wie hebben er ook 's nachts zo'n last van vervelende benen??

Hoi dames,

Ik word echt helemaal gek 's nachts van mijn benen.

Ik heb vaak gelezen dat veel vrouwen kuitkramp ofzo hebben maar dat bedoel ik niet. Het is alsof ik mijn benen MOET uitrekken. Ik lig dus meer te baletten dan slapen in ben hahaha!

Ook weet ik niet wat ik er aan moet doen... dat rekken helpt wel even maar daarna gaat het weer "kriebelen"   en moet ik weer uitrekken,

herkennen jullie dit en heeft iemand tips?? Alvast bedankt :D

x angela
 
jaaaaaaa, ik ken het heel goed. Ik heb het vooral aan de linkerkant. Verschrikkelijk! Ik kan ook veel moeilijker in slaap komen dus ik zal de vannacht aan je denken, nu je ik weet dat ik niet alleen aan het balletten ben. hihihihi

Ze zeggen dat je je benen hoger moet leggen. Of dat manlief even masseert. Verder weet ik niet zo goed wat je er tegen kunt doen.

Wellicht heeft nog iemand tips

groetjes
talke
 
haha ja ik ook aan de linkerkant..

Nou ik heb vanacht wel wat ondervonden wat helpt maar het slaapt niet zo lekker..

ik doe mijn benen in een kleermakerszit-houding en blijf gwn liggen...dus dat rekt heel erg en dan voel je het niet...maar in slaap komen lukt dan echt niet natuurlijk haha..

misschien is er een creme voor ofzow.. en dat masseren helpt wel maar zodra hij stopt komt het weer... en ik kan hem niet de hele nacht laten masseren want hij moet werken de volgende dag :p
ik hou hem al genoeg wakker door elke keer te gaan plassen 's nachts haha... die mannen van ons hebben het ook zwaar he :p

x an
 

oo in kleermakerszit, ik ga het vannacht proberen. Ze hebben inderdaad wat te stellen met ons. En ....................... hij moet nog 22 weken masseren hihihihihi inderdaad het helpt maar als hij stopt is het terug. Een raar verschijnsel maar ach als dat alles is............................

We moeten er gewoon wat voor over hebben............. ik hoop wel dat ik gewoon   goed kan blijven slapen. ik hoef maar 1 x per nacht eruit om te plassen dus dat valt nog mee gelukkig

liefs
talke
 
Paar tips:
- drink melkproduct voor het naar bed gaan

- rekoefeningen (helpen ook tegen kuitkrampen als je dit een weekje volhoudt) ca. 2x per dag (met gezicht naar de muur toe gaan staan, handen tegen de muur en dan been naar achteren, voet plat op de grond)

zorg voor goede doorbloeding in je benen door:
- masseren
- douchen en  afsluiten met koud water over je benen

houding:
- inderdaad voeten iets hoger leggen (dus kussen onder je voeten)
- bij kleermakerszit/lig: aan beide kanten onder je knieën een kussen (ook handig bij pijn in je bekken)

Nou, meer tips heb ik even niet. Sterkte allemaal
 
oeh..afspoelen met koud water...daar ben ik geen fan van haha.
Ik ben al zo'n koukleun.

Maar had nog niet gehoord van melkproduct drinken maar zal het zeker proberen.

En succes met de kleermakerszit Talke haha...ik wist van gekkigheid niet meer hoe ik moest liggen maar dit gaf wel verlichting.. als ik nou ook eens oefen om zo in slaap te vallen :p alleen denk k dat ik dan niet meer overeind kom 's ochtends..

Ik moet nog 13 weekjes volhouden :)
 
Ik had er laatst ook een paar nachten last van en realiseerde me dat ik die dagen niet veel bewogen had. Ik heb het idee dat als ik overdag genoeg in beweging ben dat rusteloze gevoel weg is, heb er ook geen last meer van gehad.

Maar zoals gezegd in eerder topic hierover, kan het dus ook wijzen op een calciumtekort.

Succes ermee,

Charlotte (32 wkn)
 
Hoi Angela,

Ik ken het ook en heb er dus ook last van, maar niet alleen 's nachts ook overdag zo nu en dan. Ze noemen het ook wel onrustige benen en komt geloof ik door de doorbloeding.
Ik ben zwanger van de derde en bij de tweede had ik dit ook al. Mijn tip is om een lekker dik kussen onder je onderbenen te leggen. Je ligt dus met je onderbenen op een verhoging. Je benen moeten dus omhoog. Dit helpt heel goed bij mij. Verder heb ik nu een spatader gekregen in mijn bovenbeen/lies. Ik hoop voor je dat jij dit niet hebt of krijgt.
Veel succes met het slapen.

Groeten,
Heidi
 
Terug
Bovenaan