Wie geeft nog BV

Hallo,

Haha, nee ik heb geen last van de tandjes: die vraag wordt wel heel vaak gesteld trouwens.. mijn kids haaden allemaal vroeg tandjes ook mijn jongste al met 4,5mnd en nu heeft hij er 7 (8 op komst) maar ze kunnen niet drinken en bijten tegelijk dus dat is geen probleem, hij heeft het een maand of 2-3 geleden wel een paar keer geprobeerd, ik heb hem toen meteen stevig aan zijn wang gepakt en toen was het over.. soms zet hij heel zachtjes zijn tanden erin en dan kijkt hij me heel ontdeugend aan, maar dan kijk ik even streng en dan drinkt hij weer verder! (vind het stiekem wel grappig als hij dat doet!)

In het openbaar voeden doe ik nu wel, maar nog steeds alleen als het niet anders kan, ik ga ook altijd op een goede plek zitten zodat ik het echt prive kan houden, het is ook mijn 3e zoon, dus dat scheelt, hiervoor heb ik dat nooit gedaan,maar nu lukt het me om het te doen zonder dat iemand iets merkt!

Ik wil het dit keer zo lang mogelijk volhouden, ik geniet er echt van en mijn zoon ook.
Ik heb ook nog geen negatieve reacties gehad, zou ook meteen erin vliegen waarschijnlijk..hihi
Mijn schoonzusje is nu zwanger van de eerste, ze is in april uitgeteld, lijkt me wel leuk als ik dan ook nog steeds geef, of ik het zolang volhoud als bigsis(weet even je naam niet) weet ik niet, maar ik hoop het wel! Mijn man niet..haha
Wie weet of ik ooit nog de kans heb om het nog eens te doen, we weten echt niet of we voor een vierde gaan en ik vind het te vroeg om voorgoed afscheid ervan te nemen!

Gr MJ

Hoi!

Ik voed niet in het openbaar, simpelweg omdat ik alleen de ochtendvoeding nog geef. Maar ook toen ik nog volledige BV gaf deed ik dat eigenlijk nooit. Voel me dan toch niet op mn gemak, en Lise had dat direct door...

Geen last van tandjes: ze heeft ze nog niet, haha. Nouja, haha...ze slaapt wel ontzettend slecht dus ze zullen onderweg zijn...

En trouwens: met de kaken kunnen ze ook bijten, grr .

Hallo, ja, toch  irritant  die reacties van 'eindelijk vast voedsel', maar goed, we doen lekker wat we zelf goed achten, toch? Leah is onze vierde (en laatste) kindje hier in huis en daarom wil ik zo lang mogelijk genieten van die unieke momenten. Omdat het nooit meer terugkomt. Ik heb vaak op het punt gestaan om afscheid te nemen van de borstvoeding (weinig productie; veel nachtelijke onrust bij Leah, veel getrek aan mijn borsten), maar gelukkig is het toch  niet zover gekomen en gaat het momenteel weer goed. Ze heeft nog geen tandjes, maar dat zal niet zo lang meer duren.

De voedselallergieen van Leah merk je direct aan haar gedrag (onbedaarlijk huilen, terwijl ze eigenlijk heel vrolijk en makkelijk is) en aan (ernstig) eczeem en aan extreem veel spugen. Met een dietiste ben ik gaan kijken waar ze zoal op reageert. De pinda's en noten waren het ergst, ik kon niet meer geloven dat haar huidje ooit weer normaal zou worden toen. Maar goed, inmiddels weten we wat de boosdoeners zijn, dus we houden het maar uit de voeding. Of ze er overheen kan groeien? Ik weet het niet, hoop het wel, maar vrees toch wel dat er blijvende problemen zullen komen. Omdat ze al zo heftig reageert op sporen in de borstvoeding, vooral bij noten en pinda's, heb ik uit voorzorg medicatie (epipen) voor haar, voor als ze straks zelf per ongeluk dingen gaat grijpen en in de mond gaat stoppen; hoop dat ik het nooit hoef te gebruiken, maar ja.

