Hier hebben we sinds een paar dagen nestlé NAN H.A. Sensitive voeding omdat onze dochter koemelkallergie bleek te hebben. De kinderarts zei dat we ook voor 24 uur de voeding klaar moesten maken , maar op de verpakking staat erg duidelijk dat dit niet mag!
Ik heb toen contact opgenomen met Nestlé en zei wisten me te vertellen dat er in melkprodukten erg veel bacteriën zitten , deze zijn nog niet schadelijk als je de voeding klaar maakt , maar als je dus een grote hoeveelheid maakt gaan de bacteriën vermenigvuldigen en kan je kindje er behoorlijk ziek van worden. Verder is de nieuwe norm (die sinds een jaartje ongeveer van kracht is) dat de voeding niet meer opgewarmd mag worden (geld voor zowel de magnetron als de flessenwarmer).
Dus het water verwarmen en dan de melkpoeder erin.
Wij gebruiken ook de Bfree flessen en ik maak ze wel na elke voeding schoon met heet water en een sopje. Ik heb zelf ook gedacht dat dit overdreven was , maar als je eens voelt aan de delen die in aanraking zijn gekomen met de melk dan voel je dat er nog een vettig laagje op zit welke je er wel vanaf krijgt als je een sopje gebruikt.
1 keer per dag stop ik de flessen in de magnetron sterrilisator.
Met comfort is de voeding idd. wat dikker , dit komt door de johannesbroodpitmeel die erin zit. Wij hebben deze voeding ook gebruikt (voordat er dus koemelkallergie geconstateerd werd) en moesten toen de level 2 speen gebruiken.