Wie ervaring met provocatietest koemelkallergie in ziekenhuis?

hoi Inge,

natuurlijk moeten jullie de beslissing helemaal zelf nemen, maar ik zou zelf nooit voor een provocatietest kiezen. Zeker niet gezien je hele verhaal met hoe jullie het nu zelf al opbouwen en uitproberen.
Ik heb zelf geen allergisch kind, maar ben zelf wel voor veel dingen allergisch. Ik kan me van toen ik klein was de provocatietesten nog herinneren en dat zijn niet mijn meest leuke herinneringen! Verre van dat!
Ik zou mijn eigen kind hier zeker niet aan overgeven als het niet echt strikt noodzakelijk is.
Natuurlijk moet je dat zelf afwegen of jullie het nodig vinden of niet, maar dat is mijn ervaring en mijn mening erover.

Succes ermee en vooral ook succes met (het omgaan met) de allergie.

Groetjes,
Tamar

hoi ing,

als je gevoel zegt dat het niet goed zit moet je (naar mijn mening)  het niet  doen!

puck heeft, zoals je wellicht weet,  ook koemelkallergie. de laatste tijd ben ik zelf aan het expirimenteren met o.a. kwark en gewoon brood van de bakker. dit lijkt erg goed te gaan, ze krijgt hier geen uitslag van. ik denk dat ze er overheen aan het groeien is.
mijn advies: als mette geen uitslag/krampjes heeft dan  iets nieuws aanbieden. lukt het niet, dan over een tijdje weer proberen. weet dat het erg frustrerend is als iets niet lukt....maar gewoon volhouden. je weet zelf het beste hoe en waarop mette reageert.

enne wat betreft de boter, ik gebruik becel light (smeerboter, blauwe verpakking) daarin zit geen koemelk. misschien dat de boter i.c.m. de smeerkaas een extra reactie geeft? je kunt ook helemaal down-to-earth gaan, brood halen bij de reformzaak, eerst dat proberen met de becel boter en jam/appelstroop  en dan stapje voor stapje een broodje geven met  iets  waarvan je denk dat ze er allergisch voor is...

heel verhaal maar goed. succes met je beslissing!!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Fijn dat ik de bevestiging heb gekregen die ik zocht. Geen provocatietesten voor ons meisje hoor!! Normaal brood heeft ze altijd al gegeten en dat gaat prima. Het zijn echt de dingen als kaas en melk die ze niet verdraagt. We bouwen het echt heel langzaam op en inderdaad als het te vroeg is dan nog even niet. Ze krijgt ook nog steeds Friso Allergy Care (zelfde samenstelling als nutramigen) maar is al enige tijd van de forlax af. Deze melk mag tot 24 maanden dus we hebben nog even.

lfs ing

Terug
Bovenaan