong (hihi) en wij hebben een zoontje van 2 1/2. We proberen nu weer zwanger te raken sinds begin dit jaar. ZIt nu in de 2e ronde, volgende NOD is 19 feb. De hele familie is ziek geweest, dus er is niet serieus geklust, dus we zullen wel zien.
Van onze zoon was ik heel snel zwanger, dus we hopen dat dat nu weer gebeurd. De leeftijd gaat alleen nu wel meetellen he?!
Mirjam, wat vreselijk van die miskraam. Ik hoop dat je het ene plekje kunt geven en de toekomst weer positief tegemoet kunt zien!
Denken jullie wel eens aan de gezondheidsrisico's die het zwanger worden op "latere" leeftijd met zich meebrengt? Vanaf je 35e krijg je diverse testen aangeboden om het vruchtje op afwijkingen te onderzoeken. Eerst maar eens zwanger worden, maar het lijkt me wel een moeilijke keuze.
Ik wens iedereen hier veel succes toe....dat onze wensen maar snel in vervulling mogen gaan!
Liefs van Patricia

Terug
Bovenaan