wie geeft of gaat BV geven?

Hoi,

Tepelkloven kunnen ontzettend pijnlijk zijn en dus behoorlijk roet in het eten gooien als het gaat om een plezierige borstvoedingstijd . Ook voor de baby  kan het gevolgen hebben; tepelkloven ontstaan namelijk vaak omdat de baby niet goed is aangelegd en als hij niet goed is aangelegd, kan een baby de borst niet goed leegdrinken. Hij krijgt dan misschien niet voldoende melk binnen, wat een negatieve invloed kan hebben op de groei. En jij kunt er erg onzeker van worden, omdat je baby nooit genoeg lijkt te hebben... Veel problemen zijn te voorkomen of vaak gemakkelijk op te lossen door een goed borstvoedingsbeleid toe te passen; een goed borstvoedingsbeleid is bepalend voor het welslagen van borstvoeding.

De Vereniging Borstvoeding Natuurlijk organiseert in heel Nederland informatiebijeenkomsten over borstvoeding. Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen meerdere aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust ter sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op www.borstvoedingnatuurlijk.nl .

Je kunt ook altijd bellen met de VBN; de VBN is zowel overdag als 's avonds telefonisch bereikbaar via nummer 0343-576626. Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen en er zijn geen kosten aan verbonden (je betaalt alleen je eigen gesprekskosten). Dus schroom niet, bel gerust; daar zijn we voor!

Een fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Hallo!

Ik ga geen bv geven, ik sta er niet voor de volle 100% achter en daarom ga ik fv geven, ik heb trouwens wel altijd het idee dat ik mijn keuze moet verdedigen. Terwijl ik genoeg vrouwen om me heen heb gezien wie niet genoeg bv hadden en daarom de baby te kort deden. Met fv zie je toch hoeveel ze binnen krijgen en wat ze binnen krijgen.
Succes iedereen met de keuze en laat iedereen daarmee in zijn/haar waarde!

Groetjes Mickey (28 wk)

hoi hoi
ik ben ook een afhaker....
nou ja heb het wel geprobeerd.
mijn zoontje wou niet drinken bij mij... dus moest het zelf proberen met kolven op gang te brengen.. dat wou dus absoluut niet... was de eerst 4 dagen alleen maar druk ermee.
kindje aan de borst beide kanten 10 min... kindje bijvoeden met een lepeltje was ik ook een half uur mee bezig. daarna moest ik mezelf kolven... had even rust en dan begon het ritueel weer van voor af aan... dus de 5de dag heb ik er een punt achter gezet. had in 5 dagen nog geen   20 cc totaal gekolft.
deze periode heeft me zo vreselijk gesloopt dat ik toen al had gezegt voo rmij nooit geen bv meer.

maar achteraf denk ik ook dat er bepaalde factoren mee hebben gespeelt
bij mijn zoontje is een hartafwijking geconstateerd. daarom had hij de kracht niet om te drinken.
en ik denk dat ik er toch niet voor de volle 100% achter heb gestaan, maar meer oke ik doe het wel omdat het zo goed is..

ik denk dat al het allemaal vlekkeloos was verlopen dat de 2de ook bv zou krijgen..
maar nu nee.. ik pas er voor.

groetjes poohbeer.

Hey.

Ik ben Veron en ik ben 13 weken zwanger van de 2e kindje.
Ik heb nog een dochtertje van 2,5 jaar en bij haar heb ik bv gegeven voor een half jaar.

Ik vondt dat de belangrijkste tijd om bv te geven en ze is in die tijd niet ziek geweest.
Maar toen ik stopte werd ze ziek want ze moest het nu alleen doen zonder mijn antistoffen.
Het vergt heel veel van je en heb ook niet echt een leuke tijd gehad maar ik heb het wel volgehouden.
Het leukste was de eerste echte slokken je hoorde haar echt slikken en dat is wel bijzonder.

Voor de 2e wil ik het weer doen omdat het toch een bijzondere tijd is.
Maar alles komt wel op jou af want het kolven lukte niet bij mij dus mijn man kon haar pas eten geven toen ik ging minderen.
Maar het is wel een leuke gedachten dat je je kind in leven kan houden met je eigen productie hahahahaha.
Het heel veel voordelen maar ook nadelen.

Iedereen die het zou willen doen zou ik toejuichen maar dat is ieder zijn eigen beslissing.
Het kan ook gebeuren dat mensen het willen maar niet kunnen zoals dat de baby niet wil jah dat houdt het op en dat is dan jammer.

Groetjes Veron

Terug
Bovenaan