Wie heeft de gouden tip?

<p>Moederloos wordt ik ervan... Ik ben 4 weken bevallen van een prachtige 2e dochter. Dit keer wilde ik heel graag weer borstvoeding proberen. Bij mijn eerste liep mijn borstvoeding compleet terug na bijna 0 vanwege gezondheidsredenen van mijzelf (lees: postnatale depressie). Dit keer wilde ik het opnieuw proberen. Het leek vanaf het begin al goed te gaan. Ik zit lekkerder in mijn vel mijn productie zit goed dus prima. Vanaf dag 1 heb ik al pijnlijke tepels en dochter ontevreden. Lactatiekundige is geweest en onze dochter haar tongriempje zit vast. Dat zou de pijn bij mij moeten veroorzaken. Binnenkort hebben we een afspraak bij de tongriemkliniek en tot die tijd kolf ik de voedingen. Ik kolf elke voeding zo'n 80/90cc en dochterlief is tevreden. Maar de pijnlijke tepels blijven. De zijn knalrood na elke voeding en tussen de voedingen door kan ik niks anders verdragen dan zoogcompressen. Vraag bij de lactatiekundige neergelegd en kreeg de tip om mijn tepels in de smeren met kokosolie en dagelijks kolfspullen en flessen en spenen uit de koken met water en azijn en daarnaast gentiaan violet in het mondje van de baby te smeren. Aangezien ze aan spruw denkt. Ik heb regelmatig een vagina schimmelinfectie dus helemaal geen gekke gedachte.  Ik smeer vagina regelmatig in met miconazomnitraat creme als ik het gevoel hebt dat het weer begint tr broeien. Ook op dit moment. Dus ik ben aan de slag gegaan met deze tips. Die dure gentiaan gekocht maar het blijkt allemaal niet te werken. Wie kan me helpen?? Ik weet het niet meer zo goed dat ik er serieus aan denkt om dan maar te stoppen met borstvoeding.</p>
 
Je bent goed bezig! Dat als eerste!
Wat bij mij goed werkte was na t voeden/kolven gewoon wat moedermelk uit te smeren over de tepels, even aan de lucht laten drogen en dan je bh aan.. (echt een geweldig medicijn ook bij ontstoken ogen en luieruitslag!)
Of bepanthen. Dit hoef je ook niet van je tepels te halen voor het voeden..
 
Tepelhoedje? Ook goed uitkoken,maar bespaart je veel ellende vwb kloven e.d.
Maar mijn eerste reactie toen ik het las was; meid, waarom stop je niet gewoon, dan ben je minstens net zo'n topvrouw hoor. En je hebt je kindje in de eerste weken borstvoeding gegeven, belangrijkste is binnen!
 
Als het echt spruw is zou ik naar de huisarts gaan. Dat gentiaan violet klinkt alsof het iets homeopathisch is. Het zou best kunnen werken maar als het niet overgaat heb je misschien iets sterkere nodig.
Maar ik ben het ook met pimpelmees eens. Ik heb zelf nog weken met bloedende tepels en tranen doorgevoed omdat stoppen voelde als falen. Achteraf had ik eerder moeten stoppen want zowel baby en ik werden daar uiteindelijk veel gelukkiger van. Houd ook jezelf in acht :)
 
Heeft je dochtertje ook spruw? Mijn zoontje en ik hadden het beiden, erg pijnlijke tepels net kolven en erna inderdaad, zagen een beetje paars met een soort witte waas erover. Heb hier nystatine voor gekregen voor ons beiden.
Maar heb net in mijn eigen topic geschreven dat onze kleine man hier echt niet lekker van lijkt te zijn! Weten het niet helemaal zeker maar vanmiddag begonnen de klachten aanwijsbaar na toediening dus mochten jullie ermee starten zou ik als tip geven daar alert op te zijn. 
Spruw bij het kindje kan een reden zijn om niet goed aan te happen. Dus klinkt allemaal wel logisch. 
 
Ik vond de multimam compressen wel fijn, kunt er gewoon een stukje vanaf knippen dan doe je er langer mee. Verkoelend en verzachtend. Maar lost het probleem niet op..
 
Behandel je je tepels ook met gentiaan violet? Of alleen kokosolie? Ik denk dat kokosolie dan onvoldoende werkt voor je tepels en de spruw daar niet opgelost wordt. Je kunt de gentiaan violet ook 1x per dag op je tepels aanbrengen. Of je kunt miconazolcreme halen. Als je dat na het kolven dun op je tepels aanbrengt hoef je het bij de volgende kolfrondeniet eraf te halen. 


Overigens is gentiaan violet geen homeopathisch middel. Het is net zo goed/slecht als de middelen die je van de huisarts krijgt. Voordeel van gentiaan violet is dat je het maar 1x per dag hoeft aan te brengen. 
 
Terug
Bovenaan