Wie geeft er nog steeds borstvoeding????

late reactie, maar ik wilde ook even nog wat zeggen:

Ik heb tot twee weken geleden nog bv gegeven, ochtend en avond voor het slapen gaan aan Nola (14 maanden nu)
De reden van afbouwen: ik ben zwanger, 4,5 maand nu, en ik zie het tandemvoeden niet zo zitten. Ik had ook het idee dat Nola niet zo veel meer wilde, dronk steeds maar een paar slokjes. (schijnt aan de samenstelling te kunnen liggen die verandert tijdens de zwangerschap)
Ik vond het heerlijk en geweldig dat het zo lang ging, en als ik niet zwanger was zou ik vast nog even doorgaan.
Marloes geniet er van zo lang het kan en tja die omgeving: draag vooral uit dat jij je prettig voelt erbij! Is verder hun zaak niet toch?

groetjes
Karen

Ook ik geef Ester (22-07-07) nog steeds twee keer per dag borstvoeding. Héél langzaam zijn we dit aan het afbouwen, zodat we er beide aan kunnen wennen. Ik hoop aan de ene kant nog heel lang te kunnen genieten van de gezelligheid, aan de andere kant zie ik tandemvoeden ook niet zitten, dus denk ik dat we er over een paar maandjes ook maar mee stoppen, voordat onze tweede geboren wordt.
Sommige mensen in mijn omgeving reageren ook wel raar, maar ik zelf ben er trots op dat het nog steeds zo goed gaat!

Hoi allemaal,

leuk om te lezen dat er nog meer zijn die nog steeds borstvoeding geven. Ik geniet er nog zo van. Van te voren had mijn man zoiets van, na een jaar is het mooi geweest maar inmiddels heeft hij het bijgesteld tot twee jaar. Ach, we zien het wel.

Tandemen lijkt me ook niet echt alles hoor, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je er dan mee stopt. Een zwangerschap vergt toch heel veel van een lichaam. Hier is het huis vol dus mijn buik blijft leeg.

Groetjes van marloes

Hoi allemaal,

Ik ben een moeder die meteen na de geboorte flesvoeding heeft gegeven! Ik vind het leuk om te lezen dat er nu nog steeds kinderen borstvoeding krijgen. Ik weet zelf dus eigenlijk helemaal niks van borstvoeding af en verbaas me dat je het nog zo lang kan geven. Ik kan het me bijna niet voorstellen bij een kindje van 14 maanden. Misschien een stomme vraag, maar wijst hij of zij dan niet steeds naar je borst van "Ik wil nu drinken"? Bijvoorbeeld als je op bezoek bent bij iemand? Wel goed van jullie dat jullie niet luisteren naar opmerkingen van anderen. Het is lastig maar je hebt er niks aan.

groetjes

Lotte (2-5-2007) krijgt nog een borstvoeding voor het slapen gaan. Dit heeft ze zelf zo geregeld. Het afbouwen ging helemaal natuurlijk, ze gaf het zelf aan.

Allebei vinden we het erg fijn om nog even lekker gezellig samen te zijn voor het naar bed gaan. Het hoort bij het bedritueel en Lotte wordt er heerlijk ontspannen van en valt vaak al half in slaap. Ik kan haar zo zonder een kik in haar bedje schuiven. Heerlijk!

Groetjes, Marisa

Hoi babybelle,
ik heb één keer gehad dat Ester mij voor mijn hele schoonfamilie probeerde uit te kleden. Errug leuk, maar niet heus ;-)
Ze weet intussen heel goed waar ze moet zijn, als ze zin heeft in een slokje. Maar ze komt eigenlijk alleen zo bij me als ze erg moe is, of als ik vergeten ben met warm weer ander drinken binnen handbereik te houden. Meestal is het genoeg, om haar dan af te leiden, drinken te geven of naar bed te brengen.
Intussen krijgt ze alleen nog 's ochtends vroeg en 's avonds voor het slapen. Dus overdag hoort het er gewoon niet meer bij, dus denkt ze er ook niet meer aan.
Waar ik wel op lette, toen we van 3x op 2x overgingen, is dat ze me op het moment dat ze anders kreeg, niet in bh (of zonder) zag. Want dan gaat ze dus wel wijzen en is ze in staat helemaal bij me op te klimmen, totdat ze heeft wat ze wil :-D

Hoi dames,

Ik zag bij Hyves net deze nieuwe smiley:
Ik moest meteen aan dit topic denken.

Go Girls!!!!!

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan