wie heeft er ervaring met de bellytalk

A

Anoniem

Guest
Hoi aanstaande mama's,

Ik heb wat gesnuffeld op internet en kwam de bellytalk tegen. Een apparaatje waarmee je al vroeg in de zwangerschap het hartje van de baby kunt horen. Dit apparaat kun je huren.

Ik ben benieuwd of er dames zijn die ervaringen hebben met dit apparaat.

Succes met de zwangerschappen.

Groetjes

hallo

ik heb in het begin van mijn zwangerschap de doptione en weekje gehuurd bij bellytalk.
Het is erg leuk en geruststellend om af en toe naar het hartje te luisteren, maar kan ook weer veel spanningen opleveren als je het hartje een keer niet kan vinden.Dit is ook de reden dat ik hem na een week terug heb gestuurd op den duur wilde ik elkje dag even luisteren en merkte ik aan mezelf dat als ik het even niet goed kon vinden ik best wel in de stress raakte.  Uiteindelijk blijft het natuurlijk jouw keus als je het wel of niet huurt, maar dit is mijn ervaring
suc6 verder

groet marvi 21 weken

Ik heb er geen ervaring mee, maar mezelf kennende, zou ik ook elke dag aan dat ding hangen - en dat lijkt me ook niet zo gezond. Ik heb voor mezelf het idee dat ik nu (na 12w) maar moet vertrouwen dat het allemaal goed komt daarbinnen. En verder de controles van de verloskundige en de 20-weken echo. Dat lijkt me dan wel even genoeg... Ik merk namelijk dat ik iedere keer voor zo'n controle weer een beetje gespannen ben, en ik ben bang dat 't daardoor alleen maar erger zou worden.

Bovendien... als het goed is, kan ik na die 20-weken echo al snel m'n kindje voelen bewegen, en dat lijkt mij het ultieme bewijs dat 't allemaal goed gaat.

Veel succes met je beslissing! Je moet toch gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
~Hilde

Hallo,

Ik heb zelf de babysound gekocht en ik vind het wel fijn om hem in huis te hebben. Ik luister niet iedere dag, maar juist voor de momenten dat je hem een keertje een dag niet zo veel gevoeld hebt is het fijn om even naar het hartje te luisteren en zo te weten dat alles toch nog goed is. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je zelf ingesteld bent. Als je weet dat je zelf iedere dag gaat zitten luisteren en je zorgen gaat maken als je niks hoort kan je hem denk ik beter niet aanschaffen, want de kans zit erin dat je hem niet altijd kunt horen doordat hij misschien verkeerd ligt. Als je dit niet doet is het denk ik een mooie aanvulling.

Succes ermee.

groetjes Danique
32w0d

Hoi,

Ik heb geen ervaring, maar heb er afgelopen zaterdag wel een besteld.
Mezelf kennende ga ik niet elke dag luisteren, maar gewoon zo nu en dan... :)

Het lijkt me gewoon erg leuk om dit thuis ook te kunnen doen.
En wat ook handig is, als ik het zat ben, dan kan je hem gewoon direct terug sturen.

Ik ben benieuwd :)

Liefss..

hoi meiden,

Ik heb de angelsound.. ik heb er erg veel aangehad vooral omdat ik heel erg mijn onzekere momenten heb gehad.. (miskraam ervoor..)
in het begin zat ik te luisteren naar mijn eigen hartslag. hihi
want ik bleek een voor liggende placenta te hebben.. maar toen ik eenmaal het verschil wist ging het goed..
in het begin luister je VAAK.. maar na verloop ga je minder luisteren.. en het heeft mij alleen maar gerust gesteld..
het ding is ook niet super duur.. bij kids-room.nl hebben ze hem!

succes

liefs Annemieke
40/3 (erg he...)

hoi kroon,

Ik heb de bellytalk voor een maand gehuurd en vond het heerlijk om even naar ons kindje te luisteren. Deed het niet elke dag maar toch wel om de dag ofzo, ik heb hem na een maandje teruggestuurd omdat ik toen ook het kindje begon te voelen dus. Ik zou hem wel pas huren als je ongeveer 10weken ben omdat je dan het hartje zeker kan horen.
succes groetjes

hmm, kan zo'n doptone niet heel vervelend zijn voor het kindje (die van mij vindt het in elk geval duidelijk niet leuk).
Ik heb ook wel eens gehoord dat een doptone schadelijke effecten kan hebben op het kindje. Of het waar is weet ik niet, maar ik zou dat eens uitzoeken voordat ik regelmatig voor mijn eigen lol die doptone op mijn buik zou zetten.  Als je het erg leuk vindt om het hartje te horen, zou je ook het geluid bij de verloskundige op kunnen nemen en thuis afluisteren.

groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan