Hoi Margot,
Ik reageer op je berichtje van een ander topic, maar het gaat over het onderwerp van dit topic, dus toen ik dit las dacht ik, zet m ´n reactie ff hier neer...
Tja, de keuze van 4 kinderen...
Had ik vroeger werkelijk nooit gedacht...
2 Kinderen leek ons altijd prima, keurig 2,5 jaar ertussen,
Maar toen de jongste 1 jaar oud was, voelde ik het toch weer kriebelen...Mijn man moest er wel aan wennen, vond het een prima plan, maar beiden waren we het erover eens een jaartje te wachten zodat er een jaar of 3 verschil zit tussen kind 2 en 3.En daar ik flink wat miskramen heb gehad is het enige positieve bij ons dat we super snel zwanger zijn...We gingen eerst nog effe trouwen en de dag erna was ik zwanger...Heerlijk dat het leeftijdsverschil bij ons dus redelijk te plannen valt!!Dus bewust meer leeftijdverschil tussen meisje 2 en 3.Want nu zitten onze oudste 2 dochters op school en heb ik het relatief rustig overdag met alleen Lenthe (9 mnd).
Waarom nu toch weer kriebeltjes voor een 4e...
Jij had dit ook, begreep ik...nou, inderdaad, nog 1 keertje zwanger zijn, bevallen (niet dat dat een feestje is, maar die spanning als het net begonnen is, het nieuwe leven...) En inderdaad, we hebben nu 3 dochters, heb nooit echt behoefte gehad aan een zoon, maar bij m ´n miskraam in september had ik zo ´n overweldigend gevoel dat het een jongetje was!!!Zo van, zie je wel, hij is wel ergens!Ja klinkt wel erg zweverig, maar dat voelde toen zo...
Maar...hoef niet per se een jongen als je dat zo mag zeggen, heb altijd veel leuke meisjesnamen in m ´n hoofd!!!
Het is ook een kwestie van, wat voor leven wil je...Tot nu toe hebben ze allemaal een eigen kamer, de evt. 4e zou bij ons op de kamer komen, maar verhuisplannen zijn er al...Ook vind ik dat de oudsten al best mee helpen, merk ik.Wat ze ook echt leuk vinden...
Je vroeg waarom we een 4e toch vrij snel achter de 3e ´plannen ´...ja, meerdere redenen, ben op zich niet erg oud...29 jaar, maar toen we besloten voor een 4e te gaan dachten we, ja maar dan niet weer over 3 jaar.Leek ons leuk dat je 2 grote meiden hebt, en nog 2 kleintjes...Dus nu de oudsten op school zitten, heeft m ´n 3e meisje zo nog een broertje of zusje thuis om samen mee te spelen en als zij naar school gaat, ´komt ´haar jongste zus of broer ook snel naar school.
Tja, en als laatste...ik kom uit een gezin van 4 kids, ben de 2e, vond het altijd heerlijk!!!
Jullie twijfelen nog begreep ik?Wat zijn je ´voors ´en ´tegens ´?
Groetjes Roos.