Wie hadden al overgewicht en zijn nu zwanger ?

Ik ben in november geopereerd en kon hierdoor niet sporten voordat ik zwanger werd. Ik had een bmi van bijna 30 en ben nu 20 weken, je ziet het nu wel dat ik zwanger ben omdat mijn buik aan de bovenkant bol aan het worden is.
Ik heb de afgelopen weken wel een paar keer een gebakje of iets anders 'slechts' gegeten, ik wil minder suikers en vet eten maar ik denk dat wanneer ik hierop ga letten ik misschien in de stress raak, wat weer niet goed is voor de baby.

Hebben jullie tips vooor mij,
Alvast bedankt,
Marloes
 
Hoi hoi,

Ikzelf heb ook overgewicht (geen idee wat mijn bmi is) mede door een traag werkende schildklier.
Bij mijn eerste zwangerschap zag je met 14 weken al dat ik zwanger was (kon met 10 weken mijn gewone broeken niet meer aan) Weliswaar was mijn buik nog in 2 helften (om het cru te zeggen) maar je zag al wel wat.
Nu ben ik ong 7 weken, en mijn 2 helften wordt nu al meer 1. Gaat erg hard.
Ik at gewoon en lette ook op dat ik niet te veel snoeptte. Ik kreeg nog een keer een urine test (hele dag urine opvangen) om de suikerwaarde te bepalen vanwege klachten (en mijn overgewicht)
maar die klachten bleken achteraf begin van zwangerschapsvergiftiging (niks met overgewicht te maken)
Mijn tip? Geniet vooral van je zwanger zijn. Straks voel je je kleine (of voel je die al?) en niks is mooier dan dat gevoel! Let een beetje op je eten, maar geniet er nog van. Diëten is nog veel slechter als je zwanger bent. Niet te veel snoepen is altijd goed natuurlijk. En dit is de enige tijd waarin pronken met je buik nog leuk is ook! Kleed je ernaar, waardoor je buik mooi in uit komt, zodat ze zien dat je zwanger bent. Ik droeg leuke strakker shirts, eindelijk had ik een buik waar ik trots op was!
Geniet ervan en maak je niet druk. Als je kleine maar gezond is.
En weet je wat? Ondanks mijn overgewicht en trage schildklier heb ik al wel een mooie meid op de wereld gezet en ben ik zwanger van wondertje nummer 2! Ook al zeggen ze dat je met overgewicht en trage schildklier moeiiljk zwanger kan worden!

Liefs Reneke
 
Ik ben ook niet één van de slanksten.....
Ik ben met mijn beide zwangerschappen slanker eruit gekomen dan ik was voordat ik zwanger was.
Ik heb altijd een erg vol gevoel als ik zwanger ben en kan weinig eten en met Harmen ben ik maar 5 kilo aangekomen en met de tweeling maar 8 kilo.
Ik kon in de kraamweken alweer een spijkerbroek aan.

Ik vind ook dat je ervan moet genieten en lekker showen met die buik.
 
Ik ben ook te zwaar.
Ik ben nu 12 weken zwanger van mijn 3de kindje.
Toen ik zwanger werd was ik ruim 80 kilo met een lengte van 1.63.
Maar ik kon na de zwangerschappen van mijn oudste kinderen in mijn kraamweek mijn gewone broeken alweer aan.
Na mijn dochter ben ik 17 kilo afgevallen, dit hoop ik na dit kleintje en laatste keer zwanger zijn ook weer voor elkaar te krijgen.

groet sjoukje
 
Ik ben ook te zwaar.
Ik ben nu 12 weken zwanger van mijn 3de kindje.
Toen ik zwanger werd was ik ruim 80 kilo met een lengte van 1.63.
Maar ik kon na de zwangerschappen van mijn oudste kinderen in mijn kraamweek mijn gewone broeken alweer aan.
Na mijn dochter ben ik 17 kilo afgevallen, dit hoop ik na dit kleintje en laatste keer zwanger zijn ook weer voor elkaar te krijgen.

groet sjoukje
 
Terug
Bovenaan