Hoi hoi,
Ik heb 2x een keizersnede gehad: de eerste was een ongeplande keizersnede, geheel onder narcose en de tweede was een geplande keizersnede, met een ruggeprik. Ik heb al een keertje opgeschreven hoe dit ging, maar dit is al een tijdje geleden.
In ieder geval werd de tweede met ongeveer 38 en halve week zwangerschap gepland. Ik mocht zelf de dag uitzoeken in de week die hun aangaven.
Ik was om acht uur 's ochtends aan de beurt, maar helaas werkte de eerste ruggeprik niet meteen, kreeg daarom maar een tweede en viel toen flauw omdat schijnbaar de eerste ruggeprik toch nog ging werken, dus had ik een dubbele dosis gehad... maar gelukkig werd ik op tijd 'wakker' om ons zoontje meteen te zien nadat hij uit mijn buik was gehaald.
Schijnbaar gaat alles bij mij een beetje langzamer, want de volgende dag werd mijn catheter verwijderd en helaas kon ik die dag echt niet zelf plassen, weer een nieuwe voor een dag gekregen en toen die 24 uur later verwijderd werd kon ik wel weer gewoon. (Dit probleem had ik al tijdens mijn eerste keizersnede gehad, maar helaas wilde het personeel niet na me luisteren...)
Enfin: ik heb 2 gezonde zoons en ben voor de derde keer zwanger... dus ik durf nog steeds. Gewoon rustig eronder blijven, een keizersnede is niet fijn, maar ja, een gewone bevalling ook niet!!
Je wordt verder goed begeleid, krijgt goede begeleiding na je keizersnede (als je moet hoesten bijv. moet je een kussentje op de snede drukken, dan doet het niet zo zeer). Mijn tweede keizersnede is over de eerste snede gezet en erg mooi geheeld, hoop dat het deze keer ook weer zo mooi gedaan wordt.
Succes en zie er niet teveel tegenop, het komt allemaal goed!
Geniet ze van jullie beeb. Liefs Renata.