Hoi, hoi,
Ik ben vorig jaar november bevallen via een keizersnede die niet gepland was, na 16 uur in een "gewone"bevalling te hebben gehangen hebben ze eerst nog via een vacuumpomp de baby geprobeerd te halen maar dat wilde ook niet dus toen werd er heel snel besloten om een keizersnede te doen. Het is idd zo dat het echt medisch moet zijn want ze besluiten niet zo snel om voor een keizersnede te gaan het is gewoon een heftige buikoperatie! Op het moment zelf was ik blij met de ingreep, ik was moe, rillerig, boos en verdrietig omdat het maar niet wilde lukken, na de ingreep had ik best wel last van mijn buik maar ik voelde me weer een stuk lichter! Niezen, lachen en hoesten doet zeer, en ook weer gaan lopen en rechtop staan deden in het begin pijn maar 2 weken na de ingreep zat ik al weer op de fiets. De eerste 6 weken mag je (bijna) niets maar ik werd begeleid door een fysiotherapeut dat was wel prettig. Ik heb wel het gevoel dat ik mijn zwangerschap niet 'af' heb kunnen maken door de ingreep dat vind ik persoonlijk de mindere kant van een keizersnede en het litteken ben ik ook niet zo happy mee ondanks het niet zo groot is.
Sterkte en succes met de bevalling!
Groetjes,
Puk