wie geeft met 4 maand ook al fruithapje en nutrix??

Hallo,

Ik ben net begonnen met het geven van fruithapje en nutrix in de laatste fles. Onze zoon is as maandag 4 maand. Nou wou ik liever nog even wachten, maar hij liet uit zichzelf de laatste voeding vervallen. In die zin dat we hem altijd moesten wakker maken en nu eens lieten doorslapen, wat goed lukte van 20.00 tot 7.00. Nu vind ik 4 voedingen wel weinig ondanks dat het een grote vent is 65 cm en 7650 kg. En omdat hij wel eens eerder wakker werd varierend van 5.30 tot 7.15 ben ik nutrix in de laatste fles rond 20.00 gaan geven. Ik begon met één schepje en toen met anderhalf maar hij word nog steeds onregelmatig wakker 's ochtends. Moet ik m nou meer nutrix geven?

Daarnaast vinden sommigen het vroeg om met 4 maand al met fruithapje/nutrix te beginnen. Ik ben erg benieuwd wat jullie doen en hoeveel en jullie schema.....

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Hannie
 
Hoi Hannie,



Nou heb ik helaas niet echt een tip voor je, maar reageer eigenlijk
omdat ik met iets zit dat wel binnen het onderwerp past. Mijn dochter
is maandag a.s. óók precies vier maand (toevallig!) en heeft een heeel
wisselend slaap- en eetritme. Ze krijgt nog volledige bv en alleen de
avond- en ochtendvoeding staat vast (zo rond 6 en 18 uur), maar
tussendoor is het elke dag redelijk verschillend. Ze drinkt ong. elke
drie uur overdag en doet voor elke voeding een kort slaapje van drie
kwartier. Dan slaapt Sophie van ong. 18.30 tot 1 á 2 uur 's nachts en
heeft dan honger als een beer. Ik voed haar dan, waarna ze zonder
problemen weer in slaap valt. Om   6 uur 's ochtends wil ze dan
weer drinken en dan begint voor haar eigenlijk de dag weer. Als ik
geluk heb wil ze dan nog een uurtje slapen maar daar houdt het dan ook
mee op.

Nou is dit op zich nog een best prima ritme, ware het niet dat ze de
laatste tijd af en toe vaker 's nachts komt. Ik heb al geprobeerd (drie
dagen achter elkaar) haar 's avonds nog te wekken voor een late
avondvoeding, maar dat resulteerde alleen maar in nóg meer voedingen 's
nachts.

Nu hoor ik zo vaak dat baby's op flesvoeding (met of zonder
rijstebloem) vaak goed (beter dan bij bv??) doorslapen, maar hoor
evenzovaak dat dit een fabeltje is. Zou het zin hebben, de laatste
borstvoeding te gaan vervangen door flesvoeding? Of toch gewoon
doorgaan met proberen er 's avonds nog een extra voeding tussen te
krijgen en maar hopen dat zich een ritme vormt?

Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed meer, alleen dat ik er wel heel moe van wordt zo.



Alvast bedankt voor jullie reacties,



Maaike

 
Hallo ? (naam alweer vergeten, is wat die dementie!!),

Ik kan je eigenlijk ook geen tip geven alleen vertellen hoe dat bij ons ging. Bij ons wat het al na ongeveer drie a vier weken dat onze zoon snachts doorsliep (volledige borstvoeding) van ongeveer 22.00 tot ongeveer 6.00. Dus ik denk dat het idd een fabelk is dat ze alleen door kunnen slapen bij fv. Nu hij volledige flesvoeding krijgt sinds zondag en er drie dagen daarvoor dus een voeding verviel heb ik er nutrix door gedaan omdat ik het anders zo weinig vond vier flessen voor sier maand oud. Nu zitten we rond 20.00 de laatste en rond 6.oo de eerste. Maar de eerste wil hij soms ook wel eerder vandaar de vraag hoeveel schepjes nutrix anderen doen. Overdag verschilt zijn ritme ook nog wel eens hoor. Maar ongeveer om de 4 uren soms wat langer soms wat korter. Ik denk dat het uitvinden is hoe en wat. Wij maakten hem ook steeds wakker om 23.00 maar op een gegeven moment kwam hij steeds eerder (hoe later we kem wakker maakten hoe eerder hij weer kwam. Toen hij op een gegeven moment om 20.00 kwam heb ik hem dus laten doorslapen (rond 18.00 is dan wel vroeg vind ik) Maar het is een kwestie van uitproberen. Is wel eng, vond ik tenminste maar op zich zitten wij weer enigszins in een ritme ik hoop voor jou dat jullie er ook snel uit zijn.

