wie heeft eerder een keizersnede gehad en is daarna "gewoon"bevallen??

hallo Allemaal,
Even mijn verhaal in het kort:
Mijn 1e(dochter) is na 24 uur bevallen ,uiteindelijk met een knip en tangverlossing op de wereld gekomen.
Mijn 2e(zoon) is na 24 uur bevallen met een spoedkeizersnede ter wereld gekomen, wat ben je dan total loss zeg,èn een bevalling èn een keizersnede!
Mijn 3e(zoon) is met een geplande keizersnede gekomen, de boel was niet rijp genoeg dus inleiden had geen zin.
Nu ben ik 33 weken zwanger van nr.4 dus, en lijkt het er op dat het weer een geplande keizersnede wordt, mits de kleine(meisje) niet zwaarder wordt dan 8 pond, dan mag ik misschien nog natuurlijk bevallen. Maar gezien mijn voorgeschiedenis heb ik niet zoveel vertrouwen in mijn lijf aangaande bevallingen.Nou waren het ook geen licht gewichten, nr.1 was 8 pond, nr.2 was 10,5 pond, en nr.3.was 9,5 pond!
Maar ik ben van mijn 1e bevallling veel sneller herstelt en was veel sneller op de been, dan bij de keizersnede,s, toen zat ik bijna 6 weken binnen.En aangezien ik nu al 3 kids heb lopen lijkt me dat niet handig.En dan lees je weer verhalen in een tijdschrift van gescheurde littekens binnenhuids enz.enz. en dan weet ik het ook niet meer....
Wie heeft ervaring met eerst een keizersnede en daarna een bevalling??
Ik hoor het graag, positief en negatief...
Bedankt!!
Liefs,
 
Hoi hoi ik begrijp dat je al 2 keizersnedes hebt gehad. Mijn 1e en 2e zijn ook met keizersnee geboren en mij werd gezegd dat ik nu niet meer gewoon mag bevallen. Ik ben nu zwanger van de derde en krijg volgende week de datum te horen van de keizersnee.

Liefs Nancy
 
ja nancy,volgens mijn man heeft de gyn.dat ook bij de laatste keizersn.gezegd dat als er nog 1tje zou komen het sowieso een keizersn.wordt. Maar nu had mijn verlosk.het erover dat als het onder de 8 pond zou blijven ik misschien onder begeleiding van het zh wel zou mogen bevallen.ik moet volg.week naar de gyn. ben wel benieuwd wat ie zegt.Als hij een keizersn.veiliger vindt, vindt ik het ook goed hoor, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Hoeveel weken ben jij nu?Omdat je volg.week al een datum krijgt?
Groet,
 
Hallo allemaal,
Vandaag voor het eerst en ik moest even reageren op de vraag na een keizersnede gewoon bevallen.
Ben moeder van 3 dochters, mijn oudste dochter is met een keizersnede ter wereld gekomen. Had een HELLP en is te vroeg geboren. De andere 2 zijn "gewoon" geboren, wel in het ziekenhuis. Dus het kan wel.
Ben nu zwanger van ons 4e kindje en ga zoals het er nu naar uitziet weer "gewoon" bevallen. Ben wel weer verplicht om in het ziekenhuis te bevallen maar dat vind ik niet erg. De ervaring was het waard!!
 
hallo

ook ik heb bij de 1e een geplande keizersnede gehad.
Bij de 2e gewoon bevallen maar moest wel in ziekenhuis.
Nu bij nr 3 moet ik ook weer in het ziekenhuis bevalllen maar als het kan ga ik gewoon bevallen.
 
Ik ben nu 35 weken. Ik had er voor gekozen om de controlles tot 36 weken bij de vk te doen. En volgende week moet ik dus naar de gyn. Ik heb wel al veel last van voorween. Dat begon bij mijn 2e dochtertje ook met 35 weken en zij is uiteindelijk met 37 weken geboren omdat ik echte weeen kreeg. Ach zolang ze maar niet op 26 juli komt haha want dan zijn mijn man en mijn oudste dochtertje al samen jarig.
Wanneer ben jij uitgerekend?

Liefs Nancy
 
Hallo dames,

Ik ben op 2 april bevallen van onze zoon, dmv een geplande keizersnede omdat hij in een stuit lag. Op de echo bij week 39 vonden ze namelijk dat het hoofdje te groot was om gewoon te bevallen. (Maar op het consultatiebureau zeiden ze bij 4 weken dat zijn hoofdje kleiner dan gemiddeld was!!)

Ik hoop bij de tweede (ben nog niet zwanger hoor) ook gewoon te kunnen bevallen. De week na mijn keizersnede las ik echter een verhaal in een tijdschrift, over een vrouw waarbij het litteken van de oude keizersnede openscheurde bij de volgende, natuurlijke bevalling. Echt gruwelijk!

Nancy, waarom krijg jij weer een keizersnede dan?

En waar snijden ze bij een tweede keizersnede, is dat op dezelfde plek of iets hoger of lager?

Channel, hebben ze bij jouw tweede kindje nog extra gelet op de wond van de keizersnede of iets dergelijks?

Groetjes Martine
 
Terug
Bovenaan