Wie ervaring met bfree flessen?

nou bij paars is hij inderdaad nog koud,maar als hij echt fel roze is,is hij veel te warm.
Het zou kunnen dat je het niet voeld,mijn man voelt het ook niet als ik de melk op zijn pols doe.Ook al is hij nog zo warm.

quote: Jessin150806 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-09-2006 19:14:21'));

Bedankt alvast voor jullie reacties. Nu heb ik alleen nog een vraagje: Ik heb vandaag voor de eerste keer de Bfree fles geprobeerd alleen mijn zoontje kreeg er niks uit. Heeft dat misschien te maken dat we voor hem friso comfort voeding hebben en dat dikker is? En hebben we dan een andere speen nodig of doen we iets anders fout? En moet je je kind ook bij deze fles een paar keer laten boeren, want ik gebruikte eerst difrax flessen en daar knoeide hij de laatste dagen steeds meer mee en zuigt hij heel veel vacuum en moest hij ook veel boeren. Hoop dat iemand mij weer kan helpen. Alvast weer van harte bedankt voor alle lieve reacties en jullie adviezen.

Groetjes Shandy (Moeder_van_Jessin).

dat is heel goed mogelijk.Ik heb toen de 3 standen speen gekocht en dat ging goed(gaf omneo+standaard voeding)

voorloper op de Bfree flessen zijn de flessen van DR.Brown. deze zijn te bestellen op www.sweetbabyfeet.nl
volgens mij zijn deze goedkoper. wij gebruiken ze vanaf de geboorte en nooit enig krampje vernomen. persoonlijk vindt ik het een beetje onzin om een temp. op de fles te zetten. het ene kindje drinkt zijn melk liever warmer dan de ander. Onze zoon krijgt ook zijn dikap nu in de fles, dus een beetje overbodige luxe. de spenen kun je bijbestellen via deze site!

Wij hebben ook de dr Brown fles gebruikt.. ik vind dat je na elke voeding wel ff wat afwasmiddel nodig hebt om schoon te maken.. dit omdat de voeding toch een vettig laagje in de fles achterlaat...
Om eerlijk te zijn gebruiken we nu de flessen van Avent.. die werken ook prima tegen darmkrampjes..ik heb 5 stuks.. voor elke voeding 1.. 1x per dag was ik alles af en steriliseer ze in de magnetron...
Tegenwoordig mag je ivm de goede bacterieen in de voeding niet meer voor een hele dag klaarmaken en ook niet opwarmen in de magnetron!! Dit zou de groei van de bacterieen te veel stimuleren en daar kan je kindje ziek van worden...
Ik heb een waterkoker vol gekookt water op het aanrecht staan.. elke keer als ik een fles moet maken doe ik hem ff aan tot het water op temperatuur is en maak dan van het warme water de voeding... makkelijk en snel

succes.. Bats..

quote: batsertje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-10-2006 21:12:27'));

Wij hebben ook de dr Brown fles gebruikt.. ik vind dat je na elke voeding wel ff wat afwasmiddel nodig hebt om schoon te maken.. dit omdat de voeding toch een vettig laagje in de fles achterlaat...
Om eerlijk te zijn gebruiken we nu de flessen van Avent.. die werken ook prima tegen darmkrampjes..ik heb 5 stuks.. voor elke voeding 1.. 1x per dag was ik alles af en steriliseer ze in de magnetron...
Tegenwoordig mag je ivm de goede bacterieen in de voeding niet meer voor een hele dag klaarmaken en ook niet opwarmen in de magnetron!! Dit zou de groei van de bacterieen te veel stimuleren en daar kan je kindje ziek van worden...
Ik heb een waterkoker vol gekookt water op het aanrecht staan.. elke keer als ik een fles moet maken doe ik hem ff aan tot het water op temperatuur is en maak dan van het warme water de voeding... makkelijk en snel

succes.. Bats..
Ik was ze ook gewoon na elke voeding af(heb er 6,dus 1 keer per dag).Nou ik vind de flessen van Avent waardeloos,het was alles bellen wat onze zoon in de fles had en daardoor super veel krampjes.Nee geef mij de Bfree flessen maar.
En volgens het cb mag je wel voor een hele dag de flessen klaar maken,je moet dan wel hygienisch zijn.(en daarover wel eerlijk tegen jezelf zijn)
Je moet wel oppassen met gekookt water.Vanaf een maand of 4 ben ik half kraanwater/half gekookt gaan gebruiken en nu is inze zoon 7 mnd en gebruik ik weer al bijna 2 maanden alleen kraanwater.
Ik hoorde dat je ook goed flessen kunt maken met afgekoelde rooie bos thee.

Hier hebben we sinds een paar dagen nestlé NAN H.A. Sensitive voeding omdat onze dochter koemelkallergie bleek te hebben. De kinderarts zei dat we ook voor 24 uur de voeding klaar moesten maken , maar op de verpakking staat erg duidelijk dat dit niet mag!
Ik heb toen contact opgenomen met Nestlé en zei wisten me te vertellen dat er in melkprodukten erg veel bacteriën zitten , deze zijn nog niet schadelijk als je de voeding klaar maakt , maar als je dus een grote hoeveelheid maakt gaan de bacteriën vermenigvuldigen en kan je kindje er behoorlijk ziek van worden. Verder is de nieuwe norm (die sinds een jaartje ongeveer van kracht is) dat de voeding niet meer opgewarmd mag worden (geld voor zowel de magnetron als de flessenwarmer).
Dus het water verwarmen en dan de melkpoeder erin.

Wij gebruiken ook de Bfree flessen en ik maak ze wel na elke voeding schoon met heet water en een sopje. Ik heb zelf ook gedacht dat dit overdreven was , maar als je eens voelt aan de delen die in aanraking zijn gekomen met de melk dan voel je dat er nog een vettig laagje op zit welke je er wel vanaf krijgt als je een sopje gebruikt.
1 keer per dag stop ik de flessen in de magnetron sterrilisator.

Met comfort is de voeding idd. wat dikker , dit komt door de johannesbroodpitmeel die erin zit. Wij hebben deze voeding ook gebruikt (voordat er dus koemelkallergie geconstateerd werd) en moesten toen de level 2 speen gebruiken.

Terug
Bovenaan