Groetjes Hannie

idd toevallig van 5 aug. Hoe laat is jouw dochter geboren?
Mijn zoon om 13.12
 
Hoi Hannie,



Sophie is 's avonds laat om 22.47 geboren. Ik ken nog twee kinderen die
ook op 5 augustus dit jaar zijn geboren, heb ik op een ander forum
leren kennen. Misschien ook leuk voor jou? Daar kom je allemaal
'augustusmoeders' tegen. Hier het adres van de augustusmama's-site
(leuk om te bekijken), daar staat wel een link naar het forum:



http://spaces.msm.com/members/augustusbabys/



Goh en wat kijk ik op van jouw verhaal dat je zoon met 6 weken al
doorsliep...Sophie sliep ook rond die tijd al heel lang achter elkaar,
maar wij moesten haar van het cb wakker maken om de 3 a vier uur! Op
zo'n moment doe je dat, omdat je niet beter weet, maar ik hoor steeds
vaker dat zulke jonge baby's al doorslapen. Sophie was best een
knoeperd toen ze geboren werd en groeide prima, dus achteraf denk ik:
had ik haar niet gewoon door moeten laten slapen, dan sliep ze
misschien nog steeds wel door! Maar goed, je weet niet hoe het anders
gelopen was en het heeft weinig zin om je er nog druk over te maken.
Maar toch...



Hopelijk krijg je nog wat nuttige adviezen van andere moeders, in ieder
geval succes en wie weet tot ziens op de site van de augustusmoeders!



Groetjes Maaike



 
Ik heb een zoontje van 5 mnd en hij krijgt al pap( van rijstebloem) fruit en groente. Ik weet dat ik vroeg ben ermee, maar hij had genoeg van de fles en eet graag met het lepeltje. Ik doe dit allemaal op medeweten van cb.
Ik ben vanaf 3,5 mnd in de laatste fles rijstebloem gaan doen. En mijn zoontje heeft meteen doorgeslapen.
Nu vervang ik de fles van 11;00 u door pap van de rijstebloem en geef dat met een lepel. Smullen!!!
Ik vind het echt een aanrader, en je hebt ook de smaak vanille   van de rijstebloem.
Maar als ik het gewicht van je zoontje hoor, weet ik niet of hij die extra fles met rijstebloem nodig heeft. Mijn zoontje weegt nu 6770 gr. Vraag anders eerst even aan het cb.
Succes ermee!
 
Oja, in de laatste fles doe ik 3 eetlepels rijstebloem en als ik er pap van maak een stuk of 6. Staat ook op de verpakking. Denk dat 1,5 lepel te weinig is.
 
he hallo,

Mijn dochter is nu ook 4 maanden en 2 dagen. Ook zij krijgt al fruit en nutrix. Dit krijgt ze al 2 weken!! en het gaat echt super goed. Ze krijgt 's ochtend fruit. Nu een half potje(klein) van olvarit. Ze vind het echt heerlijk. En in de fles van 20:00 krijgt ze 3 eetlepels nutrix.(200cc voeding) En ook die gaat er goed in. Dit heb ik gedaan omdat zij met 3 maanden al de laatste fles liet vervallen. Ze is geen grote eter (met 3 mnd 5640gr en 62 cm) dus vond ik wel belangrijk dat ze iets binnen kreeg. Ik wens je heel veel succes!!

gr. Linda
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden. Met 4 maanden kreeg hij ook al fruit/groente  en pap door de laatste fles. Ik denk dat het per kind verschilt wanneer je ermee moet beginnen. Het ene kind is er eerder aan toe dan het andere kind. Mijn zoontje heeft er hartstikke goed op gereageerd en hij vindt het heerlijk!!
Mijn zoontje is ook behoorlijk op gewicht (met 4 maanden was hij ruim 8 kilo). Van veel mensen hoor je dan: ach, die hoeft niet zoveel, die is zwaar zat. Maar de arts op het cb vertelde: Hij is groot, dus hij heeft waarschijnlijk ook meer nodig!!!!  

Groeten Agnes

 
Terug
Bovenaan