Wie geeft ook BV? Voedingschema??

Onze zoon Beorn is vandaag precies 4 weekjes. Hij wordt vanaf zijn geboorte 1 keer in de nacht wakker. Vaak 21.30 laatste voeding en dan wordt hij rond 2 uur snachts wakker en dan ben ik wel ruim een uurtje met hem bezig: eerst een borst af en toe tussendoor een boertje laten en weer verder (hij moet veel boeren, want melk komt eruit gespoten en dan slik hij vaak lucht in) dan verschonen en dan weer even de andere borst en weer even laten boeren en weer in bed. Hij heeft een grote zuig behoefte dus hij heeft een bed een speentje. Zodra die eruit valt dan jengelt hij wat en valt soms toch in slaap en anders doe ik weer zijn speen in zijn mondje...soms wel 6 keer achter elkaar...
Vannacht sliep hij om 4 uur en werd hij vanochtend wakker om 8 uur en toen deed ik 1 keer zijn speentje in zijn mond en hij sliep weer verder tot 10 uur!!...
Overdag slaapt hij ook na elke voeding 3 tot 4 uur...
Ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie gaat?? Slaap hij of zij ook zo goed? En als de kleine overdag langer dan 4 uur slaapt maak je hem dan wakker??

Eva en Beorn (19/09/05)

Ik gaf borstvoeding (mijn zoontje is nu 1 jaar). Ik vond het ook zo moeilijk om te beslissen of ik hem wakker moest maken of niet. De eerste weken komt het wat preciezer, dan moeten ze nog goed veel eten om flink te groeien, daarna kunnen ze wel wat hebben. Maar de verpleegster van het CB zei toen Maxel 5 weken was, dat het helemaal niet erg was als hij één keer op een dag langer slaapt, lekker laten slapen. ' S nachts kwam Maxel maar één keer altijd, was ook voldoende.
Succes he

Hoi,

Ik geef mijn dochtertje nog 1x per nacht, avond of ochtend voeding ze is bijna 2 jaar en het ligt er bij haar nu aan of ze wel of niet wakker word en dat regelt zich zelf.

Wel heb ik haar in het begin om de 3 uur wakker gemaakt omdat ze onder de groeicurve zat en (nu nog zit)

Persoonlijk heb ik daarom ook gekozen voor een vast schema in de dag. Alles op een bepaalde volgorde wakker maken, verschonen, voeden, knuffelen, spelen en weer naar bed.
Ze sliep dan ook echt van voeding naar voeding ook toen er vier uur tussen zat.
De nachten maakte ik haar ook wakker. Maar dat was nog geen 10 minuten werk om haar in totaal te laten drinken ze was dan al ruim klaar met twee borsten.
We hebben weken gehad dat ze sliep na de ochtend voeding tot een uur of 11 heerlijk genieten hoor.

Toen ze goed op gewicht kwam ( wel laag maar bleef stabiel) maakte ik haar niet meer wakker en sliep ze goed door.

Het speentje kan je iets verzwaren met een spuugdoekje dan houden ze hem wat beter vast.
Verschonen deed ik niet s nachts omdat de luiers dan niet zo vol zijn en van de koude lucht worden ze vaker wakkerder dan je zou willen.

Het stromen van de melk had ik ook het spoot er letterlijk uit. Wat je kan doen is even de ergste druk wegmaseren in een doek of even laten drinken afkoppelen en de melk die spuit laten wegstromen. Daarna weer aanleggen en dan kan hij rustig drinken.

succes en geniet er van.
groetjes

Hallo, mijn dochtertje is nu 5 weken en ik geef haar de borst op verzoek. De ene keer wil ze vroeger drinken dan de andere keer. Soms gebeurt het dat er 5 uur tussen zit maar ik maak haar niet wakker om te drinken want dan drinkt ze toch niet voldoende.
s'Nachts moet ik ook soms enkele keren haar tuut in haar mond doen maar dan leg ik haar knuffel tegen haar speentje, zo kan die niet gemakkelijk uit haar mondje vallen.

Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Beorn! Leuke naam, Tolkien fan?
Onze zoon Ruben is nu 11 weken en doet het fantastisch op de borstvoeding! Ik moet zeggen dat wij de nachtvoeding vanaf het begin zo zakelijk mogelijk hebben gehouden. Licht gedempt houden, schone luier, voeding en weer terug naar bed. Ik ben er dan ook nooit langer dan een half uur mee bezig geweest. Ruben gaf direct al zelf goed aan dat hij iedere 4 uur honger had. Om de twee uur aanleggen is eigenlijk nooit nodig geweest. Sinds een week of vier komt hij ´s nachts niet meer om de vier uur maar hij gaat ´s avonds tussen 19.00 uur en 20.00 uur naar bed en slaapt dan door tot 2.00 uur of 3.00 uur. Vervolgens weer door tot 07.00 of 08.00 uur. Heerlijk is dat! Over het algemeen zit er een goed ritme in. Maar sinds hij afgelopen donderdag zijn eerste prik heeft gehad is hij wat van slag en komt vaker.
Binnenkort moet ik weer aan het werk maar ik blijf bv geven. Ik kolf dan af en een fles pakt hij al goed. Alleen heeft hij ook een enorme zuigbehoefte dus heeft na een fles vaak behoefte aan een speentje. Ik ben van plan om tot zes maanden uitsluitend bv te geven. Ruben doet het er gewoon goed op en ik geniet er ook van! Ik vind het toch wel een wonderlijk gebeuren. Je lijf maakt het allemaal aan en het verandert ook steeds. Erg bijzonder!

groet,
Jinny

Bedankt voor jullie reacties.

