Wie heeft er ervaring met een keizersnede

het   zal trouwens ook wel voor iedereen anders zijn, ik heb 75 minuten geperst en had nogal een forse baby, dat heeft er misschien ook mee te maken gehad.

Ik ben nu 37 weken zwanger en ik sta ingepland voor een keizersnede ivm een stuitligging. Ons meisje ligt al een hele lange tijd in een stuitligging en is niet van plan om nog te draaien. Mijn man en ik hebben alle mogelijkheden die er zijn goed met elkaar doorgesproken en zijn tot het besluit gekomen dat wij doorverwezen wilden worden naar het ziekenhuis. Uiteindelijk zijn wij in overleg met de gynaecoloog tot het besluit gekomen om ons meisje via een keizersnede te halen. Wij hebben van de gynaecoloog een formulier meegekregen en daarmee moesten wij naar het opnamebureau van het ziekenhuis waar vervolgens een datum werd gepland. Het wijst echt zichzelf!

Een keizersnede is inderdaad een operatie waar je niet te licht over mag denken, maar ik wil wel even kwijt dat een ziekenhuis niet  overgaat tot een keizersnede als hier geen medische noodzaak voor is. Ik merk af en toe in mijn omgeving dat mensen denken dat wij voor de "makkelijke weg" gaan en dat vind ik erg jammer. Als ons meisje gewoon met haar koppie naar beneden had gelegen hadden wij deze beslissing namelijk niet hoeven nemen.

Ik wens je heel veel succes!!!
Groetjes, Lin76 (37 wk)

Hoi, hoi,

Ik ben vorig jaar november bevallen via een keizersnede die niet gepland was, na 16 uur in een "gewone"bevalling te hebben gehangen hebben ze eerst nog via een vacuumpomp de baby geprobeerd te halen maar dat wilde ook niet dus toen werd er heel snel besloten om een keizersnede te doen. Het is idd zo dat het echt medisch moet zijn want ze besluiten niet zo snel om voor een keizersnede te gaan het is gewoon een heftige buikoperatie! Op het moment zelf was ik blij met de ingreep, ik was moe, rillerig, boos en verdrietig omdat het maar niet wilde lukken, na de ingreep had ik best wel last van mijn buik maar ik voelde me weer een stuk lichter! Niezen, lachen en hoesten doet zeer, en ook weer gaan lopen en rechtop staan deden in het begin pijn maar 2 weken na de ingreep zat ik al weer op de fiets. De eerste 6 weken mag je (bijna) niets maar ik werd begeleid door een fysiotherapeut  dat was wel prettig. Ik heb wel het gevoel dat ik mijn zwangerschap niet  'af' heb kunnen maken door de ingreep dat vind ik persoonlijk de mindere kant van een keizersnede en het litteken ben ik ook niet zo happy mee ondanks het niet zo groot is.

Sterkte en succes met de bevalling!

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan