Wie heeft dit ook gehad, of wie weet dit?

Hey meiden,

Zo een nachtje slapen doet goed. Zoals ik al had verteld kwam gister uit
de ctg in het ziekenhuis gelukkig niks. Alleen mn harde buiken zijn nog
niet over.... maar gelukkig wel minder en nu ook uit te houden!

Maar ik had nog ff een vraagje. Toen ze vk gister ging kijken of dat ik al
wat ontsluiting zou hebben constateerde zij dat de baarmoedermond al
wel wat ingetrokken was, normaal zit er nog een puntje aan ofzo en bij
mij was dat al bijna weggetrokken. Ook lag het die baarmoedermond
niet meer aan mn rug kant maar al voor mn vagina (hoop dat jullie het
snappen en dat ik goed uitleg)! Volgens haar was dit niet een direct
teken dat het nu al gaat beginnen, maar toch...

Zou dit dan wel kunnen betekenen dat ik toch iets eerder ga bevallen of
in ieder geval niet over tijd ga? Wie heeft dit ook meegemaakt of wie kan
mij misschien wat meer vertellen? Liefs xxx isa. (33 wkn 5 dgn).

Hoi Isa,

Ik heb iets soortgelijks gehad alleen had ik met 30 weken al 2cm ontsluiting. Ze kwamen er bij toeval achter. Met 30 weken had ik 's nachts een keer een soort van menstruatiepijn, verder geen aandacht aan geschonken. Later die week kreeg ik ook een beetje bloedverlies. toen heb ik de vk gebeld en zij is 's avonds gekomen en heeft alle standaard onderzoeken gedaan. Ook toen was alles nog goed. Ik vertelde van die menstruatiepijn en er ging bij haar een belletje rinkelen. Tijdens het toucheren kon mijn vriend mijn tas gaan pakken en moesten we naar het ziekenhuis (had dus al 2cm ontsluiting). Daar aangekomen direct aan de weeenremmers en injecties voor de longrijping. Iedere dag kreeg ik twee keer een ctg, hier was niks op te zien, wat ook niet raar is ik heb mijn hele zwangerschap geen harde buiken gehad. Uiteindelijk is mijn dochter met 33,2 weken spontaan geboren. Gelukkig is alles met haar goedgekomen en is ze nu al weer 5 maanden.
Jij hebt nu dus nog geen ontsluiting maar ik adviseer je wel om echt heel rustig aan te doen. Ik heb die laatste drie weken volledige bedrust gehad en mijn dochtertje is in die weken nog heel erg gegroeid.
Doe dus lekker rustig aan en hopelijk blijft je kindje nog zitten tot 40 weken!

Succes verder.

Hey meis,

Bedankt voor je reactie! Doe nu idd maar wat rustiger aan.
Maar is het dan vaak zo dat vrouwen die dit mee maken
eerder bevallen of zegt het helemaal niks? xxx isa.

Hoi,

Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik met 28 weken weeen. Ons zoontje bleek al compleet ingedaald te zijn en ik had al een cm ontsluiting. Ik moest direct stoppen met werken. Ongeveer 2 weken later (ik bleef steeds wat weeen houden) bleek dat de baarmoedermond aan het verstrijken was. Vanaf dat moment moest ik 6 weken volledige bedrust houden. Moest ook 2 keer per week naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo. Als er teveel activiteit zou zijn zouden ze me opnemen.

Gelukkig heeft de bedrust heel goed geholpen en is ons zoontje pas met 38 weken en 3 dagen geboren. Helaas heb ik deze zwangerschap weer net zoveel kans op vroege weeen en bedrust.

Zoals je ziet betekent het echt niet gelijk dat het gaat beginnen. Probeer je nog even zo rustig mogelijk te houden en zoveel mogelijk te rusten. Hoe langer de kleine blijft zitten hoe beter.

Syl

Hoi,

Mijn baarmoedermond is nu al zeker 3 weken verstreken. Ook heb ik 2 cm ontsluiting, en veel voorweeen. Maar ukkie blijft lekker zitten. Ik ben nu 41 weken zwanger dus van mij mag het dan ook echt wel komen. Met 38 weken was mijn baarmoeder er al helemaal klaar voor. Dus ik denk niet dat het veel zegt.

Groetjes, Ris

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Maar nog ff een vraagje want wat houd
dat dan in een verstreken baarmoedermond? Is dat dan ook wat ik
hierboven vertelde over een ingetrokken  baarmoedermond?
Of is dat heel wat anders? Liefs xxx isa.

Hoi Isa,

Mij hebben ze verteld dat een gesloten baarmoedermond een soort tuitje is, als deze gaat verstrijken dan verdwijnt het tuitje langzaam en wordt het weker. Ik denk dus dat dat bij jou ook het geval is.

Bij mij kwamen ze er inderdaad achter door inwendig onderzoek.

Maak je er niet te druk om want zoals je ziet kan het nog wel even duren. Probeer gewoon rustig aan te doen tot in ieder geval 37 weken.

Syl

Terug
Bovenaan