Beorn was bij zijn geboorte 4145 gram en 53 cm. 25 okt moeten voor het eerst naar het CB. Dan is hij 5 weekjes. Beorn was 4 okt al 4600 gram dus hij doet het erg goed. Ik denk dat hij 25 okt wel over de 5 kg is. Wij laten Beorn ook door slapen want als we hem wakker maken valt hij binnen een minuut weer in slaap. En ik vind het ook wel een beetje zielig..Ik twijfelde gewoon even omdat hij slaapt als een roosje, maar daar moeten we dus blij mee zijn.   En gisteren heeft hij maar 4 a 5 voedingen gehad en blijkbaar had hij genoeg. Vandaag (vanaf 12 uur snachts)  heeft hij   3 keer gedronken dus hij komt wel over die 4 a 5 keer heen.  Als hij honger heeft zal hij het wel laten merken toch?

Dankje, mijn vriend is een erge fan van Tolkien. Ik wist niet dat die naam daarin voorkwam. We vonden Bjorn leuk, maar wilde het toch anders. En we zagen op tv dat een schaatser Beorn heet.

Ik vind het ook erg leuk BV geven. Het is gewoon heerlijk om zo met je kindje bezig te zijn. Het is zeker een wonder hoor. Ik wil ook tot hij 6 mnd BV geven. Ik moet in januari weer werken en dan ga ik ook Kolven. Gelukkig hebben we bij ons op kantoor een apart kamertje. En BV is gewoon zo goed voor je kleintje.
Als ik zo op de site lees geven er volgens mij  meer mensen flesvoeding.

En jaja Beorn heeft vanochtend voor het eerst een goeie glimlach laten zien..! Na het eten veegte ik zijn mondje af en ging hij lachen. Erg leuk!
Hij kon al erg goed lachen in zijn slaap ..haha..

gr,
Eva

Dag Eva,

Nee hoor, je bent heus niet de enige die BV geeft.
Julian 12-10-04 krijgt al ruim een jaar BV, in het begin wel met de nodige problemen;
Zo dronk hij de eerste dagen niet genoeg, ben toen na dag 4 gaan kolven,iedere voeding weer opnieuw, kolven en met de fles geven. Tussendoor toch proberen aan te leggen met een tepelhoedje of tutter rond de borst, totdat hij dat eindelijk door had. Ook de nachten, gaf mijn man de voeding van de vorige kolfsessie, en ik kolfde weer voor de volgende nacht. uiteindelijk na veel doorzettingsvermogen kwam hij zover dat hij ook zonder telpelhoedje dronk...... Wat was ik gelukkig!!! Ik peinsde er dan ook niet over om vroegtijdig te stoppen had zoveel moeite gedaan en tranen gelaten, en dan zou ik het nou opgeven??? MOOI NIET!

Met 4 maanden begonnen met fruit, maandje later groente erbij,met 7 maanden een boterham en al vrij snel gewoon met de pot mee!

Nog steeds krijgt hij BV s'morgens en s'avonds zoiezo, en soms tussendoor bij het eten en het fruit  als toetje ook nog. dus 2x altijd en soms ook 3 of 4 keer per dag.

Krijg nog vrij regelmatig de reaktie van: "wat hangt hij nog altijd aan je tiet"?
Ja nou en, ik verdedig me niet meer, ik vind het fijn en zolang hij wil, krijgt hij het ook!
Het is gezond en heel praktisch, je hoeft er niets voor mee te nemen.
Ik ben dus ook niet van plan om binnenkort te stoppen.

Dan vragen ze nog "bijt hij niet"? Af en toe wel, om te plagen, dan kijk ik eens streng of zeg boos dat het niet mag, en dan pruilt zijn lipje en doet hij het niet meer.

Het is zo'n fijn intiem moment, heerlijk.....

Gisteren bij CB zat een vervangster ze voeg welke melk hij krijgt..... BV zei ik, PROFICIAT was haar antwoord, jij hoort bij de professionele heel goed, zo zie je ze nog maar zelden.

Ik zou dus tegen je willen zeggen.
Je bent niet de enige en ga ervoor!!!!!!!

Romy
xx

Ben nog wat vergeten zie ik;

Julian sliep na 6 weken door van 0.00 tot 6.00 ik heb hem nooit voor een voedign wakker gemaakt, hij slaapt nu ook nog heel goed, iedere ochtend 2 uur of langer   en s'middags ook nog!

succes!

Romy

Terug
Bovenaan