wie heeft 4 kinderen??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb net gereageerd op een topic en zag dat er  ook waren met 4 kinderen..
Hoe zijn jullie ervaringen, ik wil zo graag, maar in mijn hoofd word alles veel moeilijker met 4 kids?! Neem de auto, je moet dus een 6 of 7 pers wagen hebben, en kinderen vasthouden de oudste kan ik langs me laten lopen maar de 2e loopt gewoon weg die is nergens bang voor en voor hem mis ik dan een hand..
Hoe doen jullie dit, wat is er voor jullie veranderd van 3 naar 4??

Gr MJ

Hoi Mary Jane,

Ik heb 4 kinderen! (met mijn man samen )

2 Jongens van 6 en 8. En 2 meisjes van 4 en 8.5 mnd.
Wij hebben er niet lang over hoeven te denken.
En we hadden het geluk dat het zo heeft mogen zijn!!!
(wel in totaal 3 miskramen gehad)

Yende, de jongste, is geen makkelijke baby.
We hebben het 1e half jaar weinig geslapen, veel getobd met waarom ze zo onrustig was, slecht sliep, veel en snel huilde.
Nu is het nog steeds een onrustig kindje, maar nu ze om kan rollen en zich enigszins zelf kan verplaatsen gaat het wat beter.

De eerste maanden heb ik uuuuren met haar op mijn arm gelopen.
Alleen dan was ze rustig.
Dus een rustige start was er bij ons niet bij.
Er waren veel mensen die zeiden: goh een 4e doe je er even bij. Nou dat vind ik niet. Maar dat komt wel doordat ze zo onrustig is.

Ik ervaar het niet als zwaar.

Het is een kwestie van zoveel mogelijk vooruit denken en vooruit plannen (niet dat het dan altijd vanzelf gaat hoor  )

Mijn man werkt veel dus ik kan lang niet altijd op hem terug vallen.
Tijdens het eten en bij het naar bed brengen komt het vaak neer op je fantasie gebruiken om deze rituelen enigszins prettig te laten verlopen (vooral als papa nog niet thuis is)

In de auto is het passen en meten.
Nu Yende bijna uit haar maxi cosi is gegroeid zal ze binnenkort achterin moeten, in het autostoeltje en dan zal de oudste van 8 voorin moeten.
(niet dat hij dat erg vindt )

Het scheelt wel dat de oudste 2 al wat groter zijn, ze kunnen al wat meer begrijpen en helpen.
De oudste dochter is net 4 en gaat sinds 1 week ook naar school, dus heb ik thuis mijn handen wat meer vrij.

Ik geef nog volledig borstvoeding. Dat is ook niet altijd even makkelijk geweest, maar ik wil het jaar graag volmaken.
Tja, of ik je nu een positief beeld heb gegeven of juist niet weet ik niet , maar dit is mijn verhaal. Zo gaat het hier.
Ik zou nog wel een kindje willen, maar qua ruimte in en om ons huis en de financieen, hebben mijn man en ik besloten dat 4 gezonde kinderen ons gezin compleet maken.

We zijn gelukkig met onze kids, ondanks dat Yende erg onrustig is en dat wat meer tijd en energie vergt dan de andere kids in hun baby-tijd vroegen.
Maar geen kind is hetzelfde.
Je weet nooit hoe het lopen gaat.

Ik ben benieuwd of jullie voor een 4e gaan.

Hoe oud zijn jullie kinderen?

Groetjes Manda, trotse mama van 4!

Hey! Hier ook 4 kindjes in huis. In totaal 7 zwangerschappen (3mk).
Oudste (jongen)  is net 9 geworden en de jongste is bijna 8 maanden. Daartussen in 2 meiden van bijna 7 en van 5 jaar.
Het is idd goed plannen en veel vantevoren doen, dan is het echt goed te doen.
Leah is wel een makkelijke baby. Niet 's nachts, dan komt ze nog 4 keer!!!!
Ook ik geef nog volledige bv.
Het grootste verschil vind ik de praktische dingen: een nieuwe auto (Dacia Logan MCV; betaalbare auto voor een 7-zitter), een extra slaapkamertje erbij.
Zelf rijd ik geen auto, dus ik wandel heel wat af in ons dorp.
Dat je een vierde 'er niet even bijdoet', kan ik beamen. Maar wel heb je veel ervaring om op te bouwen. Je weet ook dat - als het ff niet zo lekker gaat - er weer betere tijden zullen komen. Ik vind het een prachtig geschenk om 4 kindjes te hebben. En geloof me, ze zijn allemaal echt niet makkelijk, hele krachtige persoonlijkheden. Dus best hard aanpoten, maar je krijgt er ook weer veel voor terug!!!!! En je moet 's zien hoe dol de anderen op hun kleine zusje zijn. Echt genieten!

