wie heeft dat ook?

Hallo,

Ik moet even m'n ei kwijt. Dat gezeik ook van iedereen. Je moet dit doen je moet dat doen. Zou je haar niet iets met lange mouwen aantrekken ipv korte.

Als ik jou was zou ik haar die kleur niet aan doen maar die wel, en je kunt beter dit of dat doen.....grrrrrrrr!

Ik wordt er niet goed van al die adviesen wat ik wel of niet moet doen. Na 3 mnd verwacht ik dat toch niet meer. Nee en dan dat gekeutel om de kinderwagen als ik daar ben en ze slaapt. "Per ongeluk" tegen de kinderwagen aan stoten zodat ze wakker wordt. Nou vraag ik je. Altijd als we daar weg komen is m'n dochter overstuur met al die drukke toestanden op schoot van die naar die.

En ik kan zeggen wat ik wil, maar nee hoor zij weten het beter want ze hebben zelf 3 kinderen opgevoed.
Ja,..... 30 jaar geleden! Nu heb ik het dan over mijn schoonfamilie. Zelfs mijn man heeft zo iets van laat maar daar ga ik voorlopig niet meer heen, ze zien mij toch niet meer staan.

Bleh! Ik moest het even kwijt, iemand soortgelijke ervaringen?
 
Soms vraag ik me af waarom sommigen zo'n hekel hebben aan hun schoonfamilie. Tijdens mijn zwangerschapsgym had ik het door dat meer dan de helft niets met hun schoonfamilie te maken wilden hebben. Maar WAAROM? Als je het niet leuk vind dat ze zich zorgen maken of dat ze overal mee bemoeien moet je dat gewoon vertellen, maar verder denk ik dat ze het niet verkeerd bedoelen hoor.
Natuurlijk zijn ze dolblij met hun kleinkind en worden dan overbezorgd. Dat heb ik ook met mijn schoonfamilie maar dat is allemaal tijdelijk en ik vind het leuk dat ik toch op ze kan rekenen als ik hulp nodig heb. En het is voor je kind(eren) ook fijn als je goed met opa en oma kunt opschieten toch? Heb een beetje geduld en doe je best want zij hebben je ook nodig.

Groetjes

Carmen (moeder van Fawzia 1 maand)
 
Hoi anoniempje,

Ik kan me voorstellen dat het soms best irritant is dat bemoeizuchtige gedoe. Maar inderdaad heb geduld, een kleinkind is ook een nieuwe ervaring en ik denk dat zij ook alleen maar het beste willen voor hem of haar net als jullie. Mijn schoonvader en zijn vriendin bemoeien zich helemaal nergens mee, ze kunnen niet eens tijd maken om hun kleinzoon op te zoeken, dit is natuurlijk weer helemaal het andere uiterste. maar wat ik ermee wil zeggen a.u.b tel tot 10 ook al is het nog zo irritant en maak anders je gevoelens tegen over hun kenbaar. Maar het zou zo jammer zijn als die kleine zijn opa of oma hier door zal moeten missen. Want de situatie waarin wij verkeren doet mij echt verdriet er is nl, geen dag dat ik er niet aan denk.
Sterkte.
 
Hallo,

Ik ben het hierboven niet eens, mijn schoonmoeder doet het vooral, wordt er echt gestoord van.

Het komt soms over alsof ik het niet goed doe, klinkt misschien raar, maar soms komt het over alsof ik naar haar moet luisteren, terwijl ik echt niet doe, schei uit!!! Jij (eerste anoniem) bent de moeder en ook de baas!! Thomas past niet meer in de maxi cosi, dan zegt zij gelijk weer, oh nou hij past er nog wel in, zulke dingen allemaal om gek van te worden, en je kan meer hebben van je eigen moeder dan van je schoonmoeder toch??? Mijn moeder is van zichzelf helemaal niet bemoeizuchtig. Ik vertel nu wat minder over zijn voeding en zo en hoe hij ontwikkelt, puur om te voorkomen dat ik me weer ga irriteren. Mijn man kan er beter tegen, hij heeft zoiets van hier in daar uit, maar ik kan dat echt niet, Nou nu wordt het een beetje lang verhaal, maar ik begrijp wat je bedoeld hoor
 
ik snap het ook hoor mijn vriend is hindoestaans , nou dan moet je eens zo'n schoonfamilie meemaken niks persoonlijk op het cultur maar nou die kleine er is is het dat ze overal dingetjes hebben en alles beter weten en vaak krijg je te horen van '' bij ons cultuur doen we het zo en dat is beter '' kan je vertellen dat ik ze ook een beetje ontloopt hoewel ik me dan ook wel weer een beetje schuldig voelt als ik lekker met mijn moeder aan de wandel ben en als zij wel gewoon langs kan komen terwijl ik dat helemaal niet erg vind , nou ja het zal er wel bij horen .ik denk dat je id meer van je eigen moeder kan hebben suc6 allemaal
 
Ik leef helemaal mee met Anoniem! Mijn schoonmoeder is een heks! Ik noem haar niet eens schoonmoeder, bah! Het is een figuur waartegen je niks kunt zeggen want alles valt verkeerd. En ze eist meteen excuses en vindt me brutaal. Ik probeer juist op een aardige nette toon dingen uit te leggen en m'n grenzen te bewaken, maar ze walst er met het grootste gemakt over heen. Ze dwingt alles af. Echt vreselijk. En het is inderdaad zo; van je eigen moeder kun je nu eenmaal meer hebben! Maar ik heb mazzel dat mijn moeder niet zo bemoeizuchtig is, en tegen haar kan ik alles zeggen, daar word ze niet boos om.
Maar de moeder van m'n man; vreselijk. En dit is al jaren zo, dus niet nu er opeens een kindje is! Anoniem; sterkte ermee! je bent niet alleen! En voor die andere anoniem; ik ben zelf hindoestaans en mijn man Nederlands, dus ook Nederlandse schoonmoeders zijn net als de hindoestaanse hoor! groetjes
 
Sluit me hier helemaal bij aan. Schoonmoeders die denken dat ze een aandeel hebben in je kind omdat het nou eenmaal hun kleinkind is. NIET dus! Het is bovenals ons kind en ik kan me niet herinneren dat ik er aandelen in verkocht heb. Dus afblijven met je tengels en bij je houden dat commentaar is mijn mening. Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien mijn schoonmoeder graag hele drama's schopt als ze haar zin niet krijgt. Ik vraag me serieus af of die vrouw wel ooit volwassen is geworden. En altijd haar eigen belang voorop, het gaat erom wat zij leuk vind. Ik ben nog maar een heel klein stukje af van haar gewoon uit mijn leven bannen, wat een sekreet zeg. En inderdaad, die babyervaring is 30 jaar oud en enorm achterhaald, dus kom me niet aan met die onzin.
 
En wat dacht je van dat vergelijken de hele tijd van mijn kind met hun zoon. Hij zal wel met 7 maanden gaan staan want dat deed zijn vader ook, hij zal later wel dit of dat gaan doen want dat deed zijn vader ook. Hij is geen kloon van zijn vader hoor.
 
Terug
Bovenaan