Wie geeft er nog borstvoeding?en hoe gaat dat?

1x lang werkt sowieso niet, gisteren 4x gekloft voor net 2 voedingen. Heb gelukkig nog 10 voedingen in de vriezer, maar als je die ineens nodig hebt duurt ontdooien te lang. Dus als er echt nood is dan maar 100cc KV.

Volgens jou dus een dipje. Dan hoop ik maar dat het weer wat beter gaat worden, want zo zou er snel een einde aan komen. Ik ben van echt teveel naar nu bijna echt te weinig gegaan, vandaar dat ik een voorraadje hebt kunnen opbouwen.

Maar zijn we dan nog maar met z'n 5en over die nog BV geven?

In de 1e week werken had ik bijna niets. 's ochtends wel voor 1 voeding, maar 's middags niet. Vanwege spruw ook geen voorraad. Dat was best stressen. Ik heb toen ook 's ochtendsvroeg voor of na de 1e voeding thuis nog gekolfd om aan voldoende voeding te komen. Dan heb je vaak wat meer ook. Ben toen ook van teveel naar te weinig gegaan. Ik heb enorm veel gehad aan het borstvoedingsforum.nl. Lactatiekundige had ook veel nuttige tips (uiteindelijk geen factuur gehad). Tijdje niet op het forum geweest, maar bv begint nu ook af te nemen. Straks maar even opzoeken hoe ik de productie weer kan verhogen.

Ik heb tot nu toe nog geen kv gebruikt. Heb gehoord dat bijvoeding juist zorgt voor minder productie. Of je moet op het moment dat je kleine kv krijgt zelf gaan kolven om je productie in stand te houden. Tot nu toe heb ik het steeds gered, soms met pijn en moeite, maar het is gelukt.

Zijn er niet veel dan, 5 maar...

Leuk te horen hoe het bij iedereen gaat...ik kolf voor en na mijn werk en dat gaat goed,kolf in 1x een fles van 150 cc en dat is genoeg voor 1 voeding...soms als hij veel dorst heeft nog een 3de flesje fv bij de opvang...maar meest toch nog bv dus...dus kolf tijdens werkdagen meestal 2 flesjes van 150 cc en uit elke borst een fles en dan drinkt ie dus nog verder mn borst leeg,merk dan soms wel dat savonds niet veel meer is en krijgt dan pap of fv.(hij komt snachts ook nog 2x natuurlijk)
maar goed meneertje komt niks te kort hoor weegt al 8 kg!zit gewoon in aard van beestje!

liefs jootje

Hier ook nog volledig BV hoor :) madammeke drinkt nog zo'n 8 tot 12 keer (ongeveer denkk ik) bij mij, incluis de nachten. Maar miss spekkie doet het best goed op bv, dus we gaan nog wel ff door. Mijn doel is om de WHO norm te halen, ik hoop dat ons dat ook lukt :)

Wereldgezondheidsorganisatie (World Health Organisation, WHO dus ;) ) adviseert om de eerste 6 maanden exclusief borstvoeding te geven en daarna minimaal tot 2 jaar door te voeden.

Ik heb mijn doel dus gezet op hun minimum, en daarna zien we wel weer (hopelijk ben ik daarna wel een keer weer zwanger ;) )

minimaal tot 2 jaar dus?
lang hoor maar het heeft ook wel wat...bij mij nooit gelukt allebei tot 10mnd nu zien we wel weer,maar ik wil zelf niet langer dan een jaar dan vind ik het echt genoeg geweest...maar goed ieder zijn keuzes en manier hoor!

je kan ook tandem voeden he!heeft mijn nichtje ook gedaan 2 kindjes tegelijk.

liefs jootje

Terug
Bovenaan