ik heb tot 5,5 maand bv gegeven, de eerste 3,5 maand vrijwel volledig, alleen af en toe als laatste voeding een flesje omdat onze dochter daar beter op sliep 's nachts. Toen ik weer ging werken heb ik nog 2 maanden de ochtend- en een avondvoeding gedaan.
Het is me enorm goed bevallen! Ik was bang dat het niet zou lukken omdat ik extreem ingetrokken tepels heb, alleen maar tepelhof, dus waar zou die kleine aan moeten zuigen? dacht ik van te voren.
De 2e dag hapte ze toe en vanaf dat moment ging het prima, zonder hulpmiddelen. De eerste dag heb ik gekolfd om de voeding op gang te brengen, en later 2 daagjes gekolfd omdat ik een tepelkloof kreeg bij mjin ene borst. Verder geen enkel probleem gehad, voeden ging goed en was heel gezellig, (en kan ook troost bieden als ze een lastig dagje hebben, groot voordeel!), ik mis het soms nog wel eens.
Nu geef ik sinds een maand volledige flesvoeding en dat heeft ook voordelen, omdat je wat mobieler bent, ik wilde namelijk liever geen bv in het openbaar geven en nu kan ik dus gewoon de hele dag weg zonder eerst een fles te hoeven kolven. Bovendien kan je de voeding aan een ander overlaten, dat is stiekem ook wel eens lekker.
Ik zou dus zeggen: als je het wil doen, lekker doen, en geniet ervan! Lukt het niet om wat voor reden dan ook (dat gebeurt overigens zelden) geef dan gewoon de fles, is helemaal niets mis mee.
Overigens nog even over dat kostenbesparen: 500 euro per 3 maanden is wel erg veel! Ik gebruik sinds ik volledig flesvoeding geef ongeveer 6 pakken per maand, is ongeveer 75 euro per maand dus 225 in 3 maanden. En met borstvoeding moet je een kolf hebben, voedingsbeha's, zoogkompressen... zoveel scheelt het dus niet.
groetjes, Ellen