Wie ervaring met (langdurende) miskraam?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nieuw op het forum en zal me even kort voorstellen.</p><p>Mijn vriend en ik zijn 28 jaar oud en hadden er voor gekozen om binnenkort voor een kindje te gaan. Echter werd ik begin mei (een week na mijn laatste menstruatie) weer ongesteld. Althans dat dacht ik. Want een paar dagen later een test gedaan en toen was de uitslag dus geheel onverwacht zwanger (2-3 weken). Helemaal verbaasd, maar de bezorgdheid overheerste direct al omdat ik een week daarvoor gebloed had en nu weer. Dit kon dan toch geen menstruatie zijn geweest...</p><p>Maar goed. Ik bleef licht bloeden, dit was begin mei. Daarna werd het een aantal dagen wat meer, eigenlijk vergelijkbaar met een menstruatie (ook met kleine stolseltjes). Toen werd het langzaamaan weer minder en dacht ik dat ik er bijna vanaf zou zijn. Maar nu bloed ik in totaal dus al ruim 3 week en lijkt het sinds vandaag weer wat toe te nemen (helderrood bloedverlies bij afvegen en in maandverband). Mijn test van 3 week geleden gaf aan 2-3 week en deze week gaf hij aan 1-2 week. Dus het HCG lijkt wel langzaam iets te dalen, maar heb nog wel steeds gevoelige borsten en af en toe lage rugpijn en steekjes in mijn onderbuik. De Kruidvat test was drie weken geleden al aan de lichte kant en nu nog steeds.</p><p>Ondertussen hou ik wel contact met de verloskundige en heb ik dit dus ook met haar besproken. Zolang het niet ieder halfuur een vol maandverband is en ik niet ontzettende kramp krijg, maakt zij zich geen zorgen. Nu maak ik mij ook geen zorgen, maar ik vind het vooral erg zwaar om zo lang bloed te verliezen en iedere keer aan deze miskraam te worden herinnerd. Dit klinkt misschien wat hard, maar ik heb het al geaccepteerd en zou graag weer onbezorgd verder willen.</p><p>Nu ben ik dus heel benieuwd of er dames op dit forum zijn die hier ook ervaring mee hebben. Dus een (vroege) miskraam met langdurig bloedverlies. Misschien heeft dit langdurige bloedverlies ook wel te maken met het natuurlijke verloop (geen curretage en medicatie) van deze miskraam, maar ik ben (gelukkig ;-) nog te onervaren op dit gebied, dus ik hoor heel graag jullie ervaring/mening :).</p><p>Liefs</p>

[quote quote=10325983]Heftig zeg! Hoe verklaart de verloskundige dat je hcg afneemt omdat de wekenindicator nu lager aangeeft? Heel veel sterkte![/quote]
Hoe bedoel je? Eerst gaf de wekenindicator 2-3 aan en nu 1-2, dus een daling van het HCG volgens mij. Of heb ik je vraag verkeerd geïnterpreteerd? :)
Ze gaf namelijk aan dat het HCG wel een tijdje in je lichaam kan blijven en testen dus ook nog wel even positief kunnen blijven.

En eerste wat ontzettend verdrietig dat je een miskraam moet ondergaan?

heb je al een echo gehad om te kijken of je "schoon" bent? Ik bleef ook maar bloeden en na een echo bleek dat het vruchtje er nog gewoon zat. Toen tabletten gekregen. Ook bloeden en flinke krampen maar na wederom een echo paar dagen later zat alsnog het vruchtje in mijn baarmoeder. Uiteindelijk een curettage moeten ondergaan. 

ik hoop voor jou dat het niet zo lang duurt en dat je gauw weer "verder" kan. 

veel sterkte! 

(wellicht een troost, een maand na de curettage was ik weer zwanger en heb nu een zoon van anderhalf?) 

[quote quote=10325993]En eerste wat ontzettend verdrietig dat je een miskraam moet ondergaan heb je al een echo gehad om te kijken of je “schoon” bent? Ik bleef ook maar bloeden en na een echo bleek dat het vruchtje er nog gewoon zat. Toen tabletten gekregen. Ook bloeden en flinke krampen maar na wederom een echo paar dagen later zat alsnog het vruchtje in mijn baarmoeder. Uiteindelijk een curettage moeten ondergaan. ik hoop voor jou dat het niet zo lang duurt en dat je gauw weer “verder” kan. veel sterkte! (wellicht een troost, een maand na de curettage was ik weer zwanger en heb nu een zoon van anderhalf)[/quote]
Dat lijkt mij ook behoorlijk heftig. Hoelang zat er tussen jouw miskraam en de uiteindelijke curretage? En hoe lang was jij op dat moment zwanger?

Ik heb 3 maanden geleden een miskraam gehad met 8 weken. Wel opgewekt door medicatie.. Maar bij mij heeft het bloeden helaas 5 weken lang aangehouden. Soms leek het minder te worden en dan werd het weer meer. Het is idd echt een vreselijke nasleep.. Hopelijk stopt het snel bij je!

Terug
Bovenaan