wie heeft dit ook?

Ik ben nu 35 weken zwanger en de baby heeft zich nog niet gedraaid.
Op zich kan het nog wel maar ik maak me toch een beetje zorgen.
Als het volgende week niet gebeurt gaan ze het proberen te draaien.
Is er iemand die dit heeft meegemaakt?
 
Hoi hoi,

Nee, sorry. Kan je geen advies of tip geven. Ben zelf 8 weken zwanger van de eerste dus heb het nog nooit bij de hand gehad.
Ik wil je wel veel succes wensen!

Groetjes
 
Ik ben nu 34 wkn zwanger en ook ons kindje ligt nog in een stuit. Aangezien ze al wekenlang met haar koppie naar boven ligt, denk ik niet dat ze nog spontaan gaat draaien. Het kindje van een vriendin van me is pas met 37 weken spontaan omgedraaid, dus het kan nog wel. Anders kan het misschien nog door de gynaecoloog gedraaid worden, maar dat is volgens mij niet echt een prettige ervaring.

groetjes,
Simone
 
Hoi,

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik hoorde wel dat het draaien door een gynacoloog erg pijnlijk kan zijn, sommige ervaren dit als meer pijn dan tijdens een bevalling. Een stuitbevalling kan heel goed, is soms nog prettiger als een normale bevalling alleen nemen ze geen enkele risico en is de kans op een keizersnede groter.
Het zijn verhalen die ik gehoord heb.
Susses met de bevalling en wie weet draait  je kindje nog.

Groetjes Sanne
 
Ik zou het niet weten, Wat ik me afvraag is wanneer een kindje eigenlijk met zn koppie naar beneden gaat liggen? Wat is een normale tijd daarvoor?
Volgens mij was mij dochter lekker vroeg want die was ook al vroeg ingedaald. Maar ja das al 5 jaar geleden,dus kan ik me niet meer zo goed voor de geest halen.
Ik ben nu 23 weken zwanger, en mn kindje lag echt telkens anders, continu aan het draaien en voelde ik het steeds ergens anders trappen. Sinds een week ongeveer blijft ze dwars liggen, ligt haar koppie in aan de zijkant en krijg ik de trappen net onder mn ribben.
Ik hoop dat ze niet zo dwars blijft liggen, ik heb echt angst voor een keizersnede.

Gr, Ris
 
Hoi,

ik ben nu 36 weken en 4 dagen zwanger. Ook mijn kindje ligt in een stuit. Officieel in een onvolkomen stuitligging. Vanochtend ben ik bij de gyn geweest en hebben ze d.m.v. een echo nog gecontroleerd hoe de kleine erbij lag.

We hebben nu een nieuwe afspraak gemaakt voor morgenochtend om de kleine te gaan draaien. Ik krijg dan een spuitje met weeenremmers en om de baarmoeder wat soepeler te maken. Daarna proberen ze de kleine bij de billetjes en het hoofdje vast te pakken en te draaien. Dat kan een onplezierig gevoel geven. De kleine wordt voortdurend in de gaten gehouden of alles goed gaat. Dit draaien heeft geen gevolgen voor de kleine. Als dit lukt kan ik op de gewone manier bevallen. Als dit niet lukt wordt het een stuitbevalling of keizersnede.

Hopenlijk ben je nu iets wijzer. Zodra ik meer weet zal ik een berichtje achterlaten.
Groetjes Monique
 
Hoi, erg bedankt voor je uitleg. Ik hoop voor je dat het draaien gaat lukken.
Weet je al waar je voor gaat kiezen als het niet gaat lukken?
Ik heb gehoord dat je ook gelijk voor de keizersnee kan kiezen.
Ik vind het allemaal een beetje eng want ik wilde erg graag een thuisbevalling.
In ieder geval veel succes,

Groetjes Renate

quote: Monique2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-09-2005 12:21:26'));

Hoi,

ik ben nu 36 weken en 4 dagen zwanger. Ook mijn kindje ligt in een stuit. Officieel in een onvolkomen stuitligging. Vanochtend ben ik bij de gyn geweest en hebben ze d.m.v. een echo nog gecontroleerd hoe de kleine erbij lag.

We hebben nu een nieuwe afspraak gemaakt voor morgenochtend om de kleine te gaan draaien. Ik krijg dan een spuitje met weeenremmers en om de baarmoeder wat soepeler te maken. Daarna proberen ze de kleine bij de billetjes en het hoofdje vast te pakken en te draaien. Dat kan een onplezierig gevoel geven. De kleine wordt voortdurend in de gaten gehouden of alles goed gaat. Dit draaien heeft geen gevolgen voor de kleine. Als dit lukt kan ik op de gewone manier bevallen. Als dit niet lukt wordt het een stuitbevalling of keizersnede.

Hopenlijk ben je nu iets wijzer. Zodra ik meer weet zal ik een berichtje achterlaten.
Groetjes Monique




 
Hoi, ik heb dus ook dat de baby eigenlijk de hele tijd al met het hoofdje naar boven ligt.
Het is gewoon afwachten

Groeten Renate

quote: Simone-75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-09-2005 21:46:57'));

Ik ben nu 34 wkn zwanger en ook ons kindje ligt nog in een stuit. Aangezien ze al wekenlang met haar koppie naar boven ligt, denk ik niet dat ze nog spontaan gaat draaien. Het kindje van een vriendin van me is pas met 37 weken spontaan omgedraaid, dus het kan nog wel. Anders kan het misschien nog door de gynaecoloog gedraaid worden, maar dat is volgens mij niet echt een prettige ervaring.

groetjes,
Simone




 
Terug
Bovenaan