Wie gaat er hier voor een tweede?

Hoi,

Ook wij gaan voor de tweede. We hebben een dochtertje van 22 maanden en zitten nu in ronde 4 voor de tweede. Ik heb zelf geen ervaring met PND, maar het lijkt me vreselijk. Ik twijfel er niet aan of ik een tweede wil want het lijkt me voor mijn dochtertje geweldig. Vooral omdat ze dan een speelkameraadje heeft en iemand waar ze dingen mee kan delen bijv. over ons (ouders). Ze heeft ook geen neefjes of nichtjes (ook nog geen begin in die richting) en ik wil niet dat ze "alleen" is. Ook voor later als wij oud zijn vind ik het een fijn idee dat mijn kind er nooit alleen voor staat. Zelf heb ik ook heel veel aan mijn broer gehad vroeger (en nu nog steeds).
Ik wens jullie allemaal veel succes met de beslissing om te gaan voor een tweede.

Groetjes Annika

Hoi Janneke en de rest natuurlijk.

Maar ik kan me ook heel goed vinden in het verhaal van Janneke.
Dat je zo fijn dingen saampies doet en dat je je dan zo schuldig voelt dat dit dadelijk misschien niet meer zo vaak kan. Of in ieder geval is het toch iets anders.

Wel denk ik dat het je eigen gevoel als moeder is wat heel erg meespeelt. Als ons zoontje namelijk onder andere kindjes is (familie, vrienden enz) dan bestaan we bijna niet meer voor hem. Hij vind dat zo geweldig.
Ik denk dat je de knuffels die ze allebei nodig hebben nog steeds goed kunt geven. En dat je hen leventje verrijkt met nog iets "extra's".
Geen enkel vriendje of vriendinnetje kan dat evenaren denk ik.
Het woord "broertje" of "zusje" brengt al een band met zich mee denk ik.

Vooral als we aan vakantie denken of sinterklaas of dat soort dingen dan denk ik dat ons zoontje het heerlijk vind om een broertje of zusje te hebben. Je kan als ouder nog zoveel met hem doen, maar je evenaart nooit de geheimzinnige dingen of mysterie's die broertjes of zusjes kunnen hebben. Je bent nou eenmaal de papa of mama. Dat kan je ze nooit op zo'n manier geven.

Hahahahaha na dit verhaal heb ik   mezelf ook meer overtuigd. Dat ik er zo over denk zegt toch wel genoeg denk ik..............hihihi. Misschien toch maar gewoon voor gaan dan.

Succes en blijf vooral jullie verhalen delen hoor!
Liefs Ger.

Hey !
Kan me voorstellen dat je even dieper en langer  na moet denken over een tweede als je een PND hebt gehad. Verder kan ik er niet over mee praten want zelf heb ik  die ervaring niet.Wel gaan wij voor een tweede kindje. Onze dochter is nu 2 jr. en 4 mnd.
Toen ik zwanger was van onze dochter heeft mijn man gezegt dat hij meteen voor een tweede wilde. Hier is hij toch van terug gekomen nadat hij zag dat de zorg toch niet  helemaal vanzelf ging...hihi
Vlak voor haar 2e verjaardag hebben we besloten om te stoppen met de pil en er weer voor te gaan. We zitten nu in ronde 4 en hopen natuurlijk dat we snel zwanger zijn..
Liefs van Miena.

Hey Mina,

Ja het is inderdaad wel jammer dat ik dan de ervaring heb van een PND. Ik denk dat de keuze anders misschien niet zo moeilijk was geweest.
Waar ik wel blij mee ben is dat mijn huisarts nu echt op zoek gaat naar een arts die de hormoonbehandeling doet ook preventief en hoe ze het anders zelf kan doen.
En dat doet me wel goed, want dan sta ik gewoon wat sterker zeg maar. Dat vind ik fijn.

Verder denk ik dat het belangrijk is dat we eraan denken dat we ook niet al té negatief en moeilijk erover doen, want ik ben bang dat dit het wel weer lastiger of moeilijker zal maken.
Ik vind juist dat we het nu wat positiever moeten (gaan) benaderen. Dan heb je ook al sneller een positief gevoel enz.

Nou spannend hoor!
Liefs Ger.

hoi Ger,

nou door jou verhaal heb ik er meteen meer zin in, bedankt!

Hahahaha! Hey Janneke!

Daar ben ik blij om.
Ik moet zeggen ik heb mezelf ook overtuigd!! Wij gaan voor een tweede.
De twijfels zullen voorlopig nog wel blijven. Maar ja die zullen blijven tot het kindje geboren is denk ik.
We willen het graag en dan moet je toch een keertje de knoop doorhakken he?

En jullie??

Liefs Ger.

haha heb je jezelf overtuigd! Hartstikke goed joh, en nu maar hopen dat t snel raak is, misschien had je t al opgeschreven maar heb ik er over heen gelezen, lukte het de vorige keer snel???mocht je nu deze maanden zwanger raken ben je volgend jaar zomer vrij  (als je nog werkt natuurlijk).

Ik heb de hele dag gesprekken met mezelf "maar zou nou...."   "en wat dan....."     "wel leuk toch..."   "maar,....."

Ik ( bedoel WE natuurlijk) stellen het nog even een paar maandjes uit eerst het huis en de tuin afmaken, kan ik ook eens onbezorgd zwanger zijn, bij mn eerste verhuisde we de 1e 3 mndn van de zwangerschap, en nu zijn we weer net 2 maanden verhuisd. maar ik zal me best wel weer bedenken vanavond haha.

heel veel succes jij!!!

Hoi Janneke,

Ja dat van jou ken ik wel. Vooral 's avonds krijg ik dat nog veel.
Dan ga ik me toch opeens weer bedenken. Zullen we het nou wel doen. Is het wel beter? Is het niet beter om het zo te laten?
En bla bla bla. Maar ik wil het wel, ik ben gewoon te angstig. Ik twijfel bovendien over bijna alles. Dus wat dat betreft.........

Maar de eerste keer dat ik zwanger raakte was wel snel. Ik was gestopt met de pil omdat ik een spiraaltje wilde. Ik was twee maanden gestopt, toen we één keer sex hadden zonder condoom. En dat was meteen raak! Dus in  één keer!
Ik hoop dat dit nu ook weer een beetje zo is. Misschien omdat het bij mij dus zo lekker snel gaat ben ik redelijk gauw weer ongesteld na die prikpil. Dat hoop ik wel heel  erg.

Nou succes. En hoe oud was jou kindje nou ook alweer?

Liefs Ger.

Terug
Bovenaan