Wie heeft er ervaring met de Aerosleep?

Alweeeer een vraagje van mijn kant! Wij hebben toen we ons kamertje kochten op aanraden van de verkoopster een Aerosleep veiligheidsmatrasbeschermer gekocht. Aangezien we al aardig wat zijn verloren als het om kindjes gaat en dus best bang zijn vonden we dit een veilig idee ondanks dat ze vrij prijzig zijn. Wij wisten echter niet beter dan dat er over de Aerosleep normale hoeslakentjes van katoen konden...de verkoopster had hier niks over gezegd en ons alleen de matrasbeschermer met anti wiegendood cover verkocht. Nu kwam mijn man bij Prenatal om er ook 1 voor het wiegje te kopen en toen vertelde de verkoopster daar dat de Aerosleep alleen werkt als je er ook het Aerosleep hoeslakentje met kleine gaatjes voor het ademen overeen doet en dat katoenen hoeslakentje het beschermende effect dus teniet doen. We hebben nu dus de Aerosleep in huis en katoenen hoeslakentjes die al gewassen zijn..... Dubbelop dus. Mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de aerosleep incl. de bijpassende hoeslakentjes en hoe dit bevalt qua wassen enzo.... Je mag er namelijk geen hydrofiel lakentje opleggen voor onder het hoofdje want dan krijgt het kindje alsnog geen lucht als het zich omdraait.

Graag jullie reacties...

x ing

Hai Inge,

Wij hebben ook op aanraden van de verkoopster een Aerosleep bestelt. Ze kwam bij ons ook aan met zo'n speciale hoeslaken maar zei dat we er ook een Jersey hoeslaken over heen mochten doen, zolang het maar geen katoenen was. Zij vertelde ons dat katoen namelijk elke keer als je het wast steeds meer in elkaar  trekt/krimpt, waardoor  er dus niet meer goed door te ademen valt. Een Jersey heeft dit niet. Wij zijn dus voor de Jersey hoeslaken gegaan.
Heb net even gespeurt op internet en zag daar ook dat een jersey wel mag maar dat de Aerosleep dan niet zo optimaal werkt als met de speciale Aerosleephoeslaken. Balen dat je nu wel met die katoenenlakentjes zit.

Groetjes
Wilma
18 wk en 1 dg

Ik snap heel goed dat jullie het een veilig idee vinden zo'n airosleep. Ik heb er zelf ook over nagedacht. Heb uiteindelijk besloten dit niet te doen, omdat ik bang was als mijn kindje straks ergens anders slaapt bv. op het kinderdagverblijf en hij/zij dan er geen heeft en je kind slaapt op de buik de kans nog groter is op wiegedood.
Dus een tip voor jullie als jullie kindje ergens anders slaapt neem het matrasje dan ook mee (maar waarschijnlijk hebben jullie dit zelf ook al bedacht).
Hopelijk kunnen we snel van onse kindjes genieten.
Voor jou Inge is het nu wel heel snel.

Liefs, Sarah

Hoi,

Ik heb pas gehoord dat wiegendood te maken heeft met een afwijking in de hersenen en niets te maken heeft hoe de baby ligt ofzo. Ik weet alleen niet wat er van waar is.

Hai,

Mijn moeder gaat opassen en daarvoor heb ik ook een aerosleep gekocht. Duur grapje maar als je het thuis hebt moet de oppas het ook hebben vonden wij. Eigenlijk net wat jij zegt dus!

X ing

Hallo Inge,

Al ben ik dan niet meer zwanger (hoop het wel weer snel te worden) Ik lees regelmatig toch nog mee op het forum. Vandaar ook dat ik jou vraag tegenkwam. Ik heb dat mij zoon geboren werd ook een aerosleep gekocht met daarbij twee hoeslakentjes. Ze bevallen mij echt uitstekend ik zou niet meer anders willen. De hoeslakentjes en het matrasje kunnen heel goed gewassen worden, vervormen of verkleuren niet. Nu met deze warmte ligt het mannetje niet te zweten in zijn bedje (iets wat hij op het kdc wel doet) Ik zou zelf wel de hoeslakentjes erbij doen, ze zijn er speciaal voor gemaakt en zo maak je gebruik van de meest optimale werking. Ik heb zelf in het allereerste begin wel een hydrofiele luier onder zijn hoofdje gelegt (alleen de eerste paar weken) toen hij wat bewegelijker werd heb ik de luier niet meer gebruikt. Verder nam ik het matrasje ook altijd mee als het mannetje ergens anders moest slapen. Tegenwoordig doe ik dat niet meer (alleen nog wel voor vakanties ed ,niet voor 1 nachtje  Mijn zoon is inmiddels 15 maanden oud en zeer goed in staat om in de meest vreemde houdingen in slaap te vallen waarbij hij dus nooit met zijn gezichtje in het matrasje ligt. Nogmaals ik vind de aerosleep een wereld uitvinding. Het is een hele hoop geld, maar je slaap er wel een stuk rustiger door vooral als ze beginnen met draaien.
Succes, als ik het goed heb ben je al bijna mama.
groetjes Mireille

hoi inge,
ik ben dan ook niet meer zwanger, maar wij hebben er ook één mét de hoeslakentjes! ik zou ze er wel bijkopen (ik heb er twee) zoals boven al gezegd, dan werkt het het beste.
en ik ben toch blij dat ik ze heb, ik wil alles doen om te voorkomen dat mijn dochtertje iets zou gebeuren. ik heb het zelf getest door mijn neus en mond in het matrasje te drukken en ik kon nog ademen, vind ik een heel veilig idee. stel dat ze een keer met haar hoofdje naar beneden komt te liggen!!!

groetjes,
daphne

Hoi Inge,

Nog even iets heel belangrijks, je mag bij de aerosleep GEEN kruiken gebruiken, dit omdat het water (mocht de kruik lekken) meteen word opgenomen door de aerosleep. Hierdoor is er grote kans op brandwonden. Staat meen ik in de bijsluiter ( en anders op de internetsite) Je kunt dit oplossen door de kruiken alleen in het bedje te leggen als je kindje er niet inligt. klinkt heel logisch, maar de realiteit is helaas anders. Op deze manier verwarm je het bedje wel voor, maar is er geen gevaar voor je kleintje. en gebruik natuurlijk een kruikenzak dit kun je controleren op vocht als je de kruik verwijderd.
groetjes Mireille

Terug
Bovenaan