wie gaat er voor de derde???

Hoi, zeker leuk 3 kinderen maar vergis je niet in de drukte. Als er al 1 naar school gaat is het een stuk rustiger al moet je dan wel meer op je tijd letten. Wij hadden er 3 in 2,5 jaar tijd. Ben er altijd blij mee geweest en heel trots. 3 meisjes op een rij. maar als je weg gaat ben je gewend om er allebij( je partner en jij) 1 aan te kleden en op 1 te letten en dan heb je er dus nog 1 over. Ik wil jullie helemaal niet afschrikken want wij   kregen er na 3 jaar nog 1. Een jongen. En we vinden 4 minder druk dan destijds 3. Het ligt maar net aan de leeftijd. Veel succes en plezier allemaal

wow wilhelmin, 3 kindjes in 2,5 jaar tijd... dat lijkt me inderdaad heel erg heftig.... wat leuk 3 meiden op een rij en dan een klein knulletje! Hoe ervaar je het met 4 kindjes?

Als ik nu of de komende maanden  zwanger zou mogen raken is mijn zoontje bijna 6 of 6. En mijn dochter dan 3,5 jaar, dus dat scheelt een hoop! Ze zijn beiden zindelijk (met 2 jaar), en de drukte is hier ook flink afgenomen, ze zijn zelfstandiger aan het worden, en kunnen leuk met elkaar overweg. Dus nu "kan" het voor ons gevoel goed....... Natuurlijk weten we nooit hoe het gaat worden, maar het lijkt me wel minder druk als de kinderen ietsje ouder zijn. En we wonen in het buitenland (moeten dus alles zelf doen, geen opa ´s en oma ´s), en mijn zoon gaat alleen in de voormiddag naar school. Mijn man brengt hem altijd en ik haal hem.... dus dat is goed te doen!
Het enige waar ik me erg druk over maak, is over de gezondheid van het kindje.... mijn dochter is helaas niet helemaal gezond (lichamelijk), het gaat nu wel heel erg goed door alle therapieen, maar het is best een belasting, voor nu maar ook de angst voor later, wat er allemaal kan gebeuren..... ook met een babietje....
Maar de wens naar een kindje overheerst en we kijken er zooo naar uit!!!
Hopelijk is het ons nog een keertje gegund om zo ´n wondertje mee te maken en te "krijgen"  

@Wilhelmin. Onze oudste 2 schelen 20 maanden, dat vond ik al heel wat, laat staan er dan nog een derde bij. Daarom hebben we nu echt gewacht tot de jongste minimaal 3,5 is. Zitten ze  ze na mijn  zwangerschapsverlof in ieder geval allebei op school.
@Femmie. Ja was zeker even schrikken, het eerste jaar was ook best heftig, vooral omdat de jongste veel ziek was. Sommige weken zat ik 2x bij de huisarts en dan tussen door nog naar het consultatieburo voor extra wegen. En dan met een kindje van nog geen 2 erbij. Snap nu af en toe niet hoe ik het gedaan heb. Maar nu gaat alles super, heerlijk dat ze zo dicht bij elkaar zitten , spelen lekker samen. De meiden kleden zich  ook zelf aan, smeren zelf al zo goed als het gaat hun broodje, dus worden al lekker zelfstandig. Heeft mama dus weer alle tijd voor een babytje...

groetjes Melanie

Hallo,

Wij zijn ook bezig voor de derde! Wij hebben een jochie van 2 jaar en 2 maanden en een jochie van 11 maanden. Erg kort op elkaar dus. Bij ons eerste zoonje was het binnen drie maanden raak bij ons tweede zoontje in een keer. Erg spannned dus hoe het nu gaat, we zitten nu in ronde 2. Leuk om te lezen dat er veel meer mensen zijn die voor een derde kindje gaan.   Iedereen heel veel succes!! Groet Natascha

Hallo Allemaal,

Wat een gezellige boel hier.
Lekker kletsen over een derde.

Mupo1, wij zitten in de tweede ronde. Net van de RD af een paar dagen.
En in afwachting van de eisprong.
Zo spannend weer. Voor jouw ook spannend he?
Ik hoop het zo voor je.

Wilhelmin, wat een gezellige drukte moet het bij jouw zijn, leuk hoor.
Onze wens is ook 4 kids, maar eerst hopen we op een derde.

Nou meiden succes allemaal he, en tot later.

doeg smaartje

Hoi MUP1,
Dat lijkt me wel pittig, als er ziekten bij zijn. Verder is het wel makkelijker als de kinderen groot zijn. Je hoeft er niet meer zo boven op te zitten. Tussen mijn laatste 2 zat 3 jeer. Wat heerlijk was dat. Toen de kleine ging lopen ging de andere naar school. Ik heb zo genoten ( nog steeds) van mijn kleinste. Weer heel anders dan van de andere 3.

Hoi mel 30
 Zoals hierboven sttat. Is het echt lekker om er 3 jaar tussen te hebben. Maar bij mijn 4e was ik 9 mnd ziek ( al voor ik wist dat ik zwanger was). Het kan zijn omdat het een jongen was, want die meisjes deed ik met gemaak. Maar volgens de verlosk was het omdat ik het druk had. Ik dacht zelf dat ik het rustig had omdat er 2 naar school gingen en toen niet maar ze zei dat je er dan al een dagtaak op hebt zitten voordat je er 2 naar school heb. En dat is zo. Als ze op school zitten is het rustig maar je eigen dag indelen kan niet meer.

Wilhelmin:Onze oudste zit sinds februari op school, en ik merk inderdaad dat ik om half 9 al een dag erop heb zitten. Als ik dan ook nog een werkdag heb, en ik eindelijk om 9 uur achter mijn buro zit, snappen sommige collega's niet dat mijn energie al op is.

Zijn er nog meer mama's die werken met 3 kinderen? Zelf werk ik 20 uur (2,5 dag). Merk nu het vakantie is dat het best lekker is om 2 dagen extra uit te kunnen slapen.

groetjes Melanie

Terug
Bovenaan