wie heeft er een versie geweigerd en wat waren de gevolgen?

Ik wilde ook geen draaipoging en kreeg toen de keuze tussen ks en vaginaal, ik heb gekozen voor vaginale bevalling, lees maar even hier: http://46896.rapidforum.com/topic=100175379059

Bij mij kwamen ze er pas achter toen ik al volledige ontsluiting had. Ik kad dus geen keuze en moest een vaginale bevalling.
Ik vond dit een superbevalling, in tegenstelling tot de eerste, die in gewone hoofdligging eruit is gekomen.
Het ging supersnel, binnen 2 minuten eruit! En zelfs niet ingescheurd!
Sil

Hoi Mommy75,

Mijn kindje lag overdwars in mijn buik & mijn placenta lag aan de bovenkant van mijn baarmoeder (zegmaar tegen mijn buikwand). Heb ook resoluut een versie geweigerd. De kans is niet heel erg groot dat het lukt (zeker niet als je placenta boven ligt). Het is mijn lichaam en mijn kindje. Ik heb er 9mnd lang alles aan gedaan om mijn kindje gezond op de wereld te krijgen. Laat je gevoel spreken en laat je niets "aansmeren"  wil je het niet dan wil je het gewoon niet!!! Ik heb met 38weken en 5 dagen een keizersnede gehad. Ik ben nu al 8,5 maand trotse moeder van een geweldig dochtertje! En bij een 2e zou ik precies hetzelfde doen. Is je gynaecoloog het er niet mee eens (tja, want een keizersnede is toch duurder ), dan ga je gewoon naar een ander!!! Die van mij heeft er niet moeilijk over gedaan.
Heel veel succes!! ben benieuwd naar je beslissing!!

(hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat een versie slecht is )

gr.Eveline

Oja, ik had natuurlijk geen keuze tussen een natuurlijke bevalling en een ks. Naar mijn weten is het nog geen vrouw gelukt om een kindje er overdwars uit te krijgen (au)
gr.Eveline

Vandaag begon de gyn over de versie en ik heb hem geweigerd. Ze deed er totaal niet moeilijk over, ik krijg nu met 39 weken een keizersnee tenzij de baby nog draait. Als het water eerder breekt en ze ligt nog in stuit dan krijg ik dan de keizersnee. Ik was blij dat ze er zo gemakkelijk over deed en het me niet moeilijk maakte, was erg prettig!

Hoi mommy75,
Gefeliciteerd! Fijn dat de gynaecoloog er niet moeilijk over deedt.   De totale keizersnede (van ruggeprik tot uitslaapkamer) heeft maar 45minuten in beslag genomen. Eitje dus . Daarna heb ik er niet heel erg veel last van gehad (tuurlijk het is een operatie, je kan dus niet gelijk op de fiets springen haha).

Wel een tip: Als je vliezen breken wanneer de baby niet gedraaid is, dan moet je gelijk gaan liggen. Normaal fungeert het hoofdje van de baby als 'stop". Dat heb je nu niet. Als je gewoon blijft lopen dan heb je een kans dat de navelstreng naar beneden zakt en klem komt te zitten (geen paniek, gewoon gaan liggen dan is er niets aan de hand).

Voor de rest: Een "fijne" bevalling (als beebje nog draait) of een "fijne"keizersnede!

Succes met de laatste loodjes!

gr.Eveline  

Terug
Bovenaan