Wie heeft er ervaring met een keizersnede

A

Anoniem

Guest
Vlgd week moet ik naar de gynaecoloog, i.v.m. een stuitligging. Nu weet ik zeker dat ik niet voor een stuitbevalling ga, iv.m. bekkeninstabiliteit. Maar hoe zit dat met een keizersnede wanneer wordt die gepland? Wie heeft daar ervaring mee?http://

Ik heb een keizersnede gehad, maar een ongeplande omdat het kindje er gewoon niet uit wilde, een lange tijd persen.
Ik heb dus geen ervaring met de situatie zoals die bij jou is, maar denk niet te licht over een keizersnede. Sommige mensen zeggen zo makkelijk, oh dan neem ik wel een keizersnede, maar bedenk wel dat het een buikoperatie is !
Je hebt flink pijn erna, je moet 2 dagen met een catheter lopen,nou ja lopen, de eerste dagen waggel je meer,  en je mag erna minimaal 6 weken niks tillen of zware dingen doen of auto rijden.

Groetjes Bianca

Ik heb ook een ongeplande keizersnede gehad en dat is inderdaad geen lichte ingreep.
zoals mijn voorgangster al zegt, de eerste twee weken kun je niets.
Het is dna ook handig om alvast iemand te hebben die je helpt als de kraamhulp weg is.

En inderdaad 6 weken niets tillen en na 8 weken voor het eerst naar de winkels kunnen......
Eeen voordeel is wel dat je onderwereld in tact blijft!

Veel succes

gr mama vna MD

dat  is dan ondanks alles weer mooi meegenomen als  je onderwereld intact blijft ( mooie woordkeuze trouwens hihi). Want ik merk toch echt een groot verschil in mijn onderwereld na mijn bevalling, nu komt er nog een, vraag me af of het dan nog erger word :-(

Voelt het echt zo erg na een natuurlijke bevalling??
gr mama van MD

iK HAD EEN AFSPRAAK STAAN VOOR EEN GEPLANDE KEIZERSNEDE OMDAT MIJN ZOONTJE IN EEN STUIT LAG.

2 DAGEN VOOR DE KZ BRAKEN MIJN VLIEZEN EN IS HIJ MET EEN (SPOED)KEIZERSNEDE GEHAALD.DAT SPOED VIEL TROUWENS WEL MEE.OMDAT HIJ NIET KON INDALEN DOOR DE STUIT LIEP HET VRUCHTWATER MET SLOTEN TEGELIJK WEG.OM HALF 8 BRAKEN MIJN VLIEZEN,GELIJK GEBELD EN WE MOESTEN DIRECT KOMEN.IK MOCHT NOG IN DE AUTO EN BIJ HET ZH GELIJK IN EEN ROLSTOEL NAAR DE VERLOSKAMERS.DAAR WAREN WE OM 8 UUR.TOEN HEB IK EEN CTG GEHAD EN IS NOG WAT BLOED AFGENOMEN EN EEN INFUUS GEPRIKT VOOR DE NODIGE ZAKKEN VOCHT.TOEN BEN IK GESCHOREN(KLEIN STUKJE) EN KREEG IK EEN KATHETER.(TOT DIE TIJD MOCHT IK NAAR DE WC)OM HALF 12 WERD IK GEHAALD VOOR DE OK EN OM KWART OVER 12 WAS MIJN ZOONTJE ER.NADAT IK HEM EVEN HEB VASTGEHOUDEN GING HIJ NAAR DE KRAAMAFDELING MET MIJN VRIEND OMDAT DE OK TE KOUD WAS.OMDAT IK HELE HEFTIGE NAWEEEN HAD HEB IK 2 UUR OP DE UITSLAAPKAMER GELEGEN.DAARNA NAAR DE KRAAMAFDELING EN GENIETEN VAN MIJN ZOONTJE EN SHOWEN AAN DE FAMILIE.DE DAG ERNA HEBBEN ZE MIJN KATHETER VERWIJDERS EN KON IK LOPEND NAAR DE WC.DIT DEED WEL PIJN MAAR WAS TE HARDEN MET MIJN MORFINEPOMPJE.SAVONDS IS HET INFUUS VERWIJDERD EN DEED IK HET MET 5 PARACETEMOL OP EEN DAG.OP DAG 4 MOCHT IK NAAR HUIS EN NA 1,5 WK BWN IK VOOR HET EERSTE GAAN WANDELEN(KLEIN STUKJE)IK HEB WEL 2 MAAND LAST GEHAD VAN DE WOND EN NU IK WEER ZWANGER BEN VOEL IK HEM SOMS NOG WEL.O JA DE KZ WAS GEPLAND MET 38WK WN 6 D

SUCCES ALS JE ER EEN KRIJGT EN JE NIET TE DRUK OVER MAKEN.
KOMT VAST GOED EN ZE BEGELEIDEN JE PRIMA!

Hoi hoi,

Ik heb 2x een keizersnede gehad: de eerste was een ongeplande keizersnede, geheel onder narcose en de tweede was een geplande keizersnede, met een ruggeprik. Ik heb al een keertje opgeschreven hoe dit ging, maar dit is al een tijdje geleden.
In ieder geval werd de tweede met ongeveer 38 en halve week zwangerschap gepland. Ik mocht zelf de dag uitzoeken in de week die hun aangaven.
Ik was om acht uur 's ochtends aan de beurt, maar helaas werkte de eerste ruggeprik niet meteen, kreeg daarom maar een tweede en viel toen flauw omdat schijnbaar de eerste ruggeprik toch nog ging werken, dus had ik een dubbele dosis gehad... maar gelukkig werd ik op tijd 'wakker' om ons zoontje meteen te zien nadat hij uit mijn buik was gehaald.
Schijnbaar gaat alles bij mij een beetje langzamer, want de volgende dag werd mijn catheter verwijderd en helaas kon ik die dag echt niet zelf plassen, weer een nieuwe voor een dag gekregen en toen die 24 uur later verwijderd werd kon ik wel weer gewoon. (Dit probleem had ik al tijdens mijn eerste keizersnede gehad, maar helaas wilde het personeel niet na me luisteren...)

Enfin: ik heb 2 gezonde zoons en ben voor de derde keer zwanger... dus ik durf nog steeds. Gewoon rustig eronder blijven, een keizersnede is niet fijn, maar ja, een gewone bevalling ook niet!!

Je wordt verder goed begeleid, krijgt goede begeleiding na je keizersnede (als je moet hoesten bijv. moet je een kussentje op de snede drukken, dan doet het niet zo zeer). Mijn tweede keizersnede is over de eerste snede gezet en erg mooi geheeld, hoop dat het deze keer ook weer zo mooi gedaan wordt.

Succes en zie er niet teveel tegenop, het komt allemaal goed!

Geniet ze van jullie beeb. Liefs Renata.

nou laat ik zeggen dat de boel aardig opgerekt geweest is en dat je dat wel kan voelen. Ik wil niet helemaal in details treden, maar als de man wat dunner is of gewoon standaard, dan voel ik er niet   veel van. Dat is echt super balen. En dan te bedenken dat   voor   dat ik kinderen had ik juist het tegenovergestelde probleem had, het was te nauw en daar ben ik zelfs aan geopereerd. Ik heb geen partner op het moment, maar ik hoop dat als ik wel iemand tegenkom hij wat dikker dan gemiddeld is, dat ik er op zijn minst nog wat van voel. Vandaar dat ik zeg dat ik hoop dat het niet nog erger word na baby nr 2.

Terug
Bovenaan