Wie heeft DE tip om te stoppen met borstvoeding geven ?! (peuter van 2 jaar)

Slief

New member
<p>Wie heeft er tips om te stoppen met borstvoeding geven?</p><p>Mijn zoontje is 2 jaar en is tietverslaafd! Overdag vraagt hij er amper om, heel soms alleen even wanneer hij moe is. Het gaat met name om de nacht. Hij is iedere nacht nog om de 2/3 uur wakker. Als hij zijn zin niet krijgt, schreeuwt hij nog harder. Vaak geef ik hem dan toch weer zijn zin, anders wordt zijn zus (13 jaar, meervoudig beperkt) wakker, als ze al slaapt.. (slechte slaper)</p><p>Ik drink al salie thee en salie druppels om de melk productie te minderen, zonder resultaat. </p><p>Consultatiebureau zegt, laten huilen, maar daar ben ik geen voorstander van,dus daar heb ik ook niks aan! </p><p>Ik zet al een fles water bij zijn bed en biedt die aan,maar daar neemt hij meestal geen genoegen mee, of alleen een paar slokjes. Het is ook niet dat hij honger heeft,want hij eet genoeg overdag. </p><p>Wie kan mij helpen?!!? </p>
 
Ik denk dat je dit niet zonder huilen op gaat lossen. Het is iets waar hij aan gehecht is, en als dat niet meer mag levert dat verdriet op. Als hij huilt omdat hij iets anders niet mag, geef je ook niet toe neem ik aan. Dus even iets waar jullie doorheen moeten. Juist door duidelijkheid help je hem. Uiteraard kun je hem wel troosten, lekker knuffelen, bij hem liggen. Maar niet meer drinken. En daar mag hij best verdrietig over zijn. 


Ik ben bij mijn dochter rond 2 jaar ook gestopt met nachtvoedingen. Ik was toen weer zwanger en te vermoeid ervoor. Ze is 1-2 nachten verdrietig geweest, mocht zoals altijd bij ons in de co-sleeper slapen en knuffelen, maar drinken niet meer. Ze had er vrij snel vrede mee en vroeg er niet meer om. Inmiddels is ze 2j9m, drinkt nog 1x voordat ze gaat slapen en wil incidenteel 's nachts nog wel eens knuffelen met de borsten maar drinken 's nachts niet meer. 


Succes!
 
Vrijwel alle gedragingen van die kleintjes zijn 'aangeleerd'. Je kunt het ook weer 'afleren'. Maar dat betekent wel dat je streng moet zijn en moet doorpakken. Jouw kleintje moet gewoon leren dat het nu voorbij is met de pret ;)
En je hebt huilen en huilen. Je kunt niet een kind opvoeden van 0 tot 18, zonder dat er een traan gelaten wordt. Hyperoverstuur is natuurlijk niet oké, maar er zijn nog heel veel andere vormen van huilen. En sommige van die vormen moet je toch echt (leren) accepteren. Dat is voor alle partijen beter :D
 
Tja het is natuurlijk niet waar.. dus misschien  stuit het je tegen de borst, maar ik heb de mijne ervan af geholpen (alleen met nacht voedingen) door te zeggen dat de melk op is als het donker is ? en dat vond ik zelf ook heeeeeel jammer. Maarja. Opperdepop.
Misschien zoiets? En dan kijken of je zoontje ergens anders zin in heeft? 
 
Ik wilde stoppen met borstvoeding aan mijn zoon toen hij in mei 2 werd, maar dat was erg moeilijk. Ik wilde het in fasen doen, eerst de dag- en dan de nachtvoedingen opgeven, maar dat lukte niet. Mijn zoon huilde en trok mijn borst onder mijn blouse vandaan. Tenslotte las ik op een Pools forum dat veel vrouwen zonder problemen konden stoppen met voeden, met behulp van een speciale vloeistof met een bittere smaak. Helaas, na wekenlang proberen af te bouwen zonder succes, was ik gefrustreerd genoeg om het te proberen. En weet je wat? Het werkte, mijn zoon wil geen borsten meer! Ik geef al ruim een maand geen borstvoeding, maar ik knuffel veel, laat hem mijn borst aanraken. Ik ben tevreden, het is een Pools product, als je hetzelfde probleem hebt, schrijf me dan, groeten Iwona
 
Ik wilde stoppen met borstvoeding aan mijn zoon toen hij in mei 2 werd, maar dat was erg moeilijk. Ik wilde het in fasen doen, eerst de dag- en dan de nachtvoedingen opgeven, maar dat lukte niet. Mijn zoon huilde en trok mijn borst onder mijn blouse vandaan. Tenslotte las ik op een Pools forum dat veel vrouwen zonder problemen konden stoppen met voeden, met behulp van een speciale vloeistof met een bittere smaak. Helaas, na wekenlang proberen af te bouwen zonder succes, was ik gefrustreerd genoeg om het te proberen. En weet je wat? Het werkte, mijn zoon wil geen borsten meer! Ik geef al ruim een maand geen borstvoeding, maar ik knuffel veel, laat hem mijn borst aanraken. Ik ben tevreden, het is een Pools product, als je hetzelfde probleem hebt, schrijf me dan, groeten Iwona
ik zou graag het poolse product willen na 2 en een half jaar nu wel genoeg
 
Het kan ook een idee zijn om iemand anders de nachten te laten afhandelen, want mama ruikt naar die lekkere melk.
Papa niet. Oma niet en opa ook niet. Dus daar verwacht je dreumes ook geen melk van te krijgen.

Net zoiets als geen chocolade voor een kind houden die geen chocolade mag zeg maar.
 
Ik wilde stoppen met borstvoeding aan mijn zoon toen hij in mei 2 werd, maar dat was erg moeilijk. Ik wilde het in fasen doen, eerst de dag- en dan de nachtvoedingen opgeven, maar dat lukte niet. Mijn zoon huilde en trok mijn borst onder mijn blouse vandaan. Tenslotte las ik op een Pools forum dat veel vrouwen zonder problemen konden stoppen met voeden, met behulp van een speciale vloeistof met een bittere smaak. Helaas, na wekenlang proberen af te bouwen zonder succes, was ik gefrustreerd genoeg om het te proberen. En weet je wat? Het werkte, mijn zoon wil geen borsten meer! Ik geef al ruim een maand geen borstvoeding, maar ik knuffel veel, laat hem mijn borst aanraken. Ik ben tevreden, het is een Pools product, als je hetzelfde probleem hebt, schrijf me dan, groeten Iwona
Hi ik wil ook graag stoppen na drie jaar. Ben benieuwd naar de naam van het Poolse product
 
Terug
Bovenaan