Wie geeft er nog borstvoeding??

Hoi. Jesse is nu bijna 12 weken en ik geef ook nog volledige bv. Ik ben er ook erg trots op hihi.. Ik heb het bij mijn oudste ook getracht maar toen heb ik het na 4 weken opgegeven.. Ik had nu ook zoiets van Ik probeer het en lukt het niet dan stop ik gelijk... Ik heb in het begin de nodige dipjes gehad maar het gaat harstikke goed nu!
A.s. vrijdag moet ik weer voor het eerst gaan werken, en op vrijdag gaat Jesse naar de gastouder dus dan kom ik naar huis om te kolven. Als ik op maandag en woensdag werk is mijn man thuis en kom ik naar huis om Jesse eten te geven. Ik hoop dat dat allemaal goed gaat want ik wil het zo lang mogelijk blijven doen.
Gr. Anne-Marie

Ook mijn zoontje van 3 maanden krijgt nog volledige borstvoeding. Hij zit nog op 6 a 7 voedingen per dag omdat hij nog steeds 's nachts 1 a 2 keer komt. Er zit daardoor ook nog geen regelmaat in. Overdag prbeer ik hem om de 4 uur te voeden al geef ik hem ook wel eerder als hij duidelijk honger heeft, maar omdat de nachten elke keer anders zijn zijn er nog geen vaste voedingstijden.
Sinds twee weken werk ik weer (2 avonden in de week) en helaas merk ik dat het kolven per keer minder goed gaat. Ik hoop dat dit tijdelijk is, want ik zou het heel erg vinden als ik voor die paar uurtjes (10)  per week dat ik werk ik geen volledige borstvoeding kan geven. Ik wil hem namelijk  in elk geval totdat hij 6 maanden oud is borstdoeding geven.

Groetjes Judith

Ben er ook wel op trots op ja, dat ons kind zo waanzinnig goed groeit op uitsluitend mijn melk. Mijn dochter is 5 maanden oud, weegt 8300 gram  en krijgt volledige borstvoeding. Ze zit nu op 4 voedingen op de dagen dat ik werk; de fles was een probleem maar  dat is weer  voorbij. Als ik thuis ben, wil ze wel wat vaker drinken,  maar dat kan natuurlijk. Van onze  kinderen -ze is de vierde-  is dit echt de meest relaxte baby  en dat is volop genieten. Ik moet haar  na  maximaal 12 uur aaneengesloten  slapen  wekken voor haar ontbijt. Ik begreep op het consultatieburo  dat dat nodig  tot  een half jaar oud  i.v.m. daling suikerspiegel. Ik had mee voorbereid op 6-7-8 maanden lang nachtvoedingen (haar voorgangers waren  late doorslapers),  maar vanaf 2 maanden oud slaapt ze door. Wat maakt dat een verschil zeg.  Mijn streven is minimaal een jaar borstvoeding te geven, dan kan ze zonder problemen overstappen op de gewone pakken melk uit de koelkast  en inderdaad wat ik hier ook al las: met de pot mee gaan eten. Iedereen succes en geniet ervan, zo'n  smurfje aan je borst is toch wel bijzonder...  

Hoihoi,

Levi is bijna 4 maanden en krijgt ook nog volledige bv. Ik hoop ook nog een hele tijd bv te kunnen geven totdat hij lekker mee gaat eten.
De oudste 2 hebben ook lang bv gehad dus ik kan het hem ook niet onthouden vind ik. Het begin was wel zwaar hoor want ik heb geen makkelijke zwangerschap gehad en ben nu ook nog niet in orde en dan is het af en toe wel makkelijk asl manlief ook een flesje zou kunnen geven.
Ben blij dat ik heb doorgezet want het is nu zo makkelijk en relaxed alhoewel ik het koemelkvrije dieet af en toe wel zat ben (ahhh een lekker stokbroodje met oude kaas)
Ben ook benieuwd wat hij vrijdag weegt want dan moet ik weer naar het cb.

groetjes chimene

ook ik geef nog bv. puck is nu bijna 4 maanden.
ze drink (helaas) nog steeds niet uit de fles, met pijn en moeite krijg ik er 10 a 20 cc in.
ik zit ook op een koemelk eiwit en sojavrij dieet dus ik moet de bv minimaal volhouden totdat puck 6 maanden is, daarna hoop ik dat ze op de fles over kan.
ik moet zeggen dat het wel heel bijzonder is maar ook wel zwaar...

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi Debby,

balen he als ze niet uit de fles drinken. Levi drinkt sinds gisteren wel wat beter maar eerst ging hij alleen maar kokhalzen en de fles wegduwen.
Ik heb nu een speen met wat meer gaatjes dan ik eerst gebruikte en laat van tevoren wat melk op zijn lipjes druppelen. Ik moet alleen echt de hele tijd wegkijken van hem want als ik hem aankijk stopt hij meteen en gaat hij liggen rommelen met de speen. Hij wil ook geen gewoon speentje trouwens maar heeft zijn duimpje gevonden.
Zwaar he zo'n dieet, ik zit ook op koemelk, ei en sojavrij dieet. Maar ik moet zeggen dat bij de oudere 2 kids het nog zwaarder was omdat er toen helemaal geen produkten te krijgen waren. Wij hebben een bakker in zoetermeer die sinds februari al het brood koemelkvrij heeft dus dat is super!!
Nou nog even volhouden en dan zijn in ieder geval de 6 maanden voorbij!!

groetjes chimene

hoi chimene,

ja ik vind het dieet ook zwaar en ik baal eigenlijk best dat ze de fles niet wil.
puck doet trouwens precies hetzelfde met de fles als levi, kokhalzen, met dr tong de speen eruit manoevreren. ook wil ze geen speentje om op te sabbelen. haar polsjes zijn favoriet! smeer me gek met vaseline omdat het snel schraal wordt.
aan de andere kant vind ik het niet zo erg dat ze geen tut wilt, schreeuwt ze ook de boel niet bij elkaar als ie kwijt is.

ik ben sinds een paar dagen weer op het brood overgestapt wat ik eerst at en puck heeft er geloof ik geen last van. hiervoor heb ik zelf brood gebakken in de broodbakmachine, bij AH zijn er speciale mixen voor broodbakmachines en in die mixen zit geen koemelk ei en soja verwerkt.

stukje bij beetje ben ik ook steeds meer producten weer aan het toevoegen, maar vind het wel eng. eerst MOEST ik het laten staan omdat ze vreselijk last ervan had en nu MOET ik het weer gaan toevoegen om te kijken hoe ze reageert... ieieie.

ga zo weer flesje proberen, een tommy tippee. volgens mij vind ze die het fijnste. nou ja...fijnste?

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hier nog een borstvoedende moeder!
Roy is nu 4 maanden en wordt volledig gevoed
met mijn eigen melk!
Ik hoop het nog een poosje vol te houden want ik
vind het zo gezellig,vooral nu zijn oogjes steeds de mijne
zoeken onder het voeden en er af en toe ook een lach
tussendoor komt!

Terug
Bovenaan