Voeden in het openbaar? Ja. Als Leah dorst heeft, krijgt ze gewoon eten. Natuurlijk niet met de volle borst bloot, maar je kunt het erg onopvallend doen. En je wordt er misschien makkelijker in bij een vierde. Maar het is eigenlijk zoiets natuurlijks, het zou gewoon wel moeten kunnen, toch? Ik vind het super dat ik de melk altijd op de juiste temperatuur bij de hand (lees: in de borst) heb..........

Hallo borstvoedsters,

Mijn zoontje maris is nu 8,5 maanden en ik borstvoed hem nog 3 a 4 x per dag(nacht). Ik vind het , na 2 moeizame eerste maanden, heerlijk ontspannen om te doen, alleen zou ik wel erg blij zijn als hij door ging slapen, want hij komt nog bijna iedere nacht 1x  en altijd weer op een ander tijdstip.  Maris vindt het ook nog steeds heerlijk en wanneer ik na een dag werken thuis kom tijgert hij naar me toe en zodra ik hem oppak begint hij meteen aan mijn trui te trekken. Ik kolf 1x op mijn werk, maar wil daar na de kerst mee stoppen.

Mijn ervaring met borstvoeden tot nu toe is natuurlijk niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Het heeft meer dan een maand geduurd voordat Maris  zn eerste hap vast voeding nam (Ik heb het nadat hij 6 maanden werd wel steeds geprobeerd, maar zn mondje bleef stijf dicht of hij spugde het weer uit) Nu eet hij zn fruit en avondhap redelijk en hij krijgt een fles bambix voor de nodige granen, want bordjes pap en brood gaan nog niet echt, maar ik maak me er nu niet meer zo druk om, want ik merk dat het langzaam steeds beter gaat. Ik weet niet of het aan het borstvoeden ligt dat het eten van vast voedsel in het begin zo'n probleem was, maar ik weet wel dat hij veel meer geniet van het aan de borst drinken. Ook ben ik wel eens bang dat Maris te afhankelijk van mij wordt en dat het steeds moeilijker wordt om te stoppen, hoe ouder hij wordt. Ik ben wel benieuwd hoe andere moeders dat ervaren hebben, die gestopt zijn na een poos borstvoeden.

Ik heb weinig moeite met voeden in het openbaar, terwijl ik voordat ik moeder was nooit topless op het strand lag. Ik probeer het wel zo discreet mogelijk te doen, maar als iemand perongelijk een tepel ziet, zit ik daar niet mee.

Ik weet niet hoe lang ik nog door ga. Ik denk niet dat ik de 27 maanden haal, maar je weet maar nooit.

Groetjes, Margriet

Hoihoi!

Leuk om te lezen dat er nog meer moeders zijn die nog BV geven. Onze dochter is nu bijna 11 maand en ze krijgt nog 4a5 x BV per dag/ nacht.
Dr is een tijdje geweest dat ze minder ging drinken toen dacht ik echt ow help ik wil helemaal nog niet stoppen! maar goed nu drinkt ze weer vaker, gelukkig!
Op naar het 1e jaar!

Bijten doet ze gelukkig niet vaak. En in het openbaar voeden ben ik wel makkelijker in geworden soms kan het niet anders. Alleen hoort ze wel alles en wil ze alles zien dat maakt het erg lastig.
Groetjes en geniet van het voeden!

SUPER!!!! dat jullie nog bv geven. Ik heb zelf Zifjon 6,5 maand bv mogen geven en toen wilden hij echt echt echt  niet meer.(kon moeilijk die borst er in proppen)  We hebben zoveel meegemaakt dat ik bijna zelf wel lactatiekundige kan worden :) 2x zelfs gerelacteerd. Maar ik ben nu trots op die tijd en hoop bij nr twee veeeeeeeeeeel langer te mogen doen. maar ik heb zelf gezien dat als je kindje niet meer wil drinken het afgelopen is want kolven ging ook bijna niet meer bij mij. Ik mis het nog iedere dag en vind het ongeloofelijk mooi om deze verhalen te lezen. Mijn beste vriendin heeft een dochter van 3 maanden jonger en die heb ik fijn mogen helpen met de bv probleempjes  en zij is nu 7 maanden en voed nog steeds.

Geniet van elk moment en laat de rest maar kletsen als zij het beste aan hun kind kunnen geven laten zij dit toch ook door niemand onthouden.   En de melk blijft zich tot het tweede levensjaar nog aanpassen aan het kind mooier bestat er toch niet.
Het www.borstvoedingsforum.nl geeft veel antwoorden op vragen en ook daar zijn veel moeders die langvoedsters zijn.Jullie zij niet alleen.

veel bv plezier nog liefs van Mariska

Hoi Mariska,

Wat zonde dat je kindje niet meer wilde, maar idd je kunt ze niet dwingen!
Wel fijn dat je je vriendin hebt kunnen helpen, ik merk zelf ook dat ik door vriendinnen en nu ook mijn schoonzusje soms word gezien als de bv vraagbaak..
Vind ik ook niet erg, weeet er ondertussen toch redelijk wat van.!

Gr MJ

Hoi allemaal,

Ik geef ook nog bv, mijn zoontje is nu 8maanden en wil absoluut geen fles, heb van alles geprobeerd maar helaas ik probeer het niet eens meer hij drinkt wel uit een bekertje/beker met rietje  water,sap of thee maar geen melk!!
Verder eet hij zijn pap fruit en groentehapje dus hij krijgt voldoende binnen!
Bv krijgt hij nog zo een 5,6x dag en nacht. Heerlijk waneer hij in de ochtend tegen me aan kruipt en op zoek gaat naar de borst en waneer het niet lukt het shirtje weg   te duwen gaat ie mama mama blijven roepen totdat hij de borst ziet en dan happen.

Als het niet anders kan dan voed ik ook buiten liever niet maar soms is het even niet anders! wel zo dat je geen borst ziet hoor!  Wat anderen denken?! I dont care!

Wat ik wel vervelend vind is dat bepaalde famielieleden zeggen waneer stop je nou met bv?? En dat omdat mijn zoontje niet kan blijven logeren omdat hij de borst wil! (Ik ben zowiezo niet van het logeren tenzij het niet anders kan)
En waneer we op visite zijn heeft hij zoiets van hmmm het is me te druk ik ga even flink jengelen en keihard krijsen!! En alleen ik kan hem dan troosten maar op de een of andere manier willen ze dat niet snappen!!
Zegt mijn schoonmoeder maar hij moet het leren!! Euh   wat moet hij leren??? Zelfs papa krijgt hem niet stil!! Maar papa zegt dan ook geef hem maar aan zijn mama maar daar wordt niet op gereageerd en dus staat hij op en pakt hem en geeft hem aan mij en ja hoor,,,, stil!!
Ja dat is mijn baby hij is gewoon niet zo gewend om van arm naar arm te gaan en gaat liever zelf alles ontdekken en ja dat hun hem maar 1x per week zien en missen kan ik begrijpen maar als we er zijn dan zijn er 4kleinkinderen tegelijk en tja dat is eruuug druk!!

Maar goed dat mijn man ik hetzelfde denken en 1lijn trekken!!
Maar stoppen met bv nee pas waneer hij er zelf mee stopt!
Hij heeft ook 2tandjes en bijten nee dat doet ie eigenlijk nooit hij heeft het 2x gedaan ik gilde zo hard dat hij er van schrok dat hij het niet meer gedaan heeft!!

Zo dat is een lang verhaal moest effe hoor hahaha

Liefs Nesie

Terug
Bovenaan