Wie geeft ook minder brood en 2x groente per dag?

Hier ook geen brood als lunch maar groente. Op het kdv waar hij heen gaat krijgt hij ook smiddags groenten met idee dat je ze bij thuiskomst een boterham kunt geven en daarna lekker naar bed te brengen. Daarnaast geeft een warme hap veel energie voor het tweede deel van de dag.
Dit vind ik zelf wel heel fijn. Hij eet zijn groenten ook beter om 12.00 uur dan om 17.00 uur. Wij geven sochtends naast de fles een boterham, smiddags groenten en een kleine fles, namiddag fruit en een kleine fles, tussendoor een snackje als komkommer, maisvinger oid en voor bedtijd een papfles.

Wij sochtends wel brood en smiddags soep met een eitje, Bananenpannenkoekjes, noten en rauwkost. Vind het soms lastig hoe creatief de broodmaaltijd tr vervangen dus lees graag mee voor ideeën. 

Onze kleine man heeft tot op heden nog geen brood gehad, hij is nu 8 maanden. In het tijdschrift Kiind (vooral Kiind 14, zomer 2019) valt veel te lezen over de eerste hapjes vanaf 6 maanden en dit houden wij erg aan! Hij krijgt 's ochtends borstvoeding en 's middags + 's avonds een flinke groentehap! De rest van de dag is aangevuld met borstvoeding of de snacks van Organix.

Ik geef ook liever 2x groenten ipv brood. Sochtends eten we wel samen een broodje en smiddags probeer ik zoveel mogelijk te variëren met groenten. 
Hij eet werkelijk alles dus wil ik hem zoveel mogelijk gezonde voedzame voeding geven.
Jullie nog leuke lunch gerechten en tussendoortjes ? 
Van de week had ik eitje geklutst met velderwten en spinazie uit de vriezer erdoor. 
Dat vond hij heerlijk. 
Gekookte bietjes koud als snack zijn ook favoriet. 

Hoi! Wij geven ook minder brood aan ons zoontje van 8 maanden. Wel 's ochtends als ontbijt meestal (wil daar uiteindelijk naar kwark/yoghurt met fruit en muesli toe, maar vind hem daar nog iets te jong voor). Tussen de middag krijgt hij verschillende dingen, bananenpannenkoekjes (bak ik eens in de zoveel tijd en vries ik dan in), omelet, toast met geprakte avocado (oké, dat is wel brood natuurlijk), mug cakeje met van alles (kan hartig met veel groente, of "zoet" met banaan, appel en wortel bijv). Maar wij zijn ook nog wel aan het zoeken, dus leuk om hier wat inspiratie te lezen :).

Ondertussen is onze dochter alweer 14 maanden dus eet letterlijk alles, maar toen ze 8 maanden was maakte ik veel dingen in voorraad voor in de vriezer. Misschien dat als t gewone leven weer begint ik dat weer zal doen. Aantal ideetjes:
Fritters, kan met courgette, zoete aardappel, wortel etc. Je kan of zelf raspen of zoals ik vaak deed een bak courgettie kopen. Zijn online veel recepten te vinden.
Bananenbomen, de bakmix van lava, Pauline's keuken is erg makkelijk en bevat geen toegevoegde suikers etc. 
Voor de rest valt er veel te vinden onder baby led weaning. 
Kikkererwten, mais, linzen, wraps met spinazie a la crème en een beetje kaas, zoete aardappels, avocado, havermout met beetje ongezoete appelmoes. Perzikstukjes uit de vriezer.( deze dingen krijgt ze momenteel vaker dan normaal doordat ik zo min mogelijk naar de supermarkt ga)
Ook vind ik het makkelijk om een aantal doosjes groente in de diepvries te hebben. Pompoen, wortel, bonen,doperwten, spinazie... deze hoeven meestal maar paar minuutjes gekookt te worden en zijn dus een goede oplossing als je even niets vers hebt of zelf geen kindvriendelijke groente eet.

Ben ook benieuwd of andere nog leuke ideeën hebben, ben nu na zo lang thuis de inspiratie wel beetje kwijt.

Terug
Bovenaan