O, ja, mbt weglopen: de dubbele kinderwagen (tandemwagen; 2 achter elkaar) heeft hier goede diensten bewezen!

Hoi allemaal.

Ik zou ook zo graag 4 kinderen willen. Het lijkt me zo gezellig! En ik snap ook dat het niet altijd even makkelijk is. ik heb nu 2 kinderen en een derde komt er zeker (mocht het ons uiteraard gegund zijn).
De overgang van 0 naar 1 kind vond ik groter dan van 1 naar 2 kinderen. Je hebt inderdad  al ervaring en je leven is bij een 2de al ingesteld op het leven met een kind.
Wel leuk te horen dat jullie zo enthousiast zijn op het hebben van 4 kinderen.

Ikzelf kom ook uit een gezin met 4 kinderen. Mijn  ouders hadden 4 kinderen binnen 5 jaar.  Ik vond het altijd heel gezellig en er was altijd iemand om mee te spelen.

Dus wie weet hier over een paar jaar ook 4. Eerst maar een derde...

Liefs Jeske (mv Ilse, 2jr en Stan, 7 mnd)

Ps: de tandembuggy is hier ook een uitkomst!

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, ze zijn trouwens niet ontmoedigend hoor!
We willen voor juni de knoop doorhakken, dan is de jongste anderhalf en ik wil zeker nu niet een te groot leeftijdsverschil mijn andere kinderen zijn trouwens 8jr-3jr en 10mnd!
Als we in juni er voor gaan zou dat een leeftijdsverschil van min.2 jr en 3mnd zijn,,aangezien ze vanaf 2,5 naar school kunnen hier, geeft dat ook wat 1op1 tijd met een evt 4e kindje!
We hebben er wel al veel over nagedacht en willen eigenlijk allebei heel graag, mijn man heeft een eigen zaak en hij is bezig met iets nieuws als dat door gaat hebben we het laatste punt overwonnen, aangezien we dan weer wat vooruit gaan op financieel gebied!
En verder kijken gaat toch niet, maar op dat moment is het dan mogelijk en willen we er ook voor gaan!

Maar jullie ervaringen blijven welkom,,

Gr Mj

Hoi MJ,
O wat herken ik veel uit de reacties van hierboven!
Ik ben nu in verwachting van de 4e.Heb 3 dochters, en om en om 3 miskramen gehad.
Het is vooral een kwestie van creatief denken, mijn man werkt ook heel veel, 70 , 80 uur per week.
Als hij bijv. 's morgensom 07:00 uur de deur uit moet lopen en ik dus echt om 08:00 uur met 3 (nu nog 3) in de auto moet zitten richting school, zet ik m'n oudste dochter op de bank met de jongste op schoot, zij geeft haar dan de fles, zodat ik de jongste aan kan kleden en 't ontbijt klaar kan maken.'s Avonds zet ik een vand e oudste in de douchecel met tussen haar beentjes de jongste (8 mnd) zodat ik ze allebei met 2 handen kan wassen.
Nou moet ik ook zeggen dat ik onwijs veel geluk heb met 3 hele makkelijke kinderen.Slapen alle drie vanaf de 1e dag door 's nachts.En daar wij bij elk kindbij de 1e poging zwanger waren valt het krijgen van kinderen bij ons echt te plannen, en zit er dus leeftijdsverschil tussen alle kinderen die wij het liefst wilden.De oudste 2 zijn 6,5 en 4 jaar, de jongste is nu 8 mnd en als de 4e er is is zij 17 mnd.Tuurlijk is dat dan aanpoten, maar bedenk wel, ocerdag zitten de oudsten op school, dus heb er maar 2 thuis.
Verders is een tweelingwagen ook ideaal, vervolgens aan beide kanten kind 1 en 2 en zo probeer ik me dan over straat te verplaatsen.Ik moet het natuurlijk ook nog even uitzoeken hoe het in de praktijk gaat werken, maar m'n laatste tip:
Stel je grenzen bij, eis niet teveel van jezelf bij 4 kinderen(ga niet met meer dan 2 kinderen de supermarkt in)  en wees creatief, want je krijgt (hoe cliche!!!) er veel liefde voor terug!
Groetjes Roos.

Hoi miss mama,

Bij jullie dus bijna 4, heel veel succes met al die druktemakkertjes..
Hoop volgend jaar om deze tijd net zover te zijn als jij!!
Fijne zwangerschap nog, en veel geluk, we zullen misschien wel iets horen als het zover is!!

Gr MJ

Terug
Bovenaan