wie cold turkey overgestapt van potje naar eigen eten

A

Anoniem

Guest
Hihi, ja we zijn weer enorm aan het knoeien met Kian z'n eten de laatste tijd. (fruit trouwens vannochtend twee halve bananen in z'n handen gegeven, en heeft het bijna helemaal opgegeten).
Maar goed. Eigenlijk wil ik wel naar het met de pot mee-eten. Heleboel kindjes doen dat hier al een tijdje. Maar wie is ook van de ene op de andere dag overgegaan op met de pot mee-eten. Kian eet namelijk 2 happen, en dan hoeft ie echt niks meer. Zou best aan mijn kookkunsten kunnen liggen, maar hij moet er toch maar aan wennen. Zal ik dit maar gewoon een weekje volhouden (dan maar niet eten)?

Nelleke

Hoe geef je hem het eten? Tja ik snap met een lepel enzo.
Maar in verhouding met het potje is het misschien te droog, grof enz
Bij Yoëll weet ik dat hij na een paar happen stopte, omdat het hem heel veel moeite koste.
Ik deed dan zijn eten prakken en er bv warme melk doorheen, zodat je een beetje puree idee krijgt en het wat makkelijker hanteerbaar is en het wat makkelijker naar binnen glijd. Zo deed ik elke week wat minder smeuig maken.
Nu wordt hij wit heet als ik zn eten helemaal door elkaar heen prak, hij wil stukjes hebben.

Ik ben niet zo van het een week niet eten, vind dat zielig, maar ja dat kan ook aan mij liggen hoor.
Ik heb dan altijd het gevoel van, misschien begrijp je de kleine niet en wil hij wel, maar lukt het niet en dan als krijgt hij nix als straf....
Pfff moeilijk he als ze het niet kunnen vertellen

Tessa is een Kliko, dus die at  al snel  een prakkie mee. De dochter van een  vriendin  (van 4 september)   die at altijd potje en toen ze 1 jaar was is ze er meteen zonder overgang mee opgehouden. De eerste week was het drama, weinig warm eten, shaggie zijn, maar nu eet ze toch al behoorlijk veel mee!.  
At ze  heel weinig, dan ging er in de laatste melkfles gewoon wat meer melk, kreeg ze toch genoeg binnen.    

smakelijk eten!

(anders toch een pannenkoek geven?!!!)

Lisenka mv Tessa

Hoi Nelleke,

Als Kian honger krijgt gaat hij vanzelf jou kookkunsten waarderen. Milan is net een groene afvalcontainer, hij eet echt alles. Maar Jorick was ook een kindje van de potjes. Maar op een gegeven moment was ik het wel vreselijk zat, heb toen een staafmixer gekocht en heb gewoon het prakkie van hem met de staafmixer gepureerd en na een tijdje at hij gewoon mee. trouwens het voor de gek houden met het eten en dan voorop de lepel een beetje appelmoes/danoontje wil ook nog wel eens helpen.

Succes

Jolanda

Ja, hij krijgt gewoon puree spul hoor. Maar goed, even volhouden maar.

Hiya!

Ja het ligt absoluut aan jouw kookkunsten! hahaha nee hoor...hier heb ik er ook een beetje moeite mee. We zijn net van de week 'cold turkey" gestopt met de potjes en Max heeft ontwenningsverschijnselen. (misschien moet ie naar baby-rehab?) Ik ben allang blij dat ie eindelijk een boterham wilt eten, het duurt anderhalf uur...maar hij eet 'm! Wat bij het avondeten werkt is hem z'n groeten stukje voor stukje voeren...zonder vork of lepel...oh en ook op een 'grotemensenbord" doen. Vind ie veel iterresanter dan z'n eigen bordje. Alles wat wij eten wil ie wel namelijk (olijven, garnaaltjes...de raarste dingen)

Succes, enne volgens mij duurt de "voedseloorlog" maar ff, ineens heeft Kian het door, let maar op.

Ajuus, ilja

Ha Nelleke

Tja, Gijs was een potjeskind (of ik een potjesmoeder.....) en heeft echt lang potjes gehad. Sophie heeft 'pech' dat ze de tweede is: die eet gewoon mee. En dat gaat al maanden goed, maar opeens heeft ze het dan weer in haar bol en hoeft ze niks, niet eens proeven...... Raar!!! Dan niet, denk ik dan maar. Hup yogurt erin en nog een flesje voor het slapen, ze wordt niet meer wakker van de honger en dat vind ik ook wel belangrijk.

Bij Gijs vond ik dat wel lastig, en heb ik me veel te lang druk gemaakt of hij dan niet wakker zou worden, of honger zou krijgen..... Maar ze krijgen er niks van, een keertje niet eten. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, potjes of eigen spul maakt toch niet zoveel uit?

Groetjes
Susan

Hoi,

Wat een gedoe he! Ik wil ook dat ze vo veel mogelijk mee eet en eerst ging eht ook prima, vooral lasagna en macaroni, maar nu de laatste weken is het bijna niet te doen, ze wil niet meer, 2 hapjes, en dan is het kokken en plukt ze alles uit haar mond of spuugt het uit. Zo ook met brood, at ze eerst makkelijk een boterham 's morgens, nu 2 stukjes en dat is het, ook tussen de middag is het bal, gister 1 stukje. Daarna maar Yoghurt met banaan en kiwi gemaakt, dit ging bijna op, dus honger heeft ze wel. Zelf chipies gaan niet meer zo snel als vroeger. Soms vraag ik me af of ze soms hele erge pijn heeft of zo, ze prikt ook steeds in haar buikje, maar ze is wel vrolijk en super lief...

Maar hier heb jij niets aan. Ik zou het gewoon blijven aanbieden, wil hij niets een groot toetje, eet hij geod dan een normaal toetje. Tess wordt ook niet wakker 's nacht van de honger, anders zou ze 's morgens wel goed eten.

Oja geen drama van maken, anders voelen ze dat er iets is en wordt eten een beladen onderwerp, het is zo moeilijk want als moeder maak je echt wel zorgen als ze weer niet eten voor de 4e keer achter elkaar.

Kon je maar in die koppies kijken dan weet je waarom ze niet willen eten. Is het vies, hebben ze geen trek of is er iets anders.

Succes met de kleine man.

Liefs Nanda, mv van een steeds slechter etende Tess

Terug
Bovenaan