Wie heeft er ervaring met inbakeren?

Wat fijn al die positieve reacties!

Ik hoop dat de doek morgen binnenkomt en ons ventje dan rust kan gaan vinden!

Groetjes jessy

Wat fiijn al die positieve reacties!

Ik hoop dat de doek morgen binnenkomt en ons ventje dan rust kan vinden tijdens het slapen.

Groetjes Jessy

Wij hebben Lotte ook vanaf week 5 ingebakerd, vanwege hetzelfde probleem. Eerst in hydrofiele luiers en later (toen ze wat sterker werd en ze los kreeg) in een bakerslaapzakje van Tinynanny. Daar heeft ze tot een week of 14 ingelegen.

Daarna gaf ze zelf aan dat ze er weer uit wilde, omdat ze graag wou duimen.  Ze kon toen ook haar handjes redelijk goed besturen en door het duimen kon ze in die fase zichzelf weer makkelijk in slaap krijgen. Wij hebben het dus nooit hoeven 'afbouwen', dat was wel lekker.

Het is inderdaad niet zielig om je baby in te bakeren, ze vinden het vaak juist erg lekker en krijgen zo de rust die ze nodig hebben. Wat bij Lotte ook erg hielp, was een matrozenbedje. (kun je ook zien op www.tinynanny.nl, maar je kunt gewoon je eigen ledikantdekentjes gebruiken hoor, of een gewoon  eenpersoons laken).

Verder hebben wij babymassage gedaan, daar werd ze ook lekker rustig van en zijn we bij een osteopaat geweest. Ze had namelijk spanning in haar onderrug. Al na twee behandelingen stopte ze met huilen en we hoefden dan ook niet meer terug te komen. In Amerika is het normaal dat baby's na de bevalling naar een osteopaat gaan, omdat ze vaak last hebben van rug of nek. Misschien kun je dat later nog proberen.

Groetjes, Marisa

hi

wij zijn ook met de 5e week begonnen met inbakeren okk omdat hij veel huilde overdag en weinig sliep dan hazeslaapjes. hij heeft er tot hij 14 weken was ingelegen en toen zijn we slaapje voor slaapje afgaan bouwen en nu is hij alweer 23 weken bijna en hij slaapt nu zelfs overdag in slaapzak zonder dekens erover. in het begin moesten we wel de dekens straks doen en beide armen eronder en toen 1 armpje erboven maar als we hem dan wakker maakte voor de fles lag hij met beide armpjes boven de dekens dus nu slaapt hij goed zonder iets en is ook eens tuk rustiger. achteraf als ik zo lees zijn er veel moeders  met de 5e week  begonnen. zal dat iets te maken hebben met dat ze dan ook een sprongetje meemaken?? maar  wij zijnblij dat we het gedaan hebben hij is nu een stuk rustigeer en makkelijker geworden.

gr angela mv djaimy010707  

En....gaat het al goed met de doeken?
Hidde is ook ingebakerd geweest. Wat een rust ineens en wat een slapen.
Ik hoop voor je dat het werkt.
Groetjes lynn

Hoi Meiden

Zaterdagochtend was de maat voor mij echt vol, Thijs had weer een hele onrustige nacht gehad en ik was helemaal op!
Ik hoopte dat de doek zaterdag binnen zou komen, maar dat was dus niet .
Omdat ik niet tot maandag wilde wachten heb ik 2 lakentjes op het juiste formaat geknipt en volgens het boek Regelmaat en inbakeren Thijs 's middags met mijn ingebakerd.
Het ging gelijk goed, Thijs sliep 3 a 4 uur en de nacht verliep ook goed.
Zondagochtend was het voor ons (en voor Thijsje) even zwaar, hij werd weer na een uurtje slapen wakker en tjs nou moesten we hem laten liggen. Het duurde even maar uiteindelijk viel hij weer in slaap. Het slaapje daarna was hetzelfde maar de slaapjes daarna gingen weer super!

Nu is het weer pittig, vanmorgen ging hij na een uurtje slapen weer huilen en heeft dit heel lang vol gehouden en nu ligt ons ventje na  drie kwartier  slapen weer te huilen. Ik vind het zo zielig he maar ik weet dat we hier doorheen moeten, al was het gisteren met mn man samen makkelijker dan nu alleen

Ik ben blij dat we er mee begonnen zijn, ik voel me zelf ook al weer iets fitter na 2 nachten 'normaal' slapen met 1 voeding.

ik hoop dat die doek vandaag wel binnenkomt, is denk ik toch makkelijker dan zelf inbakeren met spelden.

Groetjes Jessy!

Terug
Bovenaan