<p>Moederloos wordt ik ervan... Ik ben 4 weken bevallen van een prachtige 2e dochter. Dit keer wilde ik heel graag weer borstvoeding proberen. Bij mijn eerste liep mijn borstvoeding compleet terug na bijna 0 vanwege gezondheidsredenen van mijzelf (lees: postnatale depressie). Dit keer wilde ik het opnieuw proberen. Het leek vanaf het begin al goed te gaan. Ik zit lekkerder in mijn vel mijn productie zit goed dus prima. Vanaf dag 1 heb ik al pijnlijke tepels en dochter ontevreden. Lactatiekundige is geweest en onze dochter haar tongriempje zit vast. Dat zou de pijn bij mij moeten veroorzaken. Binnenkort hebben we een afspraak bij de tongriemkliniek en tot die tijd kolf ik de voedingen. Ik kolf elke voeding zo'n 80/90cc en dochterlief is tevreden. Maar de pijnlijke tepels blijven. De zijn knalrood na elke voeding en tussen de voedingen door kan ik niks anders verdragen dan zoogcompressen. Vraag bij de lactatiekundige neergelegd en kreeg de tip om mijn tepels in de smeren met kokosolie en dagelijks kolfspullen en flessen en spenen uit de koken met water en azijn en daarnaast gentiaan violet in het mondje van de baby te smeren. Aangezien ze aan spruw denkt. Ik heb regelmatig een vagina schimmelinfectie dus helemaal geen gekke gedachte. Ik smeer vagina regelmatig in met miconazomnitraat creme als ik het gevoel hebt dat het weer begint tr broeien. Ook op dit moment. Dus ik ben aan de slag gegaan met deze tips. Die dure gentiaan gekocht maar het blijkt allemaal niet te werken. Wie kan me helpen?? Ik weet het niet meer zo goed dat ik er serieus aan denkt om dan maar te stoppen met borstvoeding.</p>