wie ervaring met strippen?

ik ben 38 weken en 2 dagen.
maar ben het zo zat.
weet wel mag eigenlijk gewoon niet klagen.
maar heb 3 kids rond lopen en me hormonen mijn humeur zijn niet echt dat je zegt dat andere daar vrolijk van worden.
alles is me zo n beetje te veel een wasknijper die op de grond valt krijgt de wind van voren :) en het ene moment ben chagie en daarna kan wel weer huilen.
nu denk dat me vk niet zo n voor stander is van de natuur een handje helpen en ik zelf ook niet echt, maar zit echt op het punt er door heen te zijn.
maar nu heb ook soort angst voor strippen, bang dat juist daar door de bevalling heel lang duurt of een mega weeenstorm krijg.
heb een weeenstorm gehad met de derde bevalling en die staat me aardig bij...... en die was gewoon natuurlijk begonnen dus dat zegt ook niks.
en lees ook vaak genoeg dat gewoon niet helpt, maar wellicht is het de moeite waard?!
groetjes van
 
Heey meid,

De laatste loodjes zijn dus erg zwaar voor jou! Ik weet dat ze bij mijn verloskundigepraktijk niet strippen voor de 41 weken, ik weet niet hoe dat bij jou zit? Wanneer moet je weer op controle? Kun je het overleggen met de vk.

Veel succes meid!! (gelukkig is de hiite weer weg!)

Liefs ciomama
 
Ik ben bij de 2e gestript met 40 weken en 1 dag. Omdat ik nog geen ontsluiting had, kon ik eigenlijk niet echt gestript worden, maar de verloskundige heeft haar best gedaan om de boel wat losser te maken, zoals ze dat zelf zei. Het was geen prettig gevoel, maar ook niet heel pijnlijk. Een dag later begon de bevalling die zeer voorspoedig is gegaan. Volgens mij heeft strippen alleen effect als je lichaam en het kindje er klaar voor zijn en ik zou het bij de 3e zo weer laten doen, wie weet is het net het laatste zetje. Bij mij in de verloskundigenpraktijk is het trouwens zo dat ze bij een eerste kindje niet strippen omdat het dan vaak gerommel en soms wel een paar dagen niet effectieve weeën oplevert, waardoor je bij het "echte" begin van de bevalling al aardig uitgeput bent, maar bij een volgend kindje zijn ze er juist wel over te spreken.
 
hoi
ik ben vorige week (donderdag)met 38 en 1 dag gestript ,vrijdag netjes me slijmprop verloren en nu ben ik 39 weken :( net wat ze zeggen waarschijnlijk nog niet klaar ,had wel 1 cm onstsluiting anders stripte ze me niet ,geen fijn gevoel ,maar ik zat er net als jou zo doorheen ,2 kinderen lopen ,waar ik niet veel meer voor kan zorgen ,doordat mijn kindje erg op me zenuwen in me liezen drukt ,dus kan niet ceht meer lopen ,en slapen gaat al helemaal niet ,dus dachten ze mischien helpt het ,ik moet morgen weer heen ,nou ga weer vragen of ze het weer willen doen suc6......
 
Ik ben bij mijn laatste gestript met precies 40 weken door de ziekenhuis VK. Ik had nog geen ontsluiting maar wel een baarmoedermond die wat korter en soepeler was geworden. Het heeft uiteindelijk 4 dagen gerommel opgeleverd en toen begon de bevalling echt. Ik geloof dat het strippen de bevalling wel op gang heeft gebracht maar niet zo als je wel eens hoort dat het gelijk overslaat in weeen.

Het werkt pas echt goed als je op het randje staat van een natuurlijk begin van de bevalling. 38 weken is natuurlijk nog niet heel erg ver maar dat moet je vooral zien in relatie tot jouw eerdere bevallingen. Als die allemaal natuurlijk begonnen rond de 41 weken dan zal het deze vierde keer ook hoogstwaarschijnlijk zo zijn. Vrouwen hebben namelijk vaak, behoudens brekende vliezen, een soort natuurlijke draagtijd. Bij mij was dat ook, ze zijn allemaal tussen de 40 en 41 weken geboren.

Ik weet overigens van mijn VK praktijk (dus niet het ziekenhuis waar ik ben gestript) dat ze het pas doen op de afspraak na 40 weken. In mijn omgeving hoor ik vaak dat "gewone VK's" terughoudend zijn met (vroeg) strippen. Maar je kan het natuurlijk altijd vragen...

Stippen zelf zal overigens geen weeenstorm op gang brengen. Dat doet je lichaam zelf of de aanzet natuurlijk is of kunstmatig. Wel hoor dat vaak dat met weeenopwekkers, maar goed, dat zijn niet natuurlijk aangemaakte stoffen.

Succes met de laatste loodjes!
 
alvast bedankt voor de reactie s
morgen moet ik weer heen.
zal zeker het al wel even laten blijken dat ik er echt door heen zit. en horen hoe ze hier tegen over staan.
bij mij blijven de kids telkens langer zitten.
38 week een meid
39 week 5 dagen een jongen (dit is uit gegaan van echo uitgerekende datum eigen gerekende datum 39 en 2 dagen)
40 weken een jongen (ook uitgaand van echo rekening eigen uitgerekend datum met 39 w en 5 dagen)
ik denk inderdaad dat ook alleen werkt als je er bijna tegen aan zit tegen de bevalling.
en dat het anders alleen maar gerommel opleverd en das ook niet heel fijn, lijkt me.
we zullen zien.
als meer zijn met ervaring mag je schrijven hoor!
vind wel fijn om te lezen.
tuurlijk ieder zijn eigen ervaring en kan bij iedereen anders zijn, maar toch fijn om te lezen.
 
Terug
Bovenaan