Wie geeft er nog borstvoeding?

Hoi meiden,
Tymo is vandaag precies 9 maanden en hij krijgt naast zijn vaste voeding ook nog borstvoeding. Sinds gister nog maar 1 voeding(om 20.00 uur). Ik vind het alleen zo jammer dat ik tegenwoordig vaak rare gezichten krijg van mensen als ze horen dat hij nog borstvoeding krijgt. Ik vind het zelf heel prettig, hij is geen knuffellaar en het is een fijn contact moment. Daarnaast vind ik het zonde als ik hem nu op een kunstvoeding zou moeten gaan geven 's avonds terwijl hij al die tijd het al super doet op borstvoeding. Kortom, eigenlijk zoek ik gewoon een beetje steun van andere mama's die het helemaal niet gek/raar/stom vinden om je kind van 9 maanden nog de borst te geven....
Liefs,
Mar
 
Hoi hoi,

Hier nog een borstvoedende mama. Mijn zoontje is nu 9,5 maand (hij is van 11 januari) en geniet er nog minimaal 5x per dag (en nacht) van. Je doet het hartstikke goed hoor! Er is toch niets beter dan mamamelk? Ik krijg ook rare gezichten als ik zeg nog borstvoeding te geven, overigens zijn er ook positieve reacties. Helaas krijg ik ook nog wel eens te horen: de nachtvoedingen dat doe je jezelf aan, JIJ wilt toch nog borstvoeding geven...
Gewoon maar blijven doen waar je je goed bij voelt, je kindje is er blij mee!

Groetjes!
 
Hoi,
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben! En ik vind het altijd zo raar dat mensen denken dat als je kind nog 's nachts komt, dat dat met borstvoeding te maken heeft! Tymo heeft al vanaf 10 weken geen nachtvoedingen meer, hij heeft wel tot ongeveer 4 maanden nog een late voeding (om 0.00 uur), maar veel fles kinderen hebben dat dan ook nog, dus niks vreemds aan!
Nou succes met de nachtvoedingen en laat de mensen maar lekker kletsen!
Liefs,
Mar
 
Hallo Mar

Hier is nog een borstvoedende mama. Ezra is nu 9,5 mnd en hij krijgt naast z'n vaste voeding nog lekker te drinken bij mij.
Ik vind het meestal heel fijn, nu even wat minder omdat hij net tandjes heeft en hij moet leren dat hij mama niet mag bijten......
Ook op lokatie voeden vind ik makkelijk: Ik zoek een rustige plek op en voed mijn mannetje. Ik hoef niet te zoeken naar een magnetron etc etc.
Meestal krijg ik positieve reacties. En anders gaat het mijn ene oor in en het andere weer uit. De oudste heb ik ruim een jaar gevoed (wel met afbouwen erbij) en dat wil ik bij Erza ook doen.
Meiden: wij mogen trots zijn.

liefs
 
En hier nog een BV moeder. Mijn dochter is nu bijna 10 mnd en het gaat gewoon nog heerlijk. Wat meespeelt is dat ze een flesweigeraar is en nu wel uit d efles kan drinken, maar het niet wil . Dus ze krijgt de tiet en de tuit, haha.

Helaas komt mijn dochter ook nog snachts. Maar dat heeft niks met bv te maken. Mijn andere 2 kinderen waren ook bv kinderen en sliepen vanaf week 9 en 10 door. En deze sliep vanaf 11 weken door, maar ging een maand later snachts weer spoken. En omdat ze de fels niet pakt, is juist bv zo makkelijk.
 
Hai,

Ik breek hier even in...............ben een dec2010 moeder, dit is nu mijn derde kindje en krijgt ook weer borstvoeding, net zoals mijn andere twee kinderen, bij de ander twee moest ik na 4 en 5 maanden stoppen, omdat de combinatie werken- borstvoeding niet goed verliep, het liep behoorlijk hard terug, nu werk ik niet meer en hoop ik het minimaal 6 maanden te geven en hoplijk een jaar.
Wat ik jullie even mee wil geven, zijn mijn complimenten, jullie mogen trots zijn op jezelf, en idd wat andere mensen zeggen, schijt aan hebben, op zijn grof gezegd. Ik hoop dat ik het zolang kan geven als jullie!!!

Groetjes Janneke
 
Hoi Janneke,
Sinds vandaag officieel gestopt met de borstvoeding! Tymo werd gister een jaar, dus gister ochtend zijn laatste borstvoeding gehad. Ik vond het nu wel mooi geweest en hij mag nu ook gewoon melk dus dat is fijn. Ik wilde namelijk liever geen kunstvoeding geven en vol trots kan ik nu zeggen dat het gelukt is! En ook nog eens het eerste jaar geen 1 keer 'potjes-voer' gehad. Alleen vers of wat ik zelf ingevroren had. Ik ben echt blij dat het ons gelukt is!
Nu even een tijdje mijn lijf weer helemaal voor mezelf. Volgende week ga ik mezelf trakteren op een paar mooie, nieuwe en vooral belangrijk passende bh's, haha!
Groetjes,
Marjolijn
 
Hoi Marjolijn,

Wat goed dat je het een jaar hebt volgehouden! Mijn zoontje is op 11 januari jl. 1 jaar oud geworden en hij krijgt sinds die week nog 's avonds (tussen 21.00 en 22.00 uur) en 's ochtends. Ik had nooit gedacht dat ik het zou volhouden, maar ik ben nu toch ook best wel trots op mezelf...

Groetjes
 
Terug
Bovenaan