wie heeft er een versie geweigerd en wat waren de gevolgen?

A

Anoniem

Guest
Mijn kind ligt nog steeds in stuit, ben nu bijna 35 weken. De gyn zei dat ze met 36 weken toch echt wel gedraaid moet zijn, anders hebben we wellicht een probleem. Ik begin me er langzaam aan een beetje druk over te maken.

Ik neem aan dat ze dan een versie voorstellen,   maar ik moet daar echt totaal niet aan denken. Ik word al aggressief bij de gedachte dat er iemand aan mijn buik gaat staan trekken en duwen.

Dus mijn vraag is, wie heeft er al eens een versie geweigerd en hoe ging het toen verder? Krijg je dan de optie voor stuitbevalling of KS of moet je dan gewoon een stuitbevalling ondergaan omdat je niet 'meegewerkt' hebt misschien? Iemand ervaring.

Mijn nichtje heeft een paar weken geleden een keizersnede gekregen omdat ze weigerde het kind te laten draaien.
Nu was het ook wel een erg groot kind, dus misschien heeft dit mede de doorslag gekregen.
Maar bij haar is dus gewoon een keizersnede gepland, zonder dat ze daar moeilijk over deden.

Hallo mommy75

Ik weet precies hoe je je voelt.
Ben nu 37 weken.
En heb precies het zelfde als jouw.
Mijn kleine meid ligt ook in stuit met 35.1 weken heb ik bij de vk aanggeven dat ik absoluut geen versie wilde.
Zij heeft dit duidelijk op de verwijsbrief van gyn. gezet.
Met 36 weken moest ik na de gyn en die zei alleen; oke je wilt dus geen versie, das goed.
Hier in het ziekenhuis zijn ze wel een grote voorstander van een vaginale stuitbevalling, maar dat heb ik haar samen met mijn man snel even uit haar hoofd gezet. De laatste 3 weken daarvoor hadden wij al duidelijk met elkaar besproken wat wij wouden en dat dat dus absoluut geen vaginale stuitbevalling zou zijn. De gyn accepteerde onze beslissing maar probeerde toch wel heel duidelijk te maken welke risico's eraan zitten. Maar laat je echt niet van gedachten veranderen hoor !! Het is jouw lichaam en jouw kind. Wij hebben die zelfde afspraak nog een datum gekregen en nu krijgen we een geplande keizersnede.
Mijn advies, blijf sterk in je schoenen staan en neem iemand mee bijvoorbeeld je man/vriend die je daar mee helpt aangezien je hormonen nog wel eens willen toegeven hahaha.
Ik hoop dat ik je hierbij een beetje geholpen heb.
En onthoud het is echt jouw lichaam en jouw kindje !!

Groetjes Joyce.

Ze mogen je niks weigeren hoor Mommy. Als jij dat niet wilt is dat jouw keuze.
Tis jouw lijf en jouw kindje.
Ze kunnen je wel advies geven en alle voor-en nadelen met je bespreken, maar uiteindelijk maak jij de beslissing. Misschien dat er wat kwaaie koppen komen, maar die hoef je daarna toch nooit meer te zien.  Sterkte.

Miriam.

Ja niets aan toe te voegen eigenlijk maar ze kunnen het in elk geval niet weigeren, als jij niet wilt, gewoon niet doen, (je zult zien dat het dan niet lukt en zit je alsnog in dezelfde situatie) het lijkt mij heel moeilijk ik moet er niet aan denken, als ik al zie hoe pijnlijk gewoon voelen hoe die ligt is (vind ik dan he) moet ik er ook niet aan denken aan dat gedraai in mijn buik!

Je eigen hartje volgen werkt het beste meid!~!

Hoi

Het is jou lichaam en jou baby en als jij een versie niet zit zitten dan ook echt niet doen.Ik neem aan dat je niet de eerste vrouw bent die bij die gyn komt en geen versie wil.En als jij zegt dat je echt met angst een gewone bevalling aangaat dan gaan ze echt wel nadenken want een vrouw die bang aan haar bevalling begint?Dat zal wel niet echt stimulerend werken voor de geboorte terwijl concentratie heel belangrijk is helemaal bij een stuitbevalling.

Laat je niet bang maken en volg je hart.

Mocht je er echt niet uitkomen dan zou ik een andere gyn zoeken misschien dat ze dan na gaan denken en misschien is er wel niets aan de hand en kun je gewoon in alle rust kiezen.

Succes

ik dacht ik reageer even

mn schoonzusje was ook zwanger en het kindje lag ook in stuit
zij heeft wel een versie geprobeerd die haar 100% is meegevallen ondanks alles is het niet gelukt( eigenwijs kindje )
zij kreeg de keus gewoon bevallen   en keizersnee
zij heeft bewust gekozen voor in de eerste instantie een gewone bevalling   met als het niet lukt een ks
vorige week is ze bevallen ze was helemaal voorbereid voor een ks infuus en zo
maar het kindje is via de normale manier geboren zonder gekke dingen en in drie persweeen

dus zo kan het ook

gr eus 41wk en 1dgzwanger

Hoi,
Ik hoor hele goede verhalen over voetreflextherapie. Met een bepaalde massage kan geprobeerd worden om de baby te draaien, dit is 100% ' babyvriendelijk'.
Ik heb zelf ook een naar gevoel bij een draaipoging. Ik denk altijd maar zo, een baby ligt niet voor niks in een stuit, misschien is daar wel een hele goede reden voor.
Succes, Groetjes, Noortje

Terug
Bovenaan