wie gaat er ook helemaal stoppen met werken na de bevalling?

hoi meiden ,

ik heb me al heel lang voorgenomen als we ooit kinderen mogen krijgen (wat dus nu het geval is hihi) dat ik dan graag helemaal voor het kindje wil zorgen.
als het finacieel haalbaar is natuurlijk.

maar ik hoor zo nu en dan dat heleboel meiden toch gaan werken en anders vervelen ze zich gigantische

wat gaan jullie doen na de bevalling en na 10 weken verlof natuurlijk??

groetjes van inkie

1e kindje 11 wken en 2 dagen

Hallo,

Ik ben ook helemaal gestopt met werken. Jesse is nu 8 weekjes. Ik vind het heerlijk dat ik voor hem kan zorgen!
Mocht ik na een tijdje zoiets hebben van: nou, ik wil weer graag gaan werken. Dan ga ik wel weer solliciteren. Maar ik weet zeker dat het de eerste tijd niet is.... :D
Er zijn inderdaad niet veel mensen meer die thuis blijven. Ik heb er zelf ook best wel wat commentaar op gehad, dat ik thuis blijf.
Maar iedereen moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt hè!

Groetjes van Dymphy

Tuurlijk moet iedereen doen waar hij/zij zich goed bij voelt...

Ik blijf wel werken na de bevalling (nu 30 wk zwanger) en wel 3 dgn per week.
Ik wil het zelf graag maar het zal financieel ook moeten, de vaste lasten gaan door en we hebben een bepaalde levensstijl die we met een kindje erbij door willen zetten...

Niks aantrekken van wat andere mensen zeggen, waar jij, je partner en je kindje zich goed bij voelen is het allerbeste...

Bij mij zou het eerder zo zijn in het kader van de bezuinigingen dat ze je willen laten stoppen met werken. (Ik zit in de zorg.) Maar daar trappen we niet in.  

Al met al werk ik maar 12 uur in de week. Wij hebben geen oppas nodig en kunnen alles zelf oplossen. Is ook al heel wat tegenwoordig. Door de weeks werk ik alleen in de avond uren en ik werk af en toe in het weekend.

En ik moet zeggen, ik ben toch ook wel blij om af en toe even de deur uit te zijn. Al is het maar naar mijn werk. Ik weet niet hoe het straks is als de derde er is, maar even niet alleen maar mama, mama, mama is ook wel prettig. Let wel. Ik vind 12 uur op dit moment ook meer dan genoeg.

Claudia.

hoi inki
ik heb 2,5 jaar geleden mijn eerste kindje gehad en ben nu 20 weken zwanger
ik kon ook   niet stoppen met werken en eigenlijk ook   niet minderen vanwege mijn positie binnen het bedrijf dus ik werkte volop en was bovendien 24 uur per dag oproepbaar...dat beviel natuurlijk niet want ik had immers net een baby!
maar mijn baas vond dat ik een bepaalde verantwoordelijkheid had en ik had dus ook de leiding over een afdeling.....na 1,5 jaar vond ik het niet meer kunnen maar ja we waren wel financieel afhankelijk....mijn baas had geen begrip en ik heb mijn baan opgezegd en ben als gastouder gaan werken dan kon ik en thuis zijn en heerlijk met al die kindjes in de weer zijn en toch kwam er geld binnen...dit is de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt!
het enige wat ik mis is mijn afdeling en de stress klinkt gek maar ik mis echt de drang om te presteren
ik ben nu zwanger van de tweede en ben heel blij dat ik deze keus heb gemaakt
liefs sandra

Hoi Inki,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
WIj hebben een zoon van 2,5 jaar en nu 20 weken zwanger van de 2e dus. Als we het konden doen zou ik graag stoppen met werken! Dat zou me heerlijk lijken.
Ik werk nu 3 dagen in de week en onze zoon heeft het heerlijk op de opvang.

Het is dus financieel dat ik moet blijven werken. Mijn man heeft nog wat ongeluk gehad in zijn vorige baan, nu heeft hij een ontzettend leuke baan waarin hij ook meer verdiend. Dus wie weet ooit??

Sandra, mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoeveel oppaskinderen je hebt? Was je niet bang toen je je baan hebt opgezegt dat je geen kinderen "kreeg" (snap je??). Ik heb hier ook wel over nagedacht, maar wanneer weet je zeker dat je kinderen "toegewezen" krijgt ( hoe moet ik het noemen..?) en je dus inkomen hebt?

Inki, succes met je keuze. En geniet van je wonder in je buik!!!

groetjes mama 30

hoi mama 30

ik ben eerst als gastouder aan huis gaan werken in een soort van loondienst ik kreeg elke maand 1150 euro bruto voor 2,5 dag (niet slecht) en de andere 2,5 dag heb ik mij bij het gob ingeschreven en ik kreeg ik op de donderdag en vrijdag 3 kindjes toen ik merkte dat er veel vraag was heb ik mijn gastgezin opgezegd en een streefdatum genomen in mijn geval 01-01-2008 en hgad ik 2 maanden om vol te lopen en de eerste maand had ik gemiddeld 3 kindje s per dag behalve woensdag die hield ik vrij en nu zit ik vol ik heb ma 4 kindjes dinsdag 5 woens 2 donderdag 4 en vrijdag 4
en ik kan zo heel goed rondkomen en ik heb het erg leuk ik heb ook lkc gedaan toen ik 18 was helaas gestopt maar heb er nu veel aan (opleiding kinderopvang)
dus het is en blijft een risico maar wie niet waagt wie niet wint!
het nadeel is je bent een zelfstandige dus geen zwangerschapsverlof ziektegeld en vakantiedagen ....
groetjes sandra

quote: san he reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2008 10:13:41'));

hoi mama 30

ik ben eerst als gastouder aan huis gaan werken in een soort van loondienst ik kreeg elke maand 1150 euro bruto voor 2,5 dag (niet slecht) en de andere 2,5 dag heb ik mij bij het gob ingeschreven en ik kreeg ik op de donderdag en vrijdag 3 kindjes toen ik merkte dat er veel vraag was heb ik mijn gastgezin opgezegd en een streefdatum genomen in mijn geval 01-01-2008 en hgad ik 2 maanden om vol te lopen en de eerste maand had ik gemiddeld 3 kindje s per dag behalve woensdag die hield ik vrij en nu zit ik vol ik heb ma 4 kindjes dinsdag 5 woens 2 donderdag 4 en vrijdag 4
en ik kan zo heel goed rondkomen en ik heb het erg leuk ik heb ook lkc gedaan toen ik 18 was helaas gestopt maar heb er nu veel aan (opleiding kinderopvang)
dus het is en blijft een risico maar wie niet waagt wie niet wint!
het nadeel is je bent een zelfstandige dus geen zwangerschapsverlof ziektegeld en vakantiedagen ....
groetjes sandra

WAUWWWWWWWWWWWWWWW!!

Goed voor mekaar sandra! Idd het is een risico en wie niet waagt wie niet wint! Ik kan altijd es informeren, Ik denk dat jij in een grotere dorp/stad woont?

Ik ga maar es informeren in mijn verlof. Ik moet nu nog eventjes en heb ik verlof met heeeeeel lang vakantie.
Dank je wel voor je info!!!

Groetjes

Terug
Bovenaan