wie geeft nog fles voor slapen gaan

A

Anoniem

Guest
ik kreeg te horen van het cb dat we de laatste fles
moesten laten vervallen want die was niet meer nodig
maar ..Lorenzo heeft nog behoefte aan een klein flesje
opvolgmelk met een klein beetje vanillebloem voor het
slapen gaan zo ongeveer 100 á 120ml

nu vind ik de mening van het cb geen wet
dus hij krijgt nog steeds zijn flesje zijn er nog meer kindjes
die dat nodig hebben

oja het cb hier is behoorlijk strak wat voedsel betreft i.v.m.
overgewicht maar moet ik me daar nu al druk om gaan maken

lorenzo woog met 9mnd 10.170 kilogram

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Marissa is nu 11 maanden en krijgt nog steeds voor het slapen gaan, om circa half 8 een fles van 210 + 4 scheppen Nutrix. Ze drinkt hem niet altijd leeg,maar kan nog echt niet zonder die fles. Ben ook bang dat als we hem niet meer geven ze weer vroeg wakker wrodt. Wij moeten half juli weer naar CB ben ook benieuwd wat ze zeggen.

Kay wilde met de 9 mnd de laatste fles zo heel af en toe nog, en inderdaad 120 cc.. Ik bood het hem nog wel elke avond aan, meestal werd de fles weggeduwt of na een paar slokjes stopte hij er mee.  Ik ben er dus met de 10 mnd  definitief mee gestopt want sinds wat weken maakte ik hem dus steeds voor niks! Hij drinkt liever nog een paar slokjes diksap en slaapt vervolgens net zo goed door..

Hier dus geen avondfles meer..

Esmé mv Kay (30-07-06)

lekker nog geven hoor!!! Je gaat je kindje toch niet uithongeren omdat het CB dat zegt!! Ik vind het altijd maar een hoop mutsen. Mijn dochter sliep tot niet zo lang geleden nog steeds niet door en het CB advies is me altijd het ene oor in en het andere weer uit gegaan; ze kunnen je zo onzeker maken! Gewoon doen wat je kindje aangeeft en lekker laten lullen!

ps: aangezien Lorenzo vrij zwaar is zou ik persoonlijk  wel de vanillebloem eraf halen, dat maakt namelijk dik en dat heeft hij niet nodig als hij alleen maar dorst heeft.

Senna is nu bijna 10 maandjes
en ze krijgt nog steeds de fles om 19.00!
Daar zit nog 210 cc in...Ze drinkt het soms niet allemaal op...
Maar ik vind zelf dat ze het nog nodig heeft...
En dat ze het nog heerlijk vind....
Ze is goed op gewicht enz.....Dus ik zou als ik jou was niet zo druk maken...
Gewoon je eigen gevoel volgen...

Tuurlijk zeggen de mensen van cb niet voor niets zulke dingen....
Maar je kindje is er pas aan toe...Als je kindje dat zelf aangeeft...
Net zoals Esmee zij dat hij de fles wegduwde enz...
Zolang hij goed op gewicht blijft....Is er volgens mij niks aan de hand!

Lukas is nu 11 mnd en weegt nog net geen 9100 gram. Hij krijgt al een maand of twee nog maar 90 cc voor het slapen gaan. Soms drinkt hij het op, soms niet. Voorlopig krijgt hij het gewoon nog van mij. Als hij niet meer wil is het ook prima.

Annemieke

Wij kregen het zelfde advies van het cb. Indy is nu 9 mnd en weegt 9760gr.
De laatste fles zou nu alleen nog maar een "dikmakertje" zijn zei ze.
Ik geeft haar nu wat minder te drinken na het warme eten en voor het naar bed gaan een flesje thee. Drinkt ze erg goed en ze is er niet eerder wakker van.
Groetjes Renate

Terug
Bovenaan