Wie geeft er nog borstvoeding?en hoe gaat dat?

Was benieuwd wie er nog bv geven,Rivano nu ruim 4 mnd krijgt nog volledig de borst en gaat goed,heb nog volop melk ondanks ik op mn werk niet kolf!
hoop het zeker weer 6 mnd vol te houden...daar ga ik voor,de andere 2 kregen 10 mnd...maar goed das mooi meegenomen als eerder klaar of op is vind ik het ook goed...wel blijf mn rechterborst gevoelig voor tepelkloven...als ik even de zalf niet gebruikt(purelan)heb ik zo weer kloven en is het weer paar dagen kolven en das niet zo mijn ding.

was benieuwd naar jullie verhaal en hoe lang willen jullie zelf je kindje voeden?ik zeg minimaal 6 mnd,maximaal 1 jaar.

liefs jootje

Ik vind het knap van je!
Ik geef ook nog bv. Wel wil ik nog steeds graag stoppen maar Aniek nog niet. Ze weigert de fles. Daarom in overleg met cb mag ik haar 2 keer per dag pap geven en groente en fruit.
Dit gaat steeds beter, ze eet goed van een lepel. Ze krijgt alleen moeite met poepen. daarom vandaag maar even een dag alleen bv. En ik merk het gelijk, het is zo'n aanslag op mijn energie!
Naast de pap en groente en fruit bied ik haar een tuitbeker met water aan. Ze vindt dit heel erg interessant en drinkt er soms ook wat uit. De rest vul ik dus aan met bv wat neer komt op 3 keer per dag.

Oke dat gaat dan goed,ook hier sinds kort fruit en 1x pap erbij,en dat gaat prima hij vind lekker.wel moeilijker poepen en dikker dus vandaar nog geen groenten.
verder komt hij nog iedere 3 uur voor de borst ook snachts...dus soms best vermoeiend

liefs jootje

Helaas heb ik van de week de laatste bv gegeven ! het zit erop, er komt amper nog iets uit.
Jari is nu 5,5 maand dus heeft het lang mogen drinken ! ik wilde het liever nog wat langer volhouden, maar ja het is niet anders.
ik heb de natuur zijn gang laten gaan. Ik wilde zelf niet meer kolven anders had ik het misschien weer kunnen opwekken.. maar ik heb het zijn gang laten gaan en nu is het voorbij.
ik heb een soort heimwee gevoel.. kleine jongetjes worden groot ;) ik ben blij dat het uiteindelijk toch gelukt is, want de eerste 2 wekn waren echt een ramp.. toen heeft hij alleen maar fles gehad dus ben echt trots dat we beiden hebben doorgezet ! !

Ik geef ook nog steeds BV. En op zich gaat het nog prima, alleen merk ik wel dat ik einde van de middag steeds minder heb. Ben sinds een week weer aan het werk en het kolven gaat prima, alleen moet ik smiddags 2x kolven voor 1 voeding. Ik heb gister avond noodgedwongen 100cc KV moeten geven omdat ik echt leeg was maar meneer nog niet klaar was.

Sil is volgende week 5 maanden en als het lukt nog 1 maand volledig BV en dan afbouwen en met de hapjes gaan beginnen. Wil misschien wel nog iets langer de ochtend voeding erin houden, maar moet nog kijken of dat lukt qua of ik nog wel voeding heb. Het scheelt in elk geval wat afwas ;)

ha dames,

deze moeder geeft (ook) nog voledig bv. 4x vaker komt ze ook niet. 8-12-4 en 8 uur mooi ritme dus, ik hoop binnenkort met fruit en groentehapjes te beginnen en rond de 7 maanden naar 3x bv en dit hou ik minimaal 1 jaar vol. Tenminste als ze het nog wil, maar daar had ik bij de andere ook geen problemen mee, de kortste 1 jaar gevoed en de langste 23 mnd.

Hier ook nog steeds volledige borstvoeding. Het lijkt wel alsof het minder wordt, maar dat kan ook door stress komen (ben 2 weken na m'n verlof ontslagen en zijn nu in onderhandeling :-S). M'n meisje zit in een sprongetje of krijgt tandjes en drinkt slechter. Lekker de hele borstvoeding uit balans, maar ja... dat komt vast wel weer goed. Ik geef 5 a 6 voedingen en ze slaapt de nacht lekker door. Ik was van plan om minimaal 6 maanden bv te geven, maar even kijken hoe het gaat met de productie.

@lieloe: jammer, maar wel goed inderdaad! Beter een paar maanden dan helemaal niets. Zelfs als je maar een week BV geeft, schijnt het goed te zijn.

@irismomtobe: als je net bent begonnen met werken, dan heb je sowieso een productiedip. Dat zou weer goed moeten komen. Je kunt dan beter 3 of 4x kort kolven dan 1x heel lang. Een voorraadje BV in de diepvries is dan wel handig om te hebben. Succes!

Terug
Bovenaan