Wie gaan er nog meer voor de derde??

@knutseljuf, ik geef geen borstvoeding en dat is de redding geweest voor ons zoontje. Hij heeft een ernstige infectie gehad de eerste week en de eerste dag zakte zijn suikerspiegel gevaarlijk laag terwijl hij wel voeding binnenkreeg. Door de flesvoeding kwamen ze er zo heel snel achter en hebben we ons kereltje nog. En inmiddels helemaal gezond (en rond hahaha) Ik slik nu nog geen hormonen. Heb ze wel in huis maar aangezien ik nu zelf een cyclus heb, gaan we het eerst op de 'old-fashioned way' proberen. Mijn miskramen zijn al lang geleden in de tijd dat ik blijkbaar supervruchtbaar was. 2 keer door de pil (en 1 daarvan ook nog eens met condooms!) heen en de 3e met een mirena-spiraaltje. Daarna is er denk ik iets misgegaan in de hormoonhuishouding. Hoewel het bij alledrie de miskramen niet de bedoeling was om zwanger te worden heb ik er toch emotioneel veel last van gehad. Als je eenmaal een positieve test hebt, ga je je er toch op verheugen. Paniek heb ik nooit gehad. De tweeling ging met 7 weken mis. De 2e met 6 weken (stopte toen met ontwikkelen, maar kwam ik pas met 12 weken achter. Curretage gehad.) en de derde met 9 weken. Maar krijg jij nu ook extra echo's als het raak is? Ik heb dat bij mijn zoontje wel gehad en vond dat toch wel heel prettig.

Hoi knutseljuf,
eigenlijk hoor ik hier niet, maar wilde toch even een berichtje achterlaten. Wij willen ontzettend graag voor een derde gaan, maar twijfelen enorm om financiële redenen en ivm met een te klein huis. We zijn nou steeds aan het dubben: volgen we ons gevoel of ons verstand?
We hebben al een dochter van bijna 3 en een zoon van 1,5 die gelukkig helemaal gezond zijn!
Ik weet dat je me niet kan helpen in onze keuze, maar hoe hebben jullie de keuze gemaakt?
Groetjes Linda

Hoi Knutseljuf,
Ik ben een paar dagen eerden met mn NOD
6januari 2011 is onze 1e geboren een mooie dochter. Eigenlijk zijn we stiekem al van toen bezig hebben nooit over anticonceptie nagedacht hoewel ik een keizersnede had gehad en het dus verstandig was om een half jaar te wachten. Maarja ik dacht als je lichaam er niet klaar voor is dan gebeurt het toch niet. Nu word die kleine dus een half jaar en mag het officieel wel haha wil er eigenlijk niet te veel mee bezig zijn maar hoop dat het toch niet meer lang op zich laat wachten lijkt me geweldig als er niet zoveel leeftijdsverschil zit tussen de kids. Voor de eerste heeft het 8 of 9 rondes geduurt.
Gaan nu dus weer lekker een maandje klussen en wie weet...
Lijkt me leuk om contact te houden.
Veel succes
Groetjes

Hoi Knutseljuf,

Wij zijn ook bezig voor ons derde wondertje. We hebben 2 zoontjes van bijna 4 en 1.5 jaar.
Deze maand zijn we begonnen en mijn NOD is denk ik op 23 juli, maar als ik bereken op 2 cyclussen dan kom ik op 15 juli.. Vreemd. Maar we wachten het gewoon af. Zijn lekker aan de klus en we zien wel wat er gebeurt.
Voel me nu ook erg relaxed eronder. Bij mijn eerste was ik meteen zwanger en bij de tweede duurde het 8 maanden. Ik was er toch ook veel te veel mee bezig. We zien het dit keer als een kadootje en het maakt niet uit hoelang we erover doen.
@lin1985, wij hebben ook lang zitten twijfelen of we voor een derde zouden gaan. Elke keer zeiden we van nee het is goed zo. Maar het gevoel voor een derde is toch sterker. Onze jongens gaan samen op een kamer en financieel gaat het ook wel goedkomen. Of er nu 4 monden gevoed moeten worden of 5. Ik weet zeker dat als we het niet zouden doen ik er later veel spijt van zou krijgen. Ben ook heel blij dat we nu begonnen zijn. Mijn oudste zoontje wil ook zo graag nog een broertje of zusje erbij.

Terug
Bovenaan