Wie geeft ook nog steeds borstvoeding?

Mijn dochter krijgt nog steeds borstvoeding. Ze is nu bijna 8 maanden en het gaat nog steeds erg goed. Zo goed dat het gewoon te makkelijk is om ermee te stoppen.
Ik krijg nu wel steeds vaker in mijn omgeving te horen..geef je nog steeds BV? Jeetje nou niks voor mij! En moet je niet eens overgaan op flesvoeding enz..
Hebben jullie dat ook? In mijn omgeving of vriendenkring zijn er dan ook weinig die zo lang BV geven. Terwijl op mijn werk en juist heel veel collega s lang voeding hebben gegeven tot wel een jaar.
Vind het leuk om met andere hierover eens gedachten uit te wisselen en wat jullie verdere schema over de dag is enzo?
Fenne zou eigenlijk minder voedingen al moeten krijgen volgens het CB maar ik vind dat kinderen dat zelf aan gaan geven toch?

Gr linda
 
Ik ben een september mama en mn zoontje is nu bijna 6 mnd,maar ook hij krijgt nog steeds volledige bv,maar ook al fruit groentes en pap.vind het ook erg makkelijk dat het nog kan.ben wel het kolven op het werk wel eens beu,maar geen reden om te stoppen vind ik.
mn dochter heeft ook 10 mnd bv gehad.toen ze 8 mnd was wou ik weer aan de pil destijds,toen ik tegen de doktersassistent zei dat ik nog bv gaf reageerde ze verbaasd en ze zei:dat doe je toch alleen maar de eerste 6 mnd.ik zo:van neee ik doe het langer en stop wanneer ik wil.vond hhet zo stom!!blijkbaar komt het niet zo vaak voor dat mensen langer dan 6 mnd bv geven.maar ik vind het gewoon fijn en zie resultaat dat mn kids bijna nooit ziek zijn.en als ik een flesje afgekolfde melk over heb mag mn 3 jarige dochter het opdrinken,ze is er nog steeds erg dol op!!!van de week wou ze uit de borst drinken maar dat wil ik niet meer hebben,wil nu ok zo en zo met 1jaar wel gestopt zijn.zo een 10 mnd vind ik weer wel goed.daarna vind ik ze gewoon te groot worden.

maar kan me ook goed irriteren aan mensen die zeggen dat het zo wel lang genoeg is geweest'
vind juist dat ze trots op ons moeten zijn.ieder toch zijn keuzes??krijg gelukkig ook wel leuke opmerkingen hoor.in onze fam heb ook iedereen lang bv gegeven,mn zus wel 2,5 jaar,maar dat is dan weer niks voor mij.
en ja naar cb luister ik ook niet hoor,vind ook dat kindje zelf wel aangeef hoeveel hij/zei nog nodig heeft.je zie niet net als bij fv wat ze binnenkrijgen ook he
succes liefs jootje
 
Hoi,

Leuk zeg ik geef ook borstvoeding.
Als wij een normale nacht hebben beginnen de dag om 7u. BV (bij mama in bed) en dan wassen/aankleden (zelf ook nog)
tegen 9u. ontbijt ik en krijgt zij een broodkorstje,
half 10 fruit (rapley dus nog niet veel) daarna BV en dan haar slaapje na 12u. proberen of ze brood wil anders een korstje en dan BV tegen half 3 lange vinger en dan BV en weer een slaapje en om 5u. als ze wil BV om half 6 warm eten (rapley soms potje of prakje) BV en dan tegen/na 7u. BV en dan zien we wel hoe de avond/nacht verloopt.(de laatste 5wkn 's avonds/'s nachts erg huilen om de 2á3u.)
Meestal 8x BV.
Kolven doe ik 2 dagen zowiezo, ach het stroomt er meestal uit met 10-15min. ben ik klaar 125cc en soms 150cc.
Ik vind het ook zo makkelijk dat ik er niet mee wil stoppen als ik er aan denk om flesjes klaar te maken, bah nee dank je zeer. Wil het liefst tot 1jr dan mogen ze ook gewone melk en anders zien we wel hoe het loopt.

Nadia is 1x ziek geweest (overgeven en lichte koorst) maar goed als er griep heerst krijgt iedereen het.
Begon m'n broer over dat ik er maar 1 flesje KV bij moest doen omdat mijn melk niet voldoende voedingstoffen zou bevatten!!! Heb hem meteen duidelijk gemaakt dat ik dat niet doe.
Hier voor de rest geen commentaar dat ik over moet gaan op KV, maar er wordt wel gezegd: geef je NOG borstvoeding??? Nou ja zeg als ze KV hebben moeten ze toch ook tot 1jr KV.
Zolang zij goed groeit en heerlijk alert is zie ik geen reden om te stoppen met BV.

Groetjes
 
Leuk om te lezen jullie reacties!
Hoe oud is Nadia?
Hier ga ik ook niet teveel op de reacties in hoor van de omgeving.. iedereen moet toch doen waar zij zich prettig bij voelen?
Op het cb zeiden ze dat Fenne nog teveel voedingen kreeg, maakte ik me eerst even druk om maar uiteindelijk ging Fenne vanzelf minder drinken of wilde ze gewoon niet. einde verhaal dat ze nu netjes aan de 4 a 5 voedingen zit hihi
Ik merk dat ze nu haar bijvoeding ook beter gaat eten en zo zal langzaam haar BV op de achtergrond verdwijnen naarmate ze ouder wordt..
Hoe doen jullie dat met drinken erbij?
Ik geef eigenlijk nog geen sap maar water en lauwe thee en ze vindt dat best lekker.. ik denk dat als ze er geen behoefte aan heeft ik geen sap hoef aan te bieden toch?
Geven jullie die dan in een beker of fles of tuit?
Hier wordt de fles namelijk niet gepakt, op een enkel slokje water dan.. dus ben ik maar met bekers aan het oefenen gegaan en dat vindt ze erg interessant hihi
Fenne is ook twee keer ziek geweest hoor, ze moeten immers toch ook anti stoffen aanmaken?

Groetjes
 
Nadia is van 15 juli dus bijna 8,5 mnd.
Ze krijgt geen sap of ander drinken, na elke maaltijd bv en tussendoor ook.
Heb wel een keertje een klein beetje melk geprobeerd in een tuitbekertje, maar ik probeer als ze gewoon drinken krijgt het met een bekrtje te geven.
 
Leuk dan zijn Nadia en Fenne dus bijna even oud!
Ik probeer hier ook af en toe met een beker te oefenen en ik moet zeggen dat gaat steeds beter. Ook met de tuit aan het oefenen en dat gaat ook steeds beter, in ieder geval drinkt ze dat beter als uit een flesje haha
Nadia krijgt dus ook nog best wel veel BV.. ben ik gelukkig niet de enige! Al merk ik wel dat ze minder gaat drinken nu ze meer andere dingen eet enzo. Ik geef Fenne trouwens ook nog geen sap maar lekker water of lauwe thee vind ze heerlijk en is veel gezonder naar mijn idee..
Drinkt Nadia bij jullie wel uit de fles? Bijv als jij weg moet?
 
Gelukkig wel, ze heeft een tijdje geweigerd en toen hebben ze gelepeld en nu drinkt ze gewoon uit de fles, soms wil ze niet aan de borst en dan staat juist m'n boobie op springen en kolf ik en dan wil ze wel het flesje (ze drinkt dan niet veel) en elke dinsdag en woensdag en soms zondags.
Ze drinkt meestal 5 min. 1 borst per keer soms 2 borsten, (met kolven heb ik voor 2 borsten 10-15min nodig het spuit eruit)
ze is alleen erg snel afgeleid moet eigenlijk meestal erg stil zijn gaat natuurlijk net de telefoon/de bel of man komt thuis en hoort ze de deur.
Hoelang drinkt Fenne ongeveer?
 
Hallo,

ik vind het leuk om te lezen dat er nog meer verse moeders lang borstvoeding geven. Ik ben 25 en van mijn vriendinnen de eerste die een kindje kreeg, dus ik heb weinig referentie om me heen. Gelukkig is mijn zus nu ook zwanger en kunnen we over 4 maanden alle ins en outs met elkaar delen :)

Mijn zoontje is nu 11 maanden en hij krijgt ook nog steeds borstvoeding.
Ik ben op een gegeven moment begonnen (zo rond de tijd dat hij goed vast voedsel ging eten zoals pap, groeten en fruit) hem aan de borst in slaapt te laten vallen. Dit vooral omdat het altijd een erg gedoe was om hem in slaap te krijgen, terwijl hij dan erg moe was. Dus sindsdien breng ik hem meestal zo rond 10u, 14u en 19u naar boven en gaan we samen even in bed liggen en valt hij al drinken in slaap. Dat gaat opzich heel goed en daarnaast eet hij meestal 's ochtends fruit, 's middags een boterham en 'savonds groente met aardappel of rijst (over het algemeen zelfgemaakt, heel af en toe een potje).
Het enige punt is wel dat hij 'snachts ook nog steeds ongeveer om de 3 uur wakker word en dan weer aan de borst in slaap valt. Ik doe het graag en vind het meestal een heerlijk momentje samen, maar ik zou eigenlijk graag willen dat hij 'snacht toch gaat doorslapen of op zijn minst wat langer achtereen slaapt, zodat mijn vriend en ik het bed weer voor onszelf hebben... Hij slaapt namelijk opzich wel in zijn ledikant in zijn eigen kamertje, maar ik heb geen zin een paar keer per nacht bij hem op de kamer op een stoel hem te voeden, dus haal ik hem altijd weer naar bed en slapen we samen verder.

Zoals ik al zei vind ik het erg gezellig (ook samen slapen is fijn), maar stiekem begin ik toch ook te hopen dat ik binnenkort ook weer eens tegen mijn vriend kan aankruipen in bed.

Geven jullie ook nog 'snachts borstvoeding en hoe doe je dat dan?
 
Terug
Bovenaan