Wie geeft er nog steeds borstvoeding????

A

Anoniem

Guest
Hoi,

ik krijg in mijn omgeving steeds vaker vreemde blikken als ik vol trots vertel dat Stijn nog zo'n zes keer per etmaal borstvoeding krijgt. Ik vind het heel gezellig dat hij nog zo vaak bij me wilt drinken en wil doorgaan tot hij zelf aangeeft te willen stoppen of als ik er zelf flauw van ben. Van te voren heb ik me voorgenomen om een jaar bv te geven, maar het gaat zo goed dat ik nog niet aan stoppen wil denken en Stijn gelukkig ook niet. Krijgen de andere moeders die nog bv geven ook van die vreemde blikken als ze het vertellen?

Groetjes van marloes

ikzelf geef geen borstvoeding meer, maar ik heb echt veel respect voor die vrouwen die het zolang kunnen geven, echt petje af
bij mij wou het na 4 weken niet meer en moest ik overstappen op flesvoeding

liefs ilona

Hoi Marloes. Ik heb Jesse wel lang bv gegeven, maar na 10 maanden ben ik ermee gestopt. Met een dubbel gevoel dat wel, maar Jesse dronk niet meer rustig aan de borst, had meer belangstelling voor alles om hem heen, en dus heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben wel superblij dat ik het zo lang heb volgehouden..

ha dat is grappig, ik zat net zelf te denken om een bericht hierover te plaatsen.

Ja ik geef dus ook nog bortsvoeding en ook ik heb vaak het idee dat ik dat moet verdedigen zker de laatste tijd. Ik geef Sarah niet heel vaak meer, maar wel nog iedere ochtend, voor het slapen gaan en 's nachts (want ze komt nog steeds 's nachts minstens 1keer ). Verder eet ze bijna alles wat los en vast zit haha. Ze eet 's ochtends soms nog wat pap als ze niet goed bij mij gedronken heeft, 's middags eet ze brood, tussendoor vers fruit en 's avond eet ze met de pot mee. Daarnaast dus de borstvoeding.

Maar ook ik heb het idee dat men het vreemd vind. Ik word zelfs erop aangesproken..geef je nu nog steeds borstvoeding en dan dus met zo'n afkeurende ondertoon. Vooral mijn schoonmoeder vind het belachelijk...
Maar ik voel me er goed bij en Sarah duidelijk ook dus voorlopig laat ik het zo. Ik denk dat het uiteindelijk vanzelf minder zal worden dat ze bij me wil drinken. En als me dat te lang duurt kan ik het altijd nog zelf stoppen, maar voorlopig vind ik het prima, eigenlijk wel gezellig op een bepaalde manier .

Ik ben benieuwd naar andere reacties.

Tamar

eh..voor de volledigheid: Sarah is van 16-07-2007 dus ik geef al ruim een jaar borstvoeding.

Groetjes,
Tamar

hoi Marloes,
goed hoor dat je nog steeds bv geeft! Wel veel nog, 6x. Ik geef Daniëlle ook nog steeds bv (geboren 22-06-2007) meestal 2 of 3x per dag, ligt er een beetje aan of ik moet werken of vrij ben. Als ik moet werken geef ik alleen nog bv voor het slapen gaan. Ik vind het ook nog steeds prettig om zo samen met mijn dochtertjes te zijn. Ik merk wel dat mn bv sterk terug loopt, maar er komt nog steeds genoeg uit (en ze drinkt het laatste half jaar alleen nog maar uit mijn linkerborst!).
Ik ga er mee door totdat 1 van ons er geen zin meer in heeft.
Ik krijg trouwens ook nog vreemde blikken van mensen als ik zeg dat mijn dochter bv krijgt, hoewel ik soms het gevoel heb dat ik me moet verdedigen, trek ik me er toch niks van aan.

groetjes van Sonja

Ik geef birgit (02-07-07) ook nog BV. Tis eigenlijk vanzelf gegaan. Ze dronk niet goed uit de fles en omdat ze erg onrustig kan zijn, is dit het moment dat ze rustig wordt.
Tot voor kort kolfde ik nog 1x op mijn werk, maar ik denk dat ik er mee kap. zoveel is t niet eens, en ik ben het behoorlijk beu dat gekolf. Birgit drink soms 3 keer op een dag en soms 6 keer.. Ze slaapt ook niet goed door en dit is de manier om haar weer snel weer in slaap te krijgen.
En ja ach die opmerkingen, ik ken t. Maar tegenwoordig heb ik het er gewoon niet meer met iedereen over. Birgit drinkt toch alleen bij ons op de slaapkamer, omdat ze anders veel te geprikkeld is.

Ik zie wel hoelang t nog duurt.. we zijn er zo aan gewend en het wordt vanzelf al minder.

Evelien

Terug
Bovenaan