Wie doet er mee aan moeders voor moeders???

Nou de blauwe flessen zijn binnen hoor.....het inzamelen kan beginnen!!!

Ze zei tegen mij omdat ik s'ochtens nogal misselijk ben dat ik iedere keer als ik nieuwe flessen krijg ze ff 5 min met de deksel er vanaf buiten moet zetten.
Schijnt dat dan de ergste lucht er vanaf te gaan.

Succes iedereen.

Liefs Bianca.

Bij mijn eerste heb ik ook meegedaan. Ik vond het soms best een opgave.
Toen ik hoorde dat Caroline Tensen afgevallen was door een stofje wat in onze urine zit werd ik zo kwaad dat ik navraag gedaan heb. Het blijjkt dus inderdaad dat niet alle urine gebruikt wordt voor moeders die zwanger willen worden.

Erg vind ik dat !!!

Rianne

Hallo allemaal,

Ik doe ook mee met Moeders voor Moeders. Bij de eerste zwangerschap heb ik niet meegedaan omdat ik dacht dat je ook later in kon stappen, dus ik was al te laat met aanmelden. Ik ben blij dat ik nu wel mee kan doen om al die mensen waar het niet zo makkelijk gaat als bij mij (beide keren meteen zwanger!) meer kans te geven ook zwanger te raken.

Ik moet zeggen dat ik niet zo'n moeite heb met het plassen in die maatbeker en de lucht uit de flessen valt me wel mee. Ik heb de kratten ook meegenomen toen we op een mini vakantie waren en gewoon op ons vakantieadres ze braaf gevuld.We waren emt de auto, dus dan is het niet zo'n probleem ze even mee te nemen.

Mijn moeder heeft ook meegedaan toen ze zwanger was van mij en mijn broer en zus. Ik vind het een mooi idee dat moeders voor Moeders al zolang bezig is en dat het ook echt helpt.

Ik zit er op zich niet zo mee dat  de urine ook andere producten blijkt te kunnen  maken die niets met zwanger worden van doen hebben, het leeuwendeel wordt tenslotte toch echt gebruikt voor vrouwen die moeder willen worden. Er zijn genoeg andere medicijnen, ontwikkeld via subsidies en bijeen gecollecteerd geld,  waarvan bepaalde stoffencombinaties  ook positieve neveneffecten hebben in de cosmetica industrie. Eigenlijk  niet gek  dat  die kennis dan ook daar gebruikt wordt.

Groetjes, Sara

quote: Rianne29 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-04-2009 09:14:00'));

Bij mijn eerste heb ik ook meegedaan. Ik vond het soms best een opgave.
Toen ik hoorde dat Caroline Tensen afgevallen was door een stofje wat in onze urine zit werd ik zo kwaad dat ik navraag gedaan heb. Het blijjkt dus inderdaad dat niet alle urine gebruikt wordt voor moeders die zwanger willen worden.

Erg vind ik dat !!!

Rianne

Organon/Moeders voor Moeders ontkennen dit! Het staat uitdrukkelijk op hun site en in de folder. Ik kan me ook niet voorstellen dat Organon haar bevoorrading wil riskeren door dit soort acties uit te halen. Mogelijk dat er nog andere inzamelaars zijn die het wel met dit doel doen.

Het staat inderdaad uitdrukkelijk op de site dat de urine niet voor dit soort afslankmiddelen gebruikt wordt. Ik weet dus niet precies waar je navraag hebt gedaan (bij moeders voor moeders zelf?), maar dat zou dan dus oplichterij zijn.

Ik heb bij allebei mijn zwangerschappen meegedaan met moeders voor moeders, deze keer vanaf week 5. Op het laatst was ik het ook wel weer zat, maar ik vond het voor een goed doel en heb het toch even doorgezet. Achteraf ben ik wel blij dat ik het volgemaakt heb.

Groetjes, Marisa

hoi

ik heb ook mee gedaan aan moeders voor moeders
vind het zelf een heel goed doel.
ben er nu weer klaar mee
ben inmiddels 19.2 weken zwanger
veel succes ermee

groetjes

Ik ben nu 25 weken zwanger en ik heb ook vanaf 6 weken meegedaan met MvM.
Het ging bij mij alleen niet helemaal goed, doordat ik op een gegeven moment zo misselijk was, dat ik zelfs ziek werd van mijn eigen lucht, beetje vervelend, haha!
Heb gelukkig wel de eerste weken mee kunnen doen, misselijkheid sloeg bij mij bij 12 weken toe!
groetjes
Sas

Ja, ik doe ook mee.
En wat dat afval-medicijn betreft, zal ik even de uitleg geven die MvM ook geeft:

Afslanken is GEEN indicatie voor de toediening van het hCG-hormoon. Er is geen medisch wetenschappelijke ondersteuning beschikbaar om te stellen dat het hCG-hormoon als afslankmiddel werkzaam zou zijn. Het gebruik van het hCG-hormoon buiten de officiële indicaties wordt dan ook ten sterkste afgeraden, en zowel door Moeders voor Moeders als Organon/Schering-Plough actief ontmoedigd.

Gelukkig wordt maar een zeer gering percentage van het hCG-hormoon door artsen oneigenlijk voorgeschreven ten behoeve van het afslanken. Het merendeel wordt door artsen gebruikt om vrouwen en mannen te helpen die verminderd vruchtbaar zijn. Dat is gelukkig voor veel zwangeren dan ook de belangrijkste motivatie om mee te doen met Moeders voor Moeders.

Er zijn dus huisartsen die het niet helemaal snappen, en vruchtbaarheidsmedicijnen voorschrijven aan patiënten die af willen vallen. Het zou verboden moeten worden.
MvM is hier ook absoluut niet blij mee!

Terug
Bovenaan