wie gaat er ook helemaal stoppen met werken na de bevalling?

Hallo (bijna) mama's!

Als t financieel zou kunnen dan zou ik stoppen....   Wat heb ik gejankt toen ik aan t werk moest met m'n babietje thuis.... Dat was zo'n 3 jaar geleden. Met de 2de vond ik t al iets minder erg en soms kon ik op m'n werk 'een beetje uitrusten' (erg he?) Nu ben ik zwanger van de derde en als het kindje er is zal ik een seizoen/voor mij dus jaar niet kunnen werken....
Even t een en ander verklaren, ik werk in een hotel van april t/m oktober. De andere 5mnd ben ik (heeeerlijk) thuisblijfmama. Als ik werk gaan de kids naar de kdv. MAAR..... dat is pas vanaf anderhalf jaar hier!!!!!
Ik wou dat ik een geldboom had......
groetjes,Priscilla

hoi mama 30
nee hoor ik woon in een gemiddeld dorp niet groot maar ook niet klein ik raad je aan verschillende gob,s te benaderen
succes en als je gek ben op kids is dit de ideaale baan
liefs sandra

Hoi hoi,

ik ga ongeveer 3 dagen per week werken. Dit zal nog weleens wisselen omdat ik in de zorg zit. Helaas kan ik niet stoppen met werken, want dat zou financieel niet haalbaar zijn. Ik ben in elk geval blij dat ik het nu red met ongeveer 3 dagen per week.

Groetjes Nathasja

Ik ben nu zwanger van mijn derde en heb ook overwogen om te stoppen en voor mijn drie kinderen te zorgen. Opzicht zou dit wel financieel haalbaar zijn voor ons, maar toch zou ik mijn collega's en die mensen gigantisch gaan missen en daarom hebben wij besloten dat ik gewoon parttime doorblijf werken (3,5 dagen in de week).

Groeten, Elle

Ik zit er aan te denken om te stoppen met werken. Maar ik heb zo veel twijfels erover. Ik ben nu zwanger van de eerste en we kunnen het financieel aan dat alleen mijn partner werkt. Zelf ben ik bang dat als ik altijd thuis ben me eigen ga vervelen, maar 10 weken vrij naar de zwangerschap zie ik ook niet zitten, ik ga dus proberen dagen te sparen om langer thuis te kunnen zijn.
Ik heb zelf al een beetje besloten dat ik gewoon mijn zwangerschap afwacht en aan het eind van mijn zwangerschapsverlof een keus ga maken. Ik heb tenslotte nog 7 maanden

Hoihoi,

leuk om al die verschillende verhalen te lezen.
Ikzelf blijf 4 dagen werken maar mijn vriend zou dolgraag willen stoppen. Dit hoor je volgens mij toch niet zo heel vaak. Helaas is het financieel niet haalbaar dat hij helemaal stopt maar hij kan gelukkig wel minder werken.

Het is trouwens onvoorstelbaar hoe vaak hij zich hiervoor moet 'verantwoorden'. Als een vrouw part-time gaat werken, is het geen probleem, maar als een man dat doet, heeft hij wat uit te leggen. Belachelijk, eigenlijk, he?

Ik ben nu vier weken van mijn kleintje aan het genieten en ik vind het fantastisch, maar ik denk dat ik het straks ook wel weer lekker vind om aan de slag te gaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die thuisblijven. Dat oppasmoederschap klinkt als een ideale combinatie. Misschien wat voor mijn vriend, haha (ik zie het al voor me, hij met 12 huilende baby's).

Succes allemaal!
Groetjes, Jose

Terug
Bovenaan