Wie geeft er bv?

Diegenen die borstvoeding geven, hoeveel voedingen krijgt je kindje op een dag? En hoelang leg je ze aan? Soms vindt ik het best vervelend niet te weten hoeveel hij binnenkrijgt, zeker als hij in z'n bedje gelegd wordt en al snel weer gaat huilen (terwijl hij dan 9 van de 10 x aan de borst in slaapt valt of zelf m'n tepel uit z'n mondje doet) weet ik nooit of het nu van de honger is of gewoon zomaar. Hij is nu 2 weken oud en ligt meestal een kwartier aan de borst, hij groeit als kool dus te weinig zal hij niet krijgen denk ik hoor, maar ben toch even benieuwd hoeveel voedingen jullie geven etc.
 
Mijn dochter is nu bijna 4 weken en krijgt bv. De keren per dag is variabel en de tijd die ze drinkt ook want ik voed op verzoek :). Dit houdt in dat ik haar voed wanneer ze aangeeft dat ze honger heeft (smakken, op vingertjes sabbelen, en zoeken naar de tepel d.m.v. 'trek onsjes). Over het algemeen drinkt ze per etmaal vaak en kort (10 minuutjes) of minder vaak maar lang (30 minuten of meer). Maar het belangrijkste is dat je kindje groeit, voldoende plas- en poepluiers heeft en vooral: tevreden is. Bij twijfel kun je altijd een lactatiekundige bellen en een (telefonisch) consult aanvragen. Heb ik ook gedaan en heeft mij enorm geholpen.
 
Mijn dochtertje is morgen 4 weken en krijgt ook bv. Als ik voed op verzoek dan drinkt ze maar 5x per dag. Ze valt ook best snel in slaap als ze drinkt.
Nu heb ik haar de afgelopen dagen om de 3 of 4 uur gevoed en nu komt ze af en toe uit zichzelf.
Soms kolfde ik om te weten hoeveel ze binnen kreeg. Ze drinkt 90-120cc en ongeveer een kwartier per keer.
 
Mijn dochter was gister 4 weken en drinkt ongeveer 6 x per dag. Ik voed op verzoek en ze meldt zichtzelf meestal wel. Anders houd ik overdag 4 uur aan, 's nachts maak ik haar niet wakker. Ze drinkt meestal max een kwartier, in het begin heb ik daar bewast op gelet omdat ik bij de oudste rustig 3 kwartier zat en dat is met 2 rondlopende kindjes niet te doen (en bovendien ook niet nodig, als ze nooit langer drinken dan is de productie daar ook op afgestemd). Ze drinkt dan 1 borst, als ze nog honger heeft, drinkt ze ook de 2e.
 
Mij zoontje is 8 weken en ik voed hem tussen de 6 en 8 keer per 24 uur. Afhankelijk van hoe hij is en hoe vaak hij wil krijgt hij ook niet binnen de 2,5 uur maar verder zie ik wel en bijna altijd 2 kanten 10 minuten minimaal
 
Aaron is 2,5 weken en krijgt BV met af en toe een fles als ie na beide kanten nog niet zat is ;)
Hij weegt ca 5 kg en poept en plast goed.Hoevaak ie drinkt weet ik niet, soms elke 2u en dan 1 kant,soms slaapt ie 4 a 5 uurtjes...wil dan logisch meer drinken in 1x.
 
Ik geef Alexandre ook bv.
Ik voed ook op verzoek.
Hij komt zelf ongeveer om de 3 uur en drinkt dan 1 borst ongeveer 10 minuten.

Heb nu een lekkere pijnlijke kloof dus die borst kolf ik en dat is ongeveer 125 cc in het flesje en die drinkt hij bijna leeg.


 
Terug
Bovenaan