Wie heeft er ervaring met de Aerosleep?

Ook ik heb een aerosleep gekocht bij aankoop babykamer. Eigenlijk omdat we volledig  overtuigd werden door een demonstratie van de verkoper mbt luchtdoorlaatbaarheid met een matrasje met een gewoon hoeslakentje en een matrasje met de aerosleep + bijbehorende hoeslakentje. Zoals mijn voorgangsters over dit onderwerp al melden werkt de aerosleep alleen goed met een bijpassend hoeslakentje. Aangezien ik zelf het  hoeslakentje wat stug vond en van plan was - voor het geval het te hard zou zijn - gewone hoeslakentjes te kopen, zie ik daar nu van af nu ik hier positieve  berichten over dit systeem lees.  
Wel merk ik dat de kraamzorg wat behoudend tegenover dit nieuwe soort nieuwigheden staat. Zo ook bijvoorbeeld   tegenover de Bellywarmer, een elektrische kruik. Maar juist dit lijkt me veel beter dan  die ouderwetse kruiken met heet water die de kraamzorg nog steeds aanraadt.    
Het enige wat ik niet gekocht heb aan nieuwigheid is het Velluxdekentje. Dit vond ik echt veel te duur aangezien baby ´s al gauw op een slaapzak overgaan en een gewoon katoenen dekentje volgens mij net zo goed is.

Tania

Dat van de kruikjes heb ik even nagevraagd bij de firma en dit was het antwoord. ( geeft weer wat helderheid!!):

"Het is zelfs omgekeerd: indien een kruik onverhoopt zou lekken, zakt het
hete water direct door de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de
onderste adsorptielaag, waarin het zich verspreidt. Het kind ligt dus niet
in direct contact met het water.
Indien een kruik lekt op een matras zonder AeroSleep BabyProtect, blijft die
matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind veel langer in direct
contact met het hete water komt.
Indien u twijfelt kunt u het eenvoudig op een stukje van uw matras en
Babyprotect uitproberen...

Ook is het zo dat u met een BabyProtect veel minder gebruik hoeft te maken
van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet
opwarmen, maar slechts de luchtlaag."

Keurig beantwoord door een medewerker van aerosleep!

Wij hebben toen zo'n oplegmatrasje van Aero-sleep gekocht omdat onze zoon op zijn buik sliep. Maar in principe is het niet echt nodig als hij toch op zijn rug ligt. Maar goed wij hadden dus zo'n oplegmatrasje, dat kun je gewoon over het matrasje heen doen. Maar dat was voor een wieg. Mischien hebben ze die wel niet voor een ledikant.

Hoi,

Ik heb ook een aerosleepovertrekhoes besteld. Maar nu bedenk ik me opeens: Je gebruikt bij het opmaken van het bedje ook een moltonhoes. Moet je deze dan onder de aerosleephoes gebruiken of helemaal niet? Lijkt me dat als je de moltonhoes over de aerosleep heen doet, deze helemaal geen functie meer heeft.
Of is de speciale aerosleep hoeslaken hier ook de oplossing voor?

Hallo dames,

Ik gebruik ook de aerosleep met bijbehorende hoeslakentjes.Dit werkt prima en ik vind het een erg veilig idee. Ik denk dat het systeem niet optimaal werkt met gewone hoeslakentjes, dus dan is het eigenlijk zonde van de dure aankoop. Bijkomend voordeel is dat er eigenlijk nooit iets doorheen gaat (als je kindje spuugt bijvoorbeeld) en dat het matrasje dus heel mooi blijft. Een extra molton is dan niet meer nodig en zeker niet over de aerosleep heen!!!

En Inge, voor de wieg heb ik 'm niet gekocht omdat een baby dan eigenlijk met name op de rug of de zij ligt en nog niet zelf kan draaien.

Groetjes Janine

Terug
Bovenaan