Wie heeft er ervaring met inbakeren?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Ik wil mijn zoontje gaan inbakeren (heb de doek vandaag besteld) maar ik vraag me af wie er al ervaring mee heeft.
Ons zoontje slaapt overdag erg kort (+/- 1 uurtje en daarna is het huilen tot de volgende voeding), 's nachts is dit iets beter.
Ik vind het inbakeren er wel zielig uitzien, maar ik hoop dat hij er meer rust door krijgt, en ik dus ook.

Ben benieuwd waarom jullie zijn gaan inbakeren en hoe het bevalt.

Groetjes Jessy

Hallo Jessy,

onze zoon Stijn (maart 2007) is ingebakerd geweest vanaf de 5e week. HIj sliep niet overdag; of hele korte hazeslaapjes en was erg verdrietig. Ik ben eens bij hem op zijn kamertje gaan zitten om te kijken wat hij allemaal uitspookte als hij op zijn bedje lag. Toen ontdekte ik dus dat hij zichzelf steeds weer wakker sloeg met die lieve kleine handjes van hem.
Ik heb dit vervolgens aangekaart bij het cb en zij gaven mij de tip van het inbakeren. Ik wilde dat zelf eigenlijk ook heel graag gaan doen, omdat ik er alleen maar goede verhalen over hoorde.
Wij hebben het gewoon met twee losse doeken gedaan en het vergde wat oefening maar ging na een dag of twee prima.
En onze Stijn?? Die sliep de eerste keer dat hij ingebakerd was door de wijkverpleegkundige.......2 uur achter elkaar zonder een kik!!!! Hij heeft neit eens geprotesteerd!! Wij zagen dat hij meteen rustig werd wanneer we hem op de doeken legden om hem in te bakeren. Stijn is alle slaapjes ingebakerd geweest.
Toen hij bijna 3 maanden was, legde ik hem op de doeken om te gaan slapen en hij begon me toch te gillen en te schoppen.... Ik vond dit een duidelijk teken dat hij het wel gehad had met die doeken en ik heb hem toen in een gewoon slaapzakje gelegd en ook toen sliep hij heerlijk!! Hij sliep meteen alle slaapjes in de slaapzak

Ik las dat je zelf doeken hebt besteld, maar misschien moet je het toch even voor laten doen door iemand die ervaring ermee heeft.... Ik vond het fijn dat iemand het echt even goed uitlegde.

Heel veel succes ermee! Als je vragen hebt, hoor ik het wel!

groetjes,
Kiki (mv Iris maart 2005 en Stijn maart 2007)

Hoi Kiki

Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ga het idd ook niet alleen doen hoor, ik heb het al eens besproken op het CB en mn zus gaat me 'helpen', zij is verloskundige dus dat geeft vertrouwen.

Ons ventje slaat ook zo lekker met zn armpjes in het rond en ik denk ook dat hij daar wakker van wordt.
Ik hoop dat het rust gaat geven, voor hem maar zeker ook voor mezelf want ik ben echt erg moe aan het worden.

Groetjes Jessy

Heel herkenbaar de verhalen hierboven. Ook Benthe sloeg zichzelf wakker met die maaiende bewegingen vlak voor ze in slaap viel. Ik heb Benthe maar een paar weken ingebakerd, maar ze is er een heel andere baby door geworden, die soms wel eens drie uur achtereen kan slapen overdag!! Dus ik kan je aanraden er zeker voor te gaan, zelfs al is het maar voor een paar weken.

Groetjes Martine mv Benthe 25-08-2007

Ik heb er ook ervaring mee en blij dat we
het gedaan hebben!!!
Niet te laat mee beginnen he, vanaf 6 mnd mag het
niet meer vanwege het kunnen omrollen (en niet meer terug)

Hoi Jessy,

Wij zijn na drie weken begonnen om onze zoon Bas in te bakeren. Hij sliep soms op een hele dag nog geen uur.
Door het inbakeren kregen we een ander kind. Hij sliep van voeding tot voeding. werd een vrolijk en alert mannetje dat eigenlijk maar zelde huilt.

Nu moeten we afbouwen omdat Bas steeds makkelijker op zijn buik draait. Overdag gaat dat goed, maar het 's nachts gaat hij nog steeds in de doek.

Wij hebben een PACCO doek. Ideaal als je het mij vraagt!

Ik heb het nooit zielig voor hem gevonden om hem in de doeken te doen. Je zag hem echt onstpannen! Nu moet hij al vaak lachen als hij het klittenband van de doek hoort.

Succes met inbakeren en ik wens je héél veel rustige uurtjes toe.

Karin, mama van Eva (2004) en Bas (3-7-2007)

Hoi,

Bij ons heeft inbakeren erg goed geholpen. Mette maaide zichzelf ook steeds wakker en werd daar erg onrustig van. Wij hebben op aanraden van het wkz een paccodoek besteld. Geen gedoe met losse doeken dus. Gewoon met klittenband en klaar is klara. Je kan het in ieder geval niet fout doen. Mette is er veel rustiger van geworden. Toen ze met 3,5 maand om begon te rollen zijn we ermee gestopt en nu zonder doek gaat het ook weer goed.

Succes!
gr.Ingrid

Ons zoontje is ook ingebakerd geweest. Ook met erg veel succes. Wij gebruikten de tiny nanny  zakjes ook met klitteband, ideaal. Nu is onze zoon bijna 4 maand en ligt hij in een slaapzakje met mouwtjes en dit gaat ook erg goed.
Hij slaapt nu maar zo 2,5 tot 3 uur na een voeding ipv een half uurtje.
Succes!!!

Tam

Terug
Bovenaan