Wie heeft er ervaring met babyhaler, ventolin en flixotide

Hoi hoi,

Ik loop nog bij de huisarts en moet over 2 weken terugkomen. Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met ventolin, voel me er onrustig door (schijnt een bijwerking te zijn). Heb dit ook gezegd tegen de huisarts, maar volgens haar is het het beste. Heb wel het idee dat het helpt, vooral nu hij erg druk is met lopen en trap op klimmen.

Hoe doen jullie het op het kdv? Heb geen idee of ze daar ervaring mee hebben. Donderdag eens vragen.

Hoi Kabo,

Ik heb sinds een maand ook zo'n toeterding voor mijn dochter d'r medicijnen. Op aanraden van een vriendin  ben ik toen het volgende gaan doen.
Op de grond gaan zitten met mijn benen wijd. Laat je kindje tussen je benen gaan liggen, zodat je zijn benen naar beneden liggen en zijn armen onder jouw bovenbenen. Op deze manier kun je zijn hoofd ' in de houdgreep'   leggen als dat nodig is. Maak er vooral een spelletje van! Op deze manier kun je de toeter op zijn mond zetten en lang genoeg vasthouden zonder dat hij wegdraait met zijn hoofd. De eerste week hebben mijn man en ik de medicijnen samen gegeven. Onder het vasthouden constant prijzen dat ' ie het zo goed doet en dat je trots op 'm bent.
We hebben dit een week lang zo volgehouden. Roep 'm bij je en zeg dat het weer tijd is voor het puffen. Na deze week (misschien gaat het iets sneller, of duurt het iets langer) komt mijn dochter nu uit zichzelf naar me toe, gaat liggen en pakt de puffer zelf.
Op het moment dat ze 'm op d'r mond krijgt is het nog wel even huilen, maar da's denk ik meer om te laten weten dat ze het er nog steeds niet echt mee eens is. (op zich geen probleem, want op deze manier ademt ze natuurlijk de medicijnen ook beter in). Let er ook op dat ze meteen na het inhaleren wat water drinken, volgens mijn schoonvader krijg je van deze medicijnen een naar gevoel in je mond en kun je dat op deze manier makkelijk ' wegspoelen'.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, mij heeft het in ieder geval wel geholpen.
(de houdgreep methode hebben we ook geprobeert, maar zelfs met zijn 2-en kregen we dat rotding nog niet lang genoeg op haar mond gedrukt).

Succes.
Sietske

Hoi Kabo,

die bijwerking is inderdaad bekend. Ik kan zelf ook niet goed tegen Ventolin en aanverwante medicijnen (bijv. Oxis): ik krijg er hartkloppingen van. Nu gebruik ik bij benauwdheid Spiriva. Dat gaat beter.

Groetjes, Marijon

Hoi Kabo,

ook onze dochter heeft een spray gehad. 6 dagen hebben we haar in de houdgreep moeten houden daarna was het geen probleem meer. Lag ze heerlijk rustig te wachten tot de inhaler op dr mond gezet werd. Waarschijnlijk had ze door dat t moest en ze geen keus had.

hoi hoi
in het begin is het voor zo,n kleintje ook niet echt prettig zo,n groot ding aan de mond.
maar neem van mij aan dat ze het snel door hebben dat het helpt tegen hun benauwdheid.
succes he.
liefs sil

Hoi hoi,

Allemaal bedankt voor de tips, inmiddels gaat het zonder brullen en houdgreep. Gisteren bij de huis arts geweest en het heeft effect gehad, klonk al veel beter. Ze adviseerde tot eind feb door te gaan met flixotide en ventolin alleen als het echt nodig is. Gelukkig maar, was al bang dat ie er aan vast zat net als ik.

groetjes Kabo

Daniel krijgt sinds gister ook Ventolin met de babyhaler. Jemig wat een gedoe. Fijn dat er al een topic over was, kan ik mooi jullie ervaringen lezen. Ik hoop dat het net zoals bij de neusspray, over enkele dagen beter gaat. Voor de neusspray gaat hij tegenwoordig braaf in de houding zitten :)

Groetjes, Yvette

Hallo

Die reactie van de vetolin om die niet voor het slapen te geven , dat had ik geschreven.
Bijwerking is helaas dat kinderen er een opgejaagd gevoel van krijgen, hartslagverhoging. hier kwamen we achter tijdens de opname van Luc. werd ook door verpleging verteld.

Succes monqiue

Terug
Bovenaan