Wie heeft er ervaring met Clomid?

Hoi baby09,

Nee dit hoeft niet. En waarom niet omdat nhiet iedereen direct reageerd op de clomid. Soms ben je een zwaardere dosis nodig om je eitjes te stimuleren om te groeien en uiteindelijk ook te springen.

Ik heb ook PCOS alleen een lichte vorm bij mij was er direct resultaat bij de minste dosering maar het kon nog wel iets sneller vandaar dat ik nu 75mg heb gekregen. De fertiliteitsarts zei dat ik een lichte vorm had maar durfde dit eigenlijk niet hardop te zeggen.

Ik ben nu in afwachting. Heb donderdag nog een echo om te kijken of mijn eitje daadwerkelijk weg is. En dan volgende week vrijdag/zaterdag mijn NOD.

Ik krijg telkens een echo voor follikelmetingen. Als er een groeiend eitje aanwezig is moet ik daarna bloedprikken om de juiste datum van eisprong vast te stellen en daarna krijg ik   nog een echo om te kijken of het echt weg is en er geen cystes in de weg zitten.

Waarom geven zze je eigenlijk geen kuurtje om je menstruatie op te wekken dan zit je ook niet steeds in afwachting over wanneer het komt. Je slikt dan 10 dagen een kuur en dan moet je binnen drie a zeven dagen ongie worden. Dan kun je daarna ook direct starten met de clomid.

Groetjes Russell

hey baby,

moet zeggen dat ik het eens ben met russel: waarom geen provera of duphaston? dit zijn medicijnen die je moet slikken op een ongesteldheid op te wekken.. daarna kun je dan, op de 3e dag van  je ongesteldheid,  beginnen met clomid.

ik ben vorig jaar augustus gestopt met de pil en ben helemaal niet ongesteld geworden. ik heb ook pco. russel heeft al uitgelegd wat dat inhoudt.. ik heb dus zoveel eitjes per eierstok, dat ze geen ruimte hebben om door te groeien en ik dus geen eisprong heb. dankzij clomid (ben nu de 2e maand bezig) gaat het hartstikke goed en ik heb een eisprong!

ben afgelopen week meerdere malen naar het ziekenhuis geweest voor echo's, gisteren of vandaag is mijn eisprong. ik voel het niet, maar dit is wat de dokter gisteren zei. Gisteravond goed ons huiswerk gedaan en moet strax terug voor een samenlevingstest. benieuwd hoe dat gaat.

en de bijwerkingen van clomid.. heb ik wel last van. ben sneller chagerijnig, erg moe en volgens mn vriend heb ik ontzettende stemmingswisselingen..

nou ik ben benieuwd hoe het nu met jou gaat. hoop dat je snel aan de slag kan!

succes!

groeten diaan

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar wil toch graag even mijn verhaal doen omdat ik merk dat ik een uitlaatklep nodig heb;

ik ben 31 jaar en reeds 15 maanden bezig.Ben wel al vanaf november 2006 gestopt met de pil maar dit was meer om mijn cyclus te peilen.Juni vorig jaar actief begonnen en na een half jaar richting gyneacoloog. 2 rondes Clomid 50, daarna 100 en daarna 150 mgr. En dat laatste had resultaat. Vandaar dat de gyn. me adviseerde om een half jaar verder te gaan met 150 mgr. Nu zit ik in de 4e ronde 150 mgr. en ik word er moedeloos van. Afgelopen maand 2 dagen overtijd maar nee hoor, daar kwamen de rode duivels weer aan . Al met al is dit dus al mijn 8e ronde clomid en het wordt elke maand moeilijker.

Merk dat ik er erg chagrijnig van word en minder functioneer in mijn huidige leventje. Probeer goed over te komen en ook heel positief maar ik merk dat dat steeds moeilijker word. Steeds meer mensen in mijn omgeving worden zwanger van hun eerste, tweede of zelfs derde kind en ik gun het ze van harte maar ik denk steeds vaker: HALLO EN IK DAN????

Nou goed...graag hoor ik jullie ervaringen met zoveel rondes clomid en hoe jullie je er doorheen slaan.

hey sporty : een heel bekend verhaal meid, ik heb nu 7 rondes clomid erop zitten en ik ben afgelopen meid zwanger geweest maar dat was een bbz dus ben met spoed geopereerd en me linkereileider is verwijderd,   Ik heb altijd veel last van de clomid dus mijn omgeving weet gelijk wanneer ik ze weer aan het slikken ben haha,
Ik kan ook nog wel erg blij zijn voor mensen die zwanger raken maar ook ik denk wel eens van pfff waarom lukt het nou bij mij toch niet of waarom heb ik nou steeds die ellende, maar weet meid ook onze tijd komt en geef de moed niet op probeer positief te blijven ook al is dat soms erg moeilijk, wij zijn indmiddels ook al langer dan anderhalf jaar bezig voor de tweede

xxx linda

Hoi meiden,

Sporty: Welkom meid en groot gelijk heb je je kunt hier lekker je verhaal kwijt dus typ maar raak. Ik weet ook wat je bedoelt hoor. Ik ben nog maar twee maand met clomid bezig maar wel al anderhalf jaar aan het proberen om zwanger te worden.

Diaanmike: He meid zat jij toen ook niet op het topic eerste keer naar de gyn? Ik dacht dat de naam me bekend voor kwam.

Nou heb verder even niks te melden. Morgen om 10.15 naar de gyn voor een meting en dan weet ik de juiste NOD datum.

Jullie horen van mij.

Groetjes Russell

Hoi meiden,

Wat leuk dat jullie meepraten, vindt het erg fijn om ervaringen uit te wisselen.

Ik heb nu echt heel erg buikpijn, dus het lijkt erop dat mijn menstruatie eraan komt. Nu maar duimen dat het echt doorzet, zodat ik ook kan beginnen met Clomid. De reden dat ik denk dat ik geen andere medicijnen heb gekregen is omdat de gynaecoloog zei dat  het eventueel ook mogelijk is om toch zwanger te worden zonder Clomid, maar ik denk zelf dat dit er deze maand niet inzit.

Sporty, gelijk heb je hoor dat je je ei kwijt wilt. We kunnen er hier met z'n allen over praten en dat is erg fijn.

Nou meiden we houden elkaar op de hoogte.

Is er iemand in afwachting van zijn NOD?

Liefs,
Baby09

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Jullie hebben ook allemaal Clomid gekregen ivm het niet volgroeien van een eitje?
Dat was bij mij dus het geval...... Eisprong was wel dik in orde!

Maken jullie eigenlijk allemaal gebruik van ovulatietesten?

xxx

goedenmorgen meiden..

ik zal me eigen even voor stellen.
ik ben samantha en me vriend en ik zijn al anderhalf jaar bezig om zwanger te worden.
maar ook ik had een onregelmatige cyclus dan weer 40 dan weer 65 dus de
gynacoloog heb allerlei tests gedaan en alles was goed..
dus kreeg ook clomid voor geschreven 50 mg..
nou ging ik terug en me eitje was 18 mm dus dat was allemaal goed.
en nou ben ik al 6 dagen overtijd en gister getest en ben ZWANGER!!
dus hou moed meiden ookal is het lastig want iedereen om je heen is zwanger of het gaat er over..maar het komt goed..
succes meiden

groetjes samantha

Terug
Bovenaan