Wie geeft er bv?

@ Mama van salvador:

Heb je niet zo'n hoedje, dan kan je gewoon aanleggen maar de tepel krijgt wel der ust om te genezen.Dat heb ik bij onze 2e een tijdlang gedaan.Nu heb ik ze maar heel even gebruikt, Aaron drinkt heel fijn dus zolang t goed gaat....


Succes.
 
ik geef Famke elke vier uur een voeding, da's dus 6 op een dag. Da's geloof ik wel aan de weinige kant, maar goed ze groeit goed en blijkbaar krijgt ze heel wat binnen. Het is verschillend hoe lang, ik blijf meestal doorgaan totdat ze zelf loslaat en dat doet ze meestal als ze in slaap valt.
ik probeer wel haar wat wakker te maken en weer aan te leggen als ze minder dan 10 minuten per borst heeft gedronken.
Maar soms drinkt ze wel 20 a 30 min. aan 1 borst. De kraamhulp zei dat dit heel erg goed is want dan drinkt ze de achtermelk, en de achtermelk is juist vet en vol.
ik heb ook een dag steeds gekolfd en toen de verloskundige en de kraamhulp erg enthousiast reageerde op de melk en de hoeveelheid werd ik ook gerustgesteld moet ik zeggen :)
 
Ik heb gister ook voor het eerst gekolfd maar moet zeggen dat dat nog behoorlijk tegenviel. Of hoelang doen jullie erover? Ik ben echt een hele tijd bezig geweest en kwam niet verder dan 60 ml, toen later op de dag nog een keer gedaan en ging nog niet echt hard. Of heb ik te weinig geduld?;) Er stond in dat boekje dat je gemiddeld 10 min over 125 ml doet, nou bij mij helemaaaaal niet, duurde wel een half uur of nog langer.
 
Beste Esje86, volgens mij kun je bij een 1e x kolven nog niet zo'n grote productie verwachten. Kolven is toch weer anders dan dat je kindje het uit je borst drinkt! Als je vaker gaat kolven zul je merken dat je steeds wat meer melk kan kolven! Ik geef ook BV. Meestal om de 3 uur, maar soms zit er ook wel eens langer tussen. Ze drinkt ong 15 min aan 1 borst, dan verschoon ik haar en daarna drinkt ze aan dezelfde borst nog even verder. Vervolgens valt ze dan aan de borst in slaap, meestal.
Ze is soms na de voeding weleens onrustig (krampjes) en wil dan graag aangelegd worden maar drinkt dan eigenlijk niet meer. Ik ben er nu achter dat ze graag wil zuigen als ze darmkrampjes heeft, niet van de honger.
 
Terug
Bovenaan