Wie heeft er ervaring met een keizersnede

A

Anoniem

Guest
Vlgd week moet ik naar de gynaecoloog, i.v.m. een stuitligging. Nu weet ik zeker dat ik niet voor een stuitbevalling ga, iv.m. bekkeninstabiliteit. Maar hoe zit dat met een keizersnede wanneer wordt die gepland? Wie heeft daar ervaring mee?http://

Ik heb een keizersnede gehad, maar een ongeplande omdat het kindje er gewoon niet uit wilde, een lange tijd persen.
Ik heb dus geen ervaring met de situatie zoals die bij jou is, maar denk niet te licht over een keizersnede. Sommige mensen zeggen zo makkelijk, oh dan neem ik wel een keizersnede, maar bedenk wel dat het een buikoperatie is !
Je hebt flink pijn erna, je moet 2 dagen met een catheter lopen,nou ja lopen, de eerste dagen waggel je meer,  en je mag erna minimaal 6 weken niks tillen of zware dingen doen of auto rijden.

Groetjes Bianca

Ik heb ook een ongeplande keizersnede gehad en dat is inderdaad geen lichte ingreep.
zoals mijn voorgangster al zegt, de eerste twee weken kun je niets.
Het is dna ook handig om alvast iemand te hebben die je helpt als de kraamhulp weg is.

En inderdaad 6 weken niets tillen en na 8 weken voor het eerst naar de winkels kunnen......
Eeen voordeel is wel dat je onderwereld in tact blijft!

Veel succes

gr mama vna MD

dat  is dan ondanks alles weer mooi meegenomen als  je onderwereld intact blijft ( mooie woordkeuze trouwens hihi). Want ik merk toch echt een groot verschil in mijn onderwereld na mijn bevalling, nu komt er nog een, vraag me af of het dan nog erger word :-(

Voelt het echt zo erg na een natuurlijke bevalling??
gr mama van MD

iK HAD EEN AFSPRAAK STAAN VOOR EEN GEPLANDE KEIZERSNEDE OMDAT MIJN ZOONTJE IN EEN STUIT